Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 267992 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

vdweste

Na het dipje nog veel koudere temperaturen!


Weatherboy

Als jullie nou eens de temperatuurkaartjes plaatsen, dan hebben we er nog wat aan ;) Dit ziet er mooier uit dan dat het is lijkt me.

vdweste

Citaat van: Weatherboy op ma 07 jan 2013 - 20:47
Als jullie nou eens de temperatuurkaartjes plaatsen, dan hebben we er nog wat aan ;) Dit ziet er mooier uit dan dat het is lijkt me.

Alle kaartjes gepost op de laatste pagina zijn temperatuurkaarten op 2 meter hoor.

Ramon Oost

Citaat van: Weatherboy op ma 07 jan 2013 - 20:47
Als jullie nou eens de temperatuurkaartjes plaatsen, dan hebben we er nog wat aan ;) Dit ziet er mooier uit dan dat het is lijkt me.

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3426.msg36789.html#msg36789 ;)

winter

Citaat van: vdweste op ma 07 jan 2013 - 20:46
Na het dipje nog veel koudere temperaturen!


Dit soort plaatjes wil ik zien.
Hopelijk valt er in het weekend gewoon een gesloten sneeuwdek en draait het wind naar NO want daar komt de koudste lucht via polen-rusland.

Jan van Ooijen

Ga eens snel de neerslagkaarten kijken en dan icm deze temperaturen. Dit is dus......
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vdweste

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 07 jan 2013 - 20:53
Ga eens snel de neerslagkaarten kijken en dan icm deze temperaturen. Dit is dus......

Dinsdag op woensdagnacht sneeuw overgaand in heeeel veel regen?
Maar voor over 8 dagen regen of sneeuw voorspellen is natuurlijk geen beginnen aan, daarom zal ik de kaartjes ook maar even achterwegen laten.

Edit: excuses, verkeek me even op de kleurtjes bij EC op 850Hpa (groen is daar ook nog gewoon negatief). Kan dus heel veel sneeuw worden.

Dennis

Situatie voor Zaterdag 12/1/13 : Canadees model laat een Laag richting NL komen - sneeuwkansen tot midden NL - noorden lijkt de vorst te houden en wordt vorst verder het land ingeblazen nadat Laag opvult door invloed en verdere opbouw Hoog ten NO van ons land




Erik V

Heel veel regen? Snap er ff niks meer van nu..... Is het nu allemaal ineens minder....

grizzrh

Citaat van: Erik V op ma 07 jan 2013 - 21:05
Heel veel regen? Snap er ff niks meer van nu..... Is het nu allemaal ineens minder....

nee er lijkt woensdag een dip te komen.. maar ik denk gewoon dat het een dikke sneeuw dag wordt ipv dip. rond de 0 met sneeuw en daarna weer vorst
Doenrade, Limburg

jorentje1997

Citaat van: Dennis op ma 07 jan 2013 - 21:05
Situatie voor Zaterdag 12/1/13 : Canadees model laat een Laag richting NL komen - sneeuwkansen tot midden NL - noorden lijkt de vorst te houden en wordt vorst verder het land ingeblazen nadat Laag opvult door invloed en verdere opbouw Hoog ten NO van ons land

Zo ziet dat er nu idd uit, maar het is nog meer dan een week. Dus alles kan nog veranderen zowel in de goede als slechte zin..

gilleeesss

Ik denk dat ik het weer snap. Hier lichtjes vriezen en overdag rond 0 of +2 ofzo.. Terwijl overal ijsdagen gaan zijn. Hier regen overgaand in sneeuw waar overal meteen sneeuw gaat vallen. Naja.. waarom kan de winter niet eens over heel de benelux stevig invallen. tot in frankrijk enzo..

Weerfreak 1337

Kheb net de 850hpa temps gekeken van EC. Voor neerslag en eventuele sneeuw is dit gewoon veel te ver, maargoed. Als we van de oper mogen uitgaan zit vooral de noordelijke helft van het land goed, temps blijven zowel op het 850hPa vlak, op 2 meter, en het dauwpunt onder nul, icm neerslag.
Zuidelijke helft 850hPa temperaturen, 2 meter temperatuur en dauwpunt BOVEN nul icm neerslag.

Vooral niet vastpinnen op zulke verre situaties, en al helemaal niet als je neerslag en precieze koersen van laagjes gaat bekijken.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis

Citaat van: jorentje1997 op ma 07 jan 2013 - 21:08

Situatie voor Zaterdag 12/1/13-----

Zo ziet dat er nu idd uit, maar het is nog meer dan een week. Dus alles kan nog veranderen zowel in de goede als slechte zin..

ehh ik zie slechts 4/5dgn verschil...... ;)

Jan van Ooijen

Citaat van: vdweste op ma 07 jan 2013 - 20:57


Edit: excuses, verkeek me even op de kleurtjes bij EC op 850Hpa (groen is daar ook nog gewoon negatief). Kan dus heel veel sneeuw worden.

Juist ;) Zie de stroming

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

JAN VISSER ?@janvissersweer
Eerste berekeningen nieuwe run ECMWF druppelen binnen: nog steeds handhaving kou vanaf vrijdag/zaterdag!

Jan Visser net op Twitter (he dat rijmt :D)


Ramon Oost

Citaat van: vdweste op ma 07 jan 2013 - 20:57
Dinsdag op woensdagnacht sneeuw overgaand in heeeel veel regen?

Edit: excuses, verkeek me even op de kleurtjes bij EC op 850Hpa (groen is daar ook nog gewoon negatief). Kan dus heel veel sneeuw worden.

Gemiddeld in een groot deel van Nederland op 850hPa Rond -2 graden. Voor sneeuw liever rond -5 graden... Het is nog een weer dus er kan nog van alles veranderen of zelfs verdwijnen van de kaart..

winter

Situatie voor Zaterdag 12/1/13 : Canadees model laat een Laag richting NL komen - sneeuwkansen tot midden NL - noorden lijkt de vorst te houden en wordt vorst verder het land ingeblazen nadat Laag opvult door invloed en verdere opbouw Hoog ten NO van ons land
Maar dit soort neerslaggebieden zijn toch lastig in te schatten waar ze percies komen en of het wel zeker sneeuw wordt.
Hoop dat de kern over belgie trek of Noord frankrijk dan hebben we hier in ZO brabant dan toch het grootste kans op sneeuw en alles onder de grote rivieren?

gilleeesss

Net niet net wel gevalletje, zal wel weer heel veel regen worden hier, en zal moeten jaloers toekijken naar de cm'ers elders..  >:(

winter

Citaat van: Joep op ma 07 jan 2013 - 21:15
JAN VISSER ?@janvissersweer
Eerste berekeningen nieuwe run ECMWF druppelen binnen: nog steeds handhaving kou vanaf vrijdag/zaterdag!

Jan Visser net op Twitter (he dat rijmt :D)



Vraagje waar zien jullie deze berekeningen binnenkomen graag een link.
Want ik kijk gewoon altijd op weerplaza bij europees en amerikaans model

Powered by EzPortal