Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268655 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: gilleeesss op ma 07 jan 2013 - 23:15
Nja depri mood/ sorry. Maarja is altijd west vlaanderen dat er uit schiet enzo.. Ik wil gewoon ook eens een super winterperiode meemaken. Ook ijsdagen en sneeuw.. en niet regen terwijl de rest allemaal sneeuw ziet vallen.

Nou dan moet je even geduld hebben want zodra de kou eenmaal verder europa intrekt zal iedereen te maken krijgen met winter.

winter

Citaat van: gilleeesss op ma 07 jan 2013 - 23:15
Nja depri mood/ sorry. Maarja is altijd west vlaanderen dat er uit schiet enzo.. Ik wil gewoon ook eens een super winterperiode meemaken. Ook ijsdagen en sneeuw.. en niet regen terwijl de rest allemaal sneeuw ziet vallen.

Ik zie nog niks vallen, iemand wel ?  :P

Er komen nog kansen!
Vraag stel dat tussen groot-brittanie en de EU  land zat dan heb ik als je op de link klinkt over het gebied eastborne en grimbsy, zou Nederland dan koudere winters hebben?????

gilleeesss


Arend

Citaat van: winter op ma 07 jan 2013 - 23:19
Ik zie nog niks vallen, iemand wel ?  :P

Er komen nog kansen!
Vraag stel dat tussen groot-brittanie en de EU  land zat dan heb ik als je op de link klinkt over het gebied eastborne en grimbsy, zou Nederland dan koudere winters hebben?????

Huh, ik zie een kaartje van mijn woonplaats? ??? Inpolderen van die visbak heeft mijn volledige steun.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Cdtj3

Citaat van: Arend op ma 07 jan 2013 - 23:36
Huh, ik zie een kaartje van mijn woonplaats? ??? Inpolderen van die visbak heeft mijn volledige steun.  ;)

Zeg Arend, die je goed, gedeelde 5e plaats bij de Hellemann wedstrijd.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Ramon Oost

Citaat van: Arend op ma 07 jan 2013 - 23:36
Huh, ik zie een kaartje van mijn woonplaats? ???

Ik zie ook mijn woonplaats... iets zit daar niet goed in de link :)

gilleeesss


jones

Citaat van: winter op ma 07 jan 2013 - 23:19
Ik zie nog niks vallen, iemand wel ?  :P

Er komen nog kansen!
Vraag stel dat tussen groot-brittanie en de EU  land zat dan heb ik als je op de link klinkt over het gebied eastborne en grimbsy, zou Nederland dan koudere winters hebben?????
Even men geologische kennis toepassen :P

Tuurlijk, mochten er dan westenwinden komen zullen deze aan land komen aan de westkust van de UK en zullen dan nadien niet meer kunnen opgewarmd worden door de Noordzee. Natuurlijk zal het niet zo zijn dat we ijsdagen en dergelijke krijgen met een typisch lagedrukgebied zoals we dat nu kennen. Bij een diepe ZW-stroming wordt immers ook nu soms dooi waargenomen tot ver in Rusland, ookal ligt er een hele brok continent voor... het zal wel enkele graden koeler zijn

Als je eens kijkt naar een kaart van Europa bv. op google maps dan zie je rondom Europa in de oceaan eerst een lichtblauwe kleur, dan een soort rand met kerven in en daarnaast een donkerblauwe kleur. Die lichtblauwe kleur duidt erop dat dit gewoon continentale korst (gewoon land zoals wij op leven, dat onder water staat dus) is en het is daar niet dieper dan gemiddeld 50-100 m. Na die gekervelde rand (de continentale shelf) begint de oceanische korst (donkerblauw) en pas daar is de oceaan erg diep. Een extreme afkoeling van de aarde, met wereldwijde aangroei van ijs, zou er kunnen voor zorgen dat de zeespiegel daalt en deze gebieden boven water komen. In de laatste ijstijd (het Weichselien) en in eerdere ijstijden lag de Noordzee grotendeels droog (wat het koude-effect dat er al heerste nog eens versterkte), maar dat is natuurlijk extreem.

Dit terzake, over naar het aanstaande winterweer nu!

Ramon Oost

Nieuwe GFS run (18UTC) animated gifje mogelijke sneeuw komend weekend.


gilleeesss

Ik ga me maar voorbereiden om een winterprikJE met pas na het weekend kansjes op vlokjes.. ;) wel genieten van de foto's in het weekend natuurlijk ;)

Bacci

De kans is groot dat we sneeuwvlokken gaan zien komend weekend, de details zien we dan wel.

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op di 08 jan 2013 - 00:01
Ik ga me maar voorbereiden om een winterprikJE met pas na het weekend kansjes op vlokjes.. ;) wel genieten van de foto's in het weekend natuurlijk ;)

Ik ga me ook voorbereiden op een heerlijk weekend. Maandag in Italië met 260cm sneeuw en temperaturen rond de -30. Voor vandaag houdt ik het voor gezien.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Die pluimen, steeds uitstel ;s eerst ging de koude vrijdag al komen, nu pas zondag of maandag. tjaaaaaah wat moeten we hiermee xd

vdweste

Citaat van: gilleeesss op di 08 jan 2013 - 00:22
Die pluimen, steeds uitstel ;s eerst ging de koude vrijdag al komen, nu pas zondag of maandag. tjaaaaaah wat moeten we hiermee xd

Huuh? De pluimen van vandaag hebben het winterweer juist naar voren geschoven! In het westen van België zal het inderdaad wat langer duren dan in het noord-oosten maar die kou komt er wel na dit weekend hoor! Hoelang hij dan zal blijven kan ik je niet vertellen..

Marcel1976

Citaat van: gilleeesss op di 08 jan 2013 - 00:22
Die pluimen, steeds uitstel ;s eerst ging de koude vrijdag al komen, nu pas zondag of maandag. tjaaaaaah wat moeten we hiermee xd
Ik wou al zeggen, niks mis mee met die pluim. 't Zijn nog een paar dagen dus waarom al meteen van 't begin af al gladgestreken en al? Laat er maar wat schommeling in zitten, dat maakt 't juist leuk en spannend.  Die omslag komt er toch.

gilleeesss

Citaat van: Marcel1976 op di 08 jan 2013 - 00:39
Ik wou al zeggen, niks mis mee met die pluim. 't Zijn nog een paar dagen dus waarom al meteen van 't begin af al gladgestreken en al? Laat er maar wat schommeling in zitten, dat maakt 't juist leuk en spannend.  Die omslag komt er toch.

Kom eens in westen wonen, voel je wel wat ik bedoel ;)! Al die schommeling is allemaal negatief voor west belgie.

Let op m'n woorden. Winterprik overal geslaagd, maar hier in west vlaanderen word het een grote flop.

jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op di 08 jan 2013 - 00:45
Kom eens in westen wonen, voel je wel wat ik bedoel ;)! Al die schommeling is allemaal negatief voor west belgie.

Let op m'n woorden. Winterprik overal geslaagd, maar hier in west vlaanderen word het een grote flop.

Man, jij bent echt negatief ingesteld...Ik woon in Oostende (helemaal aan de kust) en zelfs ik ben blij met de komende winterprik.
Ten eerste: de kou stopt niet direct na het weekeind hoor, als je dit weekeind geen sneeuw krijgt komen er waarschijnlijk nog genoeg kansen. Ten tweede: het einde van de voorspelde koude periode is zelfs nog niet inzicht? Het kan nog alle kanten op...

Een beetje positief blijven en het komt allemaal wel goed :P

MarcS

@Gilleeees, Ik woon in Noord-Holland en wij pissen ook vaak naast t potje hoor. Behalve bij regen, dan zijn wij hier in Heerhugowaard meestal 'erger' aan de beurt dan bijvoorbeeld Alkmaar of Haarlem. Je doet er gewoon niets aan / tegen! Maar om nu hier te gaan zitten sippen, is ook geen oplossing. Als je echt zo'n sneeuw fan bent, waarom woon jij dan niet op een andere plaats in Belgie? Of is het zomers wel prettig zo daar vlak bij de zee?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

mmm sneeuw nog niet echt overtuigend of heb ik het mis?

Powered by EzPortal