Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268048 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: grizzrh op di 08 jan 2013 - 15:04
laat het nog maar een beetje naar het noorden trekken en dan DUMPEN die sneeuw :P
idd, laat het allemaal maar wat noordelijker doortrekken :)
Maar misschien komt er nog wel weer wat vanaf het noorden binnen trekken ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Roland

Citaat van: vdweste op di 08 jan 2013 - 15:13
Roze is roze! (A) Ik verwacht er ook zeker niet veel van, maar elk vlokje is mooi meegenomen! En half december waren de verschillen soms ruim 10 graden tussen zuidwest en noordoost, dat lijkt nu toch niet te gaan gebeuren hoor.
Daar heb je zeker gelijk in; ik bedoel ook eigenlijk dat de begrenzing tussen kou en warmte toch steeds vrij dicht bij onze (of Belgische) zuidgrens ligt. Maar dat maakt het natuurlijk uitermate spannend en kan onverwachte witte toestanden opleveren!

Ed Deijkers

Bericht van de Volkskrant 11 Januari 2012

Het is momenteel extreem zacht voor de tijd van het jaar, maar daar gaat binnenkort dan toch echt verandering in komen. De weersite Weeronline.nl verwacht vanaf vrijdag de eerste nachtvorst en in de week daarna wordt er meer vorst en zelfs sneeuw verwacht. .



© ANP


Morgen kunnen we ongeveer hetzelfde weer als vandaag verwachten, maar vanaf vrijdag stroomt er koudere lucht Nederland binnen. Het koelt af en 's nachts wordt de eerste nachtelijke vorst verwacht, tot zelfs 5 graden onder nul. In de loop van volgende week begint het dan steeds meer op winter te lijken.

Overdag zullen de temperaturen rond het nulpunt schommelen, 's nachts zakken die tot een paar graden daaronder. Daarbij is het bewolkt en een aantal dagen is er kans op matige sneeuwval.

Het is nog onduidelijk of het winterweer blijft aanhouden. De weermodellen lopen na volgende week nogal uiteen.
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

Roland

Ik doe meestal niet aan stemmingmakerij, maar als je de jongste GFS over twee weken bekijkt: http://img.meteogroup.com/meteo/gfs/Europe/2013010806/Europe_2013010806_t2m_360.png

En de daarbij behorende drukverdeling:

http://img.meteogroup.com/meteo/gfs/Europe/2013010806/Europe_2013010806_pmsl_384.png

En dat met een voorgeschiedenis die almaar duidelijker wordt....

grizzrh

het begint hier ook al toch een stuk koeler aan te voelen dan gister!

Maastricht AP   geheel bewolkt   6.7     3.0     86     ZW    6    15300    1025.8
Doenrade, Limburg

Ed Deijkers

Prettige Stemmingmakerij:)

Ga zo door!!
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

samverhoeven

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 15:11
Inderdaad, 0.5 tot 1cm moet wel haalbaar zijn. De Ardennen daar in tegen veel meer, zo rond de 10 centimeter. Het zal ze niet slecht uitkomen daar
Ik ga volgende week van woensdag t.e.m. vrijdag naar de Ardennen, als het hier niet goed zou gaan voor wat betreft sneeuw zal ik daar wel zeker heel wat hebben. Hopen dat er genoeg valt, dan doen ze misschien wel een skipiste open (dat doen ze al vanaf 20/30cm dacht ik).

Weatherboy

En dat terwijl Australië letterlijk stikt van hitte. Nieuwe kleur erbij want het werd warmer dan de kleurentabel...

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21204606/__Extreme_hitte_in_Australie__.html

grizzrh

Citaat van: Weatherboy op di 08 jan 2013 - 16:13
En dat terwijl Australië letterlijk stikt van hitte. Nieuwe kleur erbij want het werd warmer dan de kleurentabel...

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21204606/__Extreme_hitte_in_Australie__.html

daar wil je echt niet wonen :P geef me maar liever kou dan die hitte!!!
Doenrade, Limburg

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

bliksems

juist,
gfs komt zo binnen druppelen..
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

WinschoterWeer

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 16:23
Zie topic Australië daarvoor ;)
Ik dacht al....wat een warme winter!  ;) On Topic dus!  :P Hier in t Oldambt momenteel 8 graden, bewolkt, grijs en donker deprimerend. Wat zou het fijn zijn om volgende week (in het winterzonnetje) een streepje er voor te zetten! -8 ! ;) Dik tevreden met de ontwikkelen op dit moment. Nieuwsgierig naar volgende pluim! Komt u maar!  ;D


xzaz

Citaat van: WinschoterWeer op di 08 jan 2013 - 16:34
Ik dacht al....wat een warme winter!  ;) On Topic dus!  :P Hier in t Oldambt momenteel 8 graden, bewolkt, grijs en donker deprimerend. Wat zou het fijn zijn om volgende week (in het winterzonnetje) een streepje er voor te zetten! -8 ! ;) Dik tevreden met de ontwikkelen op dit moment. Nieuwsgierig naar volgende pluim! Komt u maar!  ;D
Er wordt echt gedaan alsof het zwaar gaat vriezen, we komen net onder de 0 uit overdag mensen!
De winter is nog niet eens begonnen!

grizzrh

Citaat van: bliksems op di 08 jan 2013 - 16:28
juist,
gfs komt zo binnen druppelen..

die laatste ziet er anders wel heel leuk uit tot de 24e, mooi zoeen stroming van koude lucht vanuit het noorden!
Doenrade, Limburg

grizzrh

Citaat van: xzaz op di 08 jan 2013 - 16:40
Er wordt echt gedaan alsof het zwaar gaat vriezen, we komen net onder de 0 uit overdag mensen!

komende dagen ja, maar op de gfs ziet de voorspelling wel heel goed uit eigenlijk!!
Doenrade, Limburg

WinschoterWeer

Citaat van: xzaz op di 08 jan 2013 - 16:40
Er wordt echt gedaan alsof het zwaar gaat vriezen, we komen net onder de 0 uit overdag mensen!
Oldambt is het NO...da's vaak andere en koudere koek!  ;) Maar oké, mss ben ik wat cheauvinistisch.  ;D Toch heb ik vertrouwen in een nóg koudere periode!

Richard

Lees eigenlijk alleen mee maar heb nu toch even een vraagje.
Er wordt veel gesproken over later snachts matige vorst, maar ik zie het gemiddelde toch echt maar voor snachts tot -3/-4 gaan?
Of klopt het gemiddelde niet helemaal ivm de warme oplossingen die waarschijnlijk toch niet uitkomen?

Ramon Oost

Citaat van: Richard op di 08 jan 2013 - 16:49
Lees eigenlijk alleen mee maar heb nu toch even een vraagje.
Er wordt veel gesproken over later snachts matige vorst, maar ik zie het gemiddelde toch echt maar voor snachts tot -3/-4 gaan?
Of klopt het gemiddelde niet helemaal ivm de warme oplossingen die waarschijnlijk toch niet uitkomen?

Dit is de laatste pluim van het Europees weermodel (Vanochtend). De rode lijn is de oper (hoofdberekening) die gaat momenteel voor enkele nachten met matige vorst. Het gemiddelde misschien ietsje hoger, dat komt inderdaad doordat er enkele warme oplossingen zijn.


Powered by EzPortal