Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268065 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

JPP78

Nieuwe is beter, geen sneeuw a.u.b. voordat er een bonk ijs ligt....
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

MamaAs

Ja die nieuwste is prima. Houden zo :D

Roland

Citaat van: emil op di 08 jan 2013 - 12:44
Hoi Maike. In de binnenlanden van Spanje kan het 's winters heel koud worden. Sneeuw en kou in Madrid is geen zeldzaamnheid. Aan de kust, vooral middellandse zee, veel minder kans. Maar tot aan Castellon de la plana, stad ten noorden van Valencia, kan het sneeuwen.
Kan hier dus over meepraten Vorige week jaarwisseling gevierd in Madrid met drie dagen hooguit 2 tot 3 graden en 's nachts net iets onder nul. Veel kouder dus dan hier dezelfde periode. De Madrilenen zelf vonden dit niet echt bijzonder; in deze tijd van het jaar is koud en vooral mistig weer eerder regel dan uitzondering. Tegelijkertijd was het aan de oostkust inderdaad 15 graden met weinig wind en zon.

raaijmakers

De Noren verwachten weinig neerslag na donderdag http://www.yr.no/sted/Nederland/Drenthe/Assen/langtidsvarsel.html

edit: heb even aangepast; je url werkte niet

Dennis

Dank,
Bart

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Hebben sommige toevallig het UGKB van GFS gezien? Volgens mij ontspoort ie daar een beetje.... Maar wat een kaarten, ongelooflijk!


Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op di 08 jan 2013 - 14:28
Hebben sommige toevallig het UGKB van GFS gezien? Volgens mij ontspoort ie daar een beetje.... Maar wat een kaarten, ongelooflijk!

Jaja, die zijn al lang voorbij gevlogen op het forum :P
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 14:32
Jaja, die zijn al lang voorbij gevlogen op het forum :P

Ja niet gezien, maar beter teveel dan te weinig. Toch vind ik het niks dat er geen sneeuw valt hoor. Droge kou is zo lelijk :-[

JPP78

ziet er toch leuk uit deze Tmax op dinsdag a.s



Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

vdweste

Citaat van: JPP78 op di 08 jan 2013 - 14:42


ziet er toch leuk uit deze Tmax op dinsdag a.s

Waaauw, -2,9 graden hier, goed om te weten! Haha, knap dat ze al kommagetallen geven.

Jan van Ooijen

Hierbij nog de vergeten animatie wat betreft de mogelijke sneeuw

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vdweste

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 14:46
Hierbij nog de vergeten animatie wat betreft de mogelijke sneeuw


Waauw ziet er toch wel goed uit voor Belgiƫ en het zuiden van Nederland! :) Kan dus wel een wit laagje vallen komend weekend.

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op di 08 jan 2013 - 14:46
Hierbij nog de vergeten animatie wat betreft de mogelijke sneeuw

Hmm.. sneeuwkansje voor het zuiden komend weekend en het noorden alleen ijs... Nou mooi, dan is iedereen tevreden! Ownee, bijna iedereen..  8)

grizzrh

Citaat van: Reutel op di 08 jan 2013 - 14:59
Hmm.. sneeuwkansje voor het zuiden komend weekend en het noorden alleen ijs... Nou mooi, dan is iedereen tevreden! Ownee, bijna iedereen..  8)

laat het nog maar een beetje naar het noorden trekken en dan DUMPEN die sneeuw :P
Doenrade, Limburg

Roland

Citaat van: vdweste op di 08 jan 2013 - 14:48
Waauw ziet er toch wel goed uit voor Belgiƫ en het zuiden van Nederland! :) Kan dus wel een wit laagje vallen komend weekend.
Echt rose is het nu ook weer niet. Het zal vooral een beetje motsneeuw zijn. Interessanter is de storing op maandagavond/dinsdag. Deze zal zoals het er nu naar uitziet vooral in de Ardennen een aardig laagje opleveren. Opvallend vind ik in de laatste runs een voortdurend vrij groot verschil tussen noord en zuid. Dat zagen we half december ook al en lijkt zich te herhalen.

MamaAs

Ziet er prima uit, dat gifje! Mij hoor je niet klagen, als het maar lekker blijft vriezen.

Jan van Ooijen

Citaat van: Roland op di 08 jan 2013 - 15:06
Echt rose is het nu ook weer niet. Het zal vooral een beetje motsneeuw zijn. Interessanter is de storing op maandagavond/dinsdag. Deze zal zoals het er nu naar uitziet vooral in de Ardennen een aardig laagje opleveren. Opvallend vind ik in de laatste runs een voortdurend vrij groot verschil tussen noord en zuid. Dat zagen we half december ook al en lijkt zich te herhalen.

Inderdaad, 0.5 tot 1cm moet wel haalbaar zijn. De Ardennen daar in tegen veel meer, zo rond de 10 centimeter. Het zal ze niet slecht uitkomen daar
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MaikelNL


vdweste

Citaat van: Roland op di 08 jan 2013 - 15:06
Echt rose is het nu ook weer niet. Het zal vooral een beetje motsneeuw zijn. Interessanter is de storing op maandagavond/dinsdag. Deze zal zoals het er nu naar uitziet vooral in de Ardennen een aardig laagje opleveren. Opvallend vind ik in de laatste runs een voortdurend vrij groot verschil tussen noord en zuid. Dat zagen we half december ook al en lijkt zich te herhalen.

Roze is roze! (A) Ik verwacht er ook zeker niet veel van, maar elk vlokje is mooi meegenomen! En half december waren de verschillen soms ruim 10 graden tussen zuidwest en noordoost, dat lijkt nu toch niet te gaan gebeuren hoor.

Erik V

De pagina's vliegen voorbij hier nu. Vorige week was het makkelijker bij te houden haha.

Powered by EzPortal