Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268050 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: Reutel op di 08 jan 2013 - 20:07
Wie riep er vorige maand ook al weer dat in de tweede week van januari winter zou brengen?  ::)
ik zou het niet weten  :P
Wel fijn dat Jan z'n verwachting zo goed naar hem luistert ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

bliksems

Citaat van: Reutel op di 08 jan 2013 - 20:07
Wie riep er vorige maand ook al weer dat in de tweede week van januari winter zou brengen?  ::)
ja dat was ik,dankje.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Ik begrijp dat iedereen helemaal hyper is, maar houdt wel even nog een slag om de arm totdat de pluim geweest is. We weten dan weer wat meer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 20:13
Ik begrijp dat iedereen helemaal hyper is, maar houdt wel even nog een slag om de arm totdat de pluim geweest is. We weten dan weer wat meer

het is een warme uitbijter jan whahaaa.
en ik hou liever een slag om "de vinger" jan mahaahaaaaaaa.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

PatrickM

Waar kan ik dat stukje tekst van Jan over de tweede week van januari vinden? :-X

Reutel

begin volgende week ook sneeuwkansen voor het noorden. Maar dat is nog ver weg, dus misschien valt het mee. Als wij vol in de sneeuw zitten gun ik jullie daar wel wat ijspret!

Jan van Ooijen

Citaat van: PatrickM op di 08 jan 2013 - 20:16
Waar kan ik dat stukje tekst van Jan over de tweede week van januari vinden? :-X

Ik heb het even geupload



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

bliksems

Citaat van: grizzrh op di 08 jan 2013 - 20:03
weet iemand wanneer er weer een nieuwe GFS run komt ? :-\

22:30 de volgende gfs!het houd niet op met de pret haha.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

"twitterweerman" hahaha,die is goed.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

grizzrh

Citaat van: bliksems op di 08 jan 2013 - 20:18
22:30 de volgende gfs!het houd niet op met de pret haha.

beter beter!! ik ga me even ene roken en daarna lekker in de stoel hangen tot de volgende GFS :P

en de pluim natuurlijk ook heel belangrijk!
Doenrade, Limburg

PatrickM

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 20:18
Ik heb het even geupload


Bedankt! ;) Wanneer is dit stukje tekst opgesteld?

Harry de Hond

Gfs pluim voor noord-west is toch echt niet zo mooi. En eigenlijk is dat steeds al zo in de pluimen. Lijkt wel of de winter ten oosten blijft hangen:

Juist.

samverhoeven

Als die laatste EC werkelijkheid wordt, dan zou het hier heel de tijd sneeuwen van vrijdagavond tot en met zondagavond. Maar natuurlijk zal dit nog wel een paar keer veranderen. Neerslag blijft nog altijd moeilijk te bepalen.

Brisk

Mooie run weer, hopen dat de pluim ook zekerheid gaat geven.

Offtopic: Is het ook mogelijk om mensen op negeren te zetten of dat je post van die persoon iig niet ziet?

Nee, dat is niet mogelijk. Als er klachten of opmerkingen zijn, horen wij dat graag.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Henk1976

Heerlijk, deze euforische stemming. Hopelijk wat sneeuw in het NO en dan pittige vorst. Wel er even op letten dat de buitenkraan weer afgesloten wordt en dat er weer wat planten, die ik weer even buiten had gezet (oleander) naar binnen gaan. Ben alleen bang dat we vorstschade gaan krijgen aan een aantal bomen en planten die het voorjaar in de kop hebben. Daarom: eerst een laagje sneeuw!

Reutel

Citaat van: Brisk op di 08 jan 2013 - 20:29
Offtopic: Is het ook mogelijk om mensen op negeren te zetten of dat je post van die persoon iig niet ziet?

LOL!  ;D

Wacht maar tot het gaat sneeuwen, dan breekt hier helemaal de pleuris uit. Ach, prachtig toch dat enthousiasme!

Weerfreak 1337

Citaat van: Harry de Hond op di 08 jan 2013 - 20:27
Gfs pluim voor noord-west is toch echt niet zo mooi. En eigenlijk is dat steeds al zo in de pluimen. Lijkt wel of de winter ten oosten blijft hangen:

Je kunt je beter focussen op de pluim van ECMWF. Ikzelf vind de GFS pluim altijd ongebruikelijk. Vaak klopt het niet echt. Zal waarschijnlijk komen omdat deze ENS-uitdraai werkt met 30 extra leden en het EC-model met 50 extra leden. (berekeningen)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

pietjelol

het ziet er allemaal steeds beter uit. En ik denk ook wel dat we een tijdje redelijk koud weer gaan krijgen. Met niet al te veel sneeuw (helaas misschien)

Henk1976

Citaat van: Weerfreak op di 08 jan 2013 - 20:33
Je kunt je beter focussen op de pluim van ECMWF. Ikzelf vind de GFS pluim altijd ongebruikelijk. Vaak klopt het niet echt. Zal waarschijnlijk komen omdat deze ENS-uitdraai werkt met 30 extra leden en het EC-model met 50 extra leden. (berekeningen)

Helemaal mee eens. GFS zwabbert wel heel erg veel. Als er straks sneeuw ligt zal dat ook wel invloed op de temperatuur hebben toch?

Powered by EzPortal