Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 267970 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: gilleeesss op di 08 jan 2013 - 23:16
Bedankt! ;)
Maarja, het laagje moet wel zo blijven dan. En oke ;) ik blijf het spannend volgen :p GFS hoofdrun 18z is zelfde ongeveer gebleven. Maar weetniet van de pluim natuurlijk (op KT)

Yep...uitgaande van de laatste model output. Andere koers andere outcome !
Maar als ik het zo bekijk dan zit dat wel snor, gewoon iedere dag wat sneeuw en uiteindelijk toch een mooi pak voor grote delen van Belgie.

vdweste

18h run nog maar weer een beetje kouder dan zijn voorganger! Vooral voor België.

Jan van Ooijen

Zuidwesten van België zit nu eerste rang qua sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

Jan kun je kijken bij mos hoeveel er wordt voorspeld voor regio arendonk ? ben echt benieuwd of we een mooi pak sneeuw krijgen

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op di 08 jan 2013 - 23:26
Jan kun je kijken bij mos hoeveel er wordt voorspeld voor regio arendonk ? ben echt benieuwd of we een mooi pak sneeuw krijgen

Voor EC MOS moet je echt bij Johann zijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Jan-Johan, zijn jullie de enige positieve weermannen of hebben jullie al wat medestanders?

gilleeesss

Ja het zit momenteel goed vooro ns, hopen dat het zo blijft. en ik zie dinsdag ofzo iets van het NO binnensluipen, dus misschien toch heel benelux in de sneeuw tegen woendsdag?

Jan van Ooijen

Citaat van: Erik V op di 08 jan 2013 - 23:28
Jan-Johan, zijn jullie de enige positieve weermannen of hebben jullie al wat medestanders?

Mondjesmaat komen er wel steeds meer. Jan Visser bijvoorbeeld. Het probleem in de meteorologie is dat iedereen maar safe wil zitten en dan roepen. Safe zit je nooit in de meteorologie ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Ik vind dat je pas een goed meteoroloog bent als je je eigen fouten durft toe te geven, en daar hebben wij van jullie zeker niet van te klagen :) Top hoe jullie deze site onderhouden! Echt een pluim waard.

Uiteraard geldt dat voor iedereen hier die het gezellig houd.

De wintergezelligheid moet nog komen maar hier is ze al ! Heerlijke site!

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Dennis

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 23:31
Mondjesmaat komen er wel steeds meer. Jan Visser bijvoorbeeld. Het probleem in de meteorologie is dat iedereen maar safe wil zitten en dan roepen. Safe zit je nooit in de meteorologie ;)

Hier brengen we ook alles naar buiten wat er maar kan ontwikkelen  :)

Bacci

Hmmm nieuwe GFS geeft volgende week dinsdag sneeuw vanuit het oosten, het is lang geleden dat ik dat heb zien gebeuren, maar ik kan me het wel herinneren, gaat dan vooral om motsneeuw denk ik.

vdweste

Okee kán een run beter verlopen qua drukverdeling dan deze die nu binnen komt!? :o

Onwaarschijnlijk mooi, alleen die kaarten al, het begint pas vrijdag. :P


Ps. meer mensen last van een slome wetterzentrale? We zitten toch niet met zn alle te F5-en hé! :P

Brisk

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 23:31
Mondjesmaat komen er wel steeds meer. Jan Visser bijvoorbeeld. Het probleem in de meteorologie is dat iedereen maar safe wil zitten en dan roepen. Safe zit je nooit in de meteorologie ;)

Ik zie jullie ook meer als experts die ons leken aan de hand van elke run uitleggen wat er gebeurt of kan gebeuren, en wat we kunnen verwachten. Dit gaat in veel meer detail dan bij de "normale" weermannen-vrouwen.

Ik snap dan ook niet dat als jullie uitleggen wat er zou kunnen gaan gebeuren of uitleggen wat er op de kaarten staat, sommige later klagen dat het niet goed "voorspeld" is. Kijk dan gewoon het weerbericht op tv.

Let is snow, let it snow, let it snow!

gilleeesss

Citaat van: vdweste op di 08 jan 2013 - 23:40
Okee kán een run beter verlopen qua drukverdeling dan deze die nu binnen komt!? :o

Onwaarschijnlijk mooi, alleen die kaarten al, het begint pas vrijdag. :P

Damn op LT ook Geen woorden voor ;) Die 1060 ,  het kan misschien nog beter, maar het is een drijvende motor die hele tijd NO_O stroming geeft? nja ik ken er nog niet veel van maarja xd

http://modeles.meteociel.fr/modeles/gfs/runs/2013010818/gfsnh-0-348.png?18

Dennis

Klein VOORPROEFJE vervolg winter.....?


vdweste

Als ik dit soort plaatjes zie ga ik toch wel denken dat het beeld van mijn computer op zijn kop staat ofzo hoor!?
Complete 'OC'. Wát een verschil met afgelopen weken.


Erik V

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 23:31
Mondjesmaat komen er wel steeds meer. Jan Visser bijvoorbeeld. Het probleem in de meteorologie is dat iedereen maar safe wil zitten en dan roepen. Safe zit je nooit in de meteorologie ;)
Het valt mij op dat er maar weinig in de (social-) media staat. Dat is meestal wel anders of ze zijn nu heel voorzichtig geworden haha.

Johann

Citaat van: TaL op di 08 jan 2013 - 23:33
Ik vind dat je pas een goed meteoroloog bent als je je eigen fouten durft toe te geven, en daar hebben wij van jullie zeker niet van te klagen :) Top hoe jullie deze site onderhouden! Echt een pluim waard.
Uiteraard geldt dat voor iedereen hier die het gezellig houd.
De wintergezelligheid moet nog komen maar hier is ze al ! Heerlijke site!

..en niet te vergeten de mods, de admins de IT jongens en een ieder die zijn of haar steentje bijdraagt.
Top hoor en het gaat nog veel mooier worden hier !!!  ;)


gilleeesss

Ja zoiezo iedereen die hier aan dit forum werkt/steentje bijdraagd. Echt chapeau! Prachtig. En ik denk dat het DRUKKE dagen worden :D

Btw, ik ben benieuwd naar pluimpje ;) als die goed is ga iik slapen ;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal