Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 267972 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

winter

Ramon oost
Dat lagedrukgebied dat onder ons land doortrekt neemt het ook neerslag mee want als dat neerslag meeneemt dan zou het in Nederland toch gaan sneeuwen of ben ik nu in de war met iets anders??

Ramon Oost

Citaat van: winter op za 05 jan 2013 - 19:54
Dat lagedrukgebied dat onder ons land doortrekt neemt het ook neerslag mee want als dat neerslag meeneemt dan zou het in Nederland toch gaan sneeuwen of ben ik nu in de war met iets anders??

Als een lagedrukgebied iets ten zuiden van ons land langs trekt kan dat inderdaad neerslag geven bij ons. Als er genoeg koude lucht ten oosten van het lagedrukgebied aanwezig is zou dat met een oosten wind regen overgaand in sneeuw kunnen geven. Alleen als de T850hPa koud genoeg is.

Dit lagedrukgebied zou volgens deze run een flink stukje zuidelijker onder ons langs trekken dus van deze situatie is geen sprake ;)

Jan van Ooijen

Heerlijke kaartjes voor volgende week zaterdag



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Zijn zeer mooie kaarten Jan.
Wat zijn eigenlijk de kansen op sneeuw????

bliksems

kans op neerslag is te ver weg om daar een uitspraak over te doen.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op za 05 jan 2013 - 20:26
Zijn zeer mooie kaarten Jan.
Wat zijn eigenlijk de kansen op sneeuw????

Eigenlijk kunnen we daar over een dag of 4 wat meer over zeggen, maar het is dat je zo aandringt ;) De Wadden kan er mogelijk wel wat vallen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Aern

Er is weer een beetje hoop op winterweer. Laten we hopen dat het morgen ook allemaal in de kaarten blijft staan dan krijg ik er vertrouwen in. Net de documentaire over winterweer zitten kijken op Nostalgienet (moest wel even zoeken waar dat zat)
Prachtig om dat te zien: bevroren Waddenzee en sneeuwduinen als huizen zo hoog.

Deze wintergek volgt de ontwikkelingen op de voet.

grizzrh

Doenrade, Limburg

Jan van Ooijen

Klopt, aankomend weekend sneeuwkansjes volgens het Amerikaans weermodel



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Bedankt, Jan.
Een kans is een kans het kan dus aankomende week sneeuwen. JOEPIE :D

Bacci


Joep


Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op za 05 jan 2013 - 21:40
wow pluim heeft er zin in  :D

Wel even pas op de plaats vind ik, oper wel het koudste lid
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

grizzrh

Doenrade, Limburg

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op za 05 jan 2013 - 21:43
Wel even pas op de plaats vind ik, oper wel het koudste lid

Oper boeit inderdaad niet, maar gemiddelde van de pluim op 7 dagen wel rond 0. Eindelijk weer eens een leuke pluim!  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci


Uiltje

Van mij mag deze winter met +10 graden nog wel even voortduren! Prima winter zo, geen NS falen, bevroren voetbalvelden etc.  :)

Marcellang

Citaat van: Uiltje op za 05 jan 2013 - 23:01
Van mij mag deze winter met +10 graden nog wel even voortduren! Prima winter zo, geen NS falen, bevroren voetbalvelden etc.  :)
Zonloze winter zo.....NS moet maar beter zijn werk doen en ondergelopen voetbalvelden zijn ook niet alles   ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

gilleeesss

Haha, wie houd nu van dit weer.. LOL..

Diem

Inderdaad een goede pluim, had dit niet verwacht.
Toch nog winter binnenkort?  :)

Powered by EzPortal