Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268051 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Ik mis eigenlijk een lekkere noordelijke stroming met sneeuwbuien (zoals in 2009/2010), zit dat toevallig ergens in de kaarten?

@Richard, dit is ook erg afhankelijk van waar je woont, naar het noordoosten toe zal het duidelijker kouder zijn dan in het zuidwesten.

just0408

Weet je wat? Ik ga er maar beter vanuit dat het helemaal niks wordt met de sneeuw. We zien het wel.
Ik ben ook niet van steen.

Bacci

Citaat van: just0408 op di 08 jan 2013 - 16:59
Weet je wat? Ik ga er maar beter vanuit dat het helemaal niks wordt met de sneeuw. We zien het wel.

Achja dan hebben we in ieder geval mooi ijs om op te schaatsen. Ik hou van beide, alleen ze gaan nou eenmaal niet zo goed samen.

Roland

Citaat van: Bacci op di 08 jan 2013 - 16:58
Ik mis eigenlijk een lekkere noordelijke stroming met sneeuwbuien (zoals in 2009/2010), zit dat toevallig ergens in de kaarten?

@Richard, dit is ook erg afhankelijk van waar je woont, naar het noordoosten toe zal het duidelijker kouder zijn dan in het zuidwesten.
Het lijkt erop dat we een 'cleane' vorstperiode tegemoet gaan, even afhankelijk van de precieze aanvoer van de koude lucht en de eventuele vochtige lucht die nog aanwezig is, is nog te vroeg om te voorspellen. Voordeel: eindelijk worden de grotere wateren kouder waardoor een eventuele aanval van zachtere lucht gepaard zal gaan met witte neerslag :)

bliksems

dat laag op zaterdag in de run die nu bezig is,koerst nu gunstiger voor de sneeuwliefhebbers,of zie ik het fout?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Richard

Citaat van: Bacci op di 08 jan 2013 - 16:58
Ik mis eigenlijk een lekkere noordelijke stroming met sneeuwbuien (zoals in 2009/2010), zit dat toevallig ergens in de kaarten?

@Richard, dit is ook erg afhankelijk van waar je woont, naar het noordoosten toe zal het duidelijker kouder zijn dan in het zuidwesten.

Thanks, en Ramon ook :)
Woonplaats is wel even handig om in profiel te zetten ja, inmiddels even gedaan. Zit hier qua temperatuur meestal wel redelijk.

Ramon Oost

Citaat van: bliksems op di 08 jan 2013 - 17:04
dat laag op zaterdag in de run die nu bezig is,koerst nu gunstiger voor de sneeuwliefhebbers,of zie ik het fout?

Dadelijk een animated gifje ;)

grizzrh

Citaat van: Bacci op di 08 jan 2013 - 17:02
Achja dan hebben we in ieder geval mooi ijs om op te schaatsen. Ik hou van beide, alleen ze gaan nou eenmaal niet zo goed samen.

als we toch een mooie sneeuwdump zouden krijgen en daarna goede vorst ligt er toch geen sneeuw op t ijs althans niet zo snel.. dan zou het mooi wit kunnen zijn en dik ijs.


++

Doenrade, Limburg

Aern

Citaat van: bliksems op di 08 jan 2013 - 17:04
dat laag op zaterdag in de run die nu bezig is,koerst nu gunstiger voor de sneeuwliefhebbers,of zie ik het fout?

Het laagje gaat volgens mij nu nog zuidelijker en er lijkt nog eerder (en meer) hoge druk op te bouwen boven Scandinavie.
Volgen mijn amateuristische inzichten dan he.  ;)

grizzrh

toch wel leuke kaarten voor het weekend al, lijk mij erop dat het vrijdag al vriest dan het sneeuw gebied rond de 0 of +1? en daarna kicked de vorst er echt in?



Doenrade, Limburg

JPP78

Belgie en zuidelijke delen van NL worden wit zaterdag/zondag volgens nieuwe run GFS
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

grizzrh

Citaat van: JPP78 op di 08 jan 2013 - 17:20
Belgie en zuidelijke delen van NL worden wit zaterdag/zondag volgens nieuwe run GFS

mooie kaart voor het zuiden inderdaad!! als hij nu nog wat groter zou worden hebben nog meer in nederland er plezier van!!
Doenrade, Limburg

wesleylollol

Citaat van: JPP78 op di 08 jan 2013 - 17:20
Belgie en zuidelijke delen van NL worden wit zaterdag/zondag volgens nieuwe run GFS

ik vind het moeilijk tezien maar komt er in pijnacker ook sneeuw (rotterdam) en hoeveel ???

Weerfreak 1337

Citaat van: xzaz op di 08 jan 2013 - 16:40
Er wordt echt gedaan alsof het zwaar gaat vriezen, we komen net onder de 0 uit overdag mensen!

Tja, voor gegarandeerd maximumtemperaturen onder de -5 moet je toch echt even je koffers pakken en richting Rusland of Scandinaviƫ reizen.
Met deze temps ben ik meer dan tevreden, beter als die wind en regen en temperaturen van 5 tot 10 graden in de plus. ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Citaat van: grizzrh op di 08 jan 2013 - 17:22
mooie kaart voor het zuiden inderdaad!! als hij nu nog wat groter zou worden hebben nog meer in nederland er plezier van!!

En ik zo zagen over mij enzo.. Nuja dit is prachtkaart. Maar het verandert nog. En echt waar als ik uitkomt, hoop ik echt dat het dagen blijft liggen. En dat er snel sneeuw komt voor de rest van nederland! 12z run is tot nu toe mooie

grizzrh

Citaat van: wesleylollol op di 08 jan 2013 - 17:23
ik vind het moeilijk tezien maar komt er in pijnacker ook sneeuw (rotterdam) en hoeveel ???

op de kaart lijkt het wel of er een kansje is. maar niet echt veel denk ik dan!
Doenrade, Limburg

JPP78

GFS gaat helemaal los, -20 boven de sneeuw in de ardennen/ eifel maandag/dinsdagnacht NL meest rond -5 / -6. nog niets van de te zeggen natuurlkijk ,maar de trend is prima! Deze run (12 uur) is ook weer kouder voor de MT dan die van 06 uur
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

bliksems

wat een mooie run zeg,sjongejonge.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

gilleeesss

Citaat van: JPP78 op di 08 jan 2013 - 17:27
GFS gaat helemaal los, -20 boven de sneeuw in de ardennen/ eifel maandag/dinsdagnacht NL meest rond -5 / -6. nog niets van de te zeggen natuurlkijk ,maar de trend is prima! Deze run (12 uur) is ook weer kouder voor de MT dan die van 06 uur

Ja dat is ook een feitje. Hopen dat het geen koude uitbeiter is enzo

bliksems

over 3 weken giet it oan,als dit uitkomt en zo door gaat.
maar ook 40 cm sneeuw eerst.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Powered by EzPortal