Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 268105 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: emil op zo 06 jan 2013 - 21:20
Hoi Jan. Hoe kom jij hier aan? Kan ik deze ook gratis bekijken?

Die kan je krijgen door abbo op DCA weer te nemen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Aern


Erik V

Mindere pluim...... Loopt te snel omhoog haha.

Joep


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Wat mindere pluim? Wacht maar tot je de volledige pluim ziet, de oper kan geheel aan de warme kant zijn.

Edit: Aardige tot goede pluim :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Erik V

Want Jan? En met Minder bedoel ik niks. Je moet mij mijn onwetendheid maar vergeven hoor...

gilleeesss


Jan van Ooijen

Citaat van: Erik V op zo 06 jan 2013 - 21:37
Want Jan? En met Minder bedoel ik niks. Je moet mij mijn onwetendheid maar vergeven hoor...

Gemiddelde gewoon goed en aantal leden ook meer voor kou
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Aern

Citaat van: gilleeesss op zo 06 jan 2013 - 21:39
Is wel dagje uitstel zie ik

Ja een uurtje of 12 uitstel ivm. de vorige run geloof ik. Maar de pluim is nog niet slecht, er is gewoon veel onzekerheid..  ;D

Joep

Gemiddelde ligt rond 0 dus niet slecht toch?

Bacci

Inderdaad lijkt het op een dagje uitstel maar de spreiding is ook toegenomen na donderdag, het wordt kouder maar hoe koud is nog niet zeker.

Joep

Hoe kan het dat de Oper en de Control zo omhoog schieten
en de overige leden hieronder en ruim onder zitten?

Dennis

Laat ik het zo verwoorden: weg kwijt..... ;)

Arend

Citaat van: Johann op zo 06 jan 2013 - 19:58
Het verloop van de planetaire (Rossby) golven op het noordelijk halfrond De Rossby-golf is een atmosferische golf die makkelijk te herkennen is als grootschalige meander (slingering) van de straalstroom. Als de cirkelingen erg duidelijk worden, zorgen ze voor het scheiden van koude en warme luchtmassa's, waaruit cyclonen en anticyclonen ontstaan.

Boven Golf-1 onderste Golf-2

Begrijp ik het goed dat dit dus hetzelfde is als Wave 1 en 2 (voorbeeldkaartje dat je laat zien is op 30 hPa)? Op het kaartje hieronder voor 15 januari is het patroon ook goed te onderscheiden. De verschillende variabelen zoals die getoond worden in de waves-grafiek van met fu-berlin zijn me nog niet duidelijk. Zou je die misschien eens kunnen toelichten?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

De laatste runs van ECMWF en GFS mogen dan iets warmer uitvallen, GEM gaat nog "gewoon" voor vorst overdag a.s zaterdag.


gilleeesss


Bacci

Tweet Joe Bastardi:
Victorian Era Cold wave develops over Russia and spreads west next 10-15 day. Severe cold to hit most of Europe, major hardship likely

Hier ook de 15 daagse van het KNMI


Dennis

Citaat van: Bacci op zo 06 jan 2013 - 22:04
Tweets Joe Bastardi:
Victorian Era Cold wave develops over Russia and spreads west next 10-15 day. Severe cold to hit most of Europe, major hardship likely



komt op gang in de loop van deze week..... :)

Powered by EzPortal