Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 284405 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: Johann op do 29 nov 2012 - 22:37
EC-MOS vanaf woensdag onbestendig en neerslag in binnenland en oosten gewoon in de vorm van sneeuw met hier en daar ook een sneeuwdekje.  Temperaturen rond het vriespunt. Geen grote hoeveelheden maar toch wel winters :D

GFS gaat ook vanaf woensdag Temp 850hPa -6. en donderdag heel benelux zelf onder -6...tot -8°C. Maar ook geen grote hoeveelheden te verwachten.

Arend

Citaat van: Johann op do 29 nov 2012 - 21:05
Tijdens onze interpretaties van de weerkaarten dienen we dus niet te kijken naar de stromingspatronen in de lagere atmosfeer maar is dus het ook belangrijk om de circulatie in de hogere atmosfeer te vervolgen.

Goed verhaal Johann, dank je!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dennis089

mooi verhaal johann. erg leerzaam weer. ik vind het een mooie weg die jullie inslaan. de mens is van nature nieuwsgierig  :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

De winter is weer terug op de kaarten :). Nu maar hopen dat het ook stand blijft houden :D.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Marlieke

Citaat van: Johann op do 29 nov 2012 - 22:37
EC-MOS vanaf woensdag onbestendig en neerslag in binnenland en oosten gewoon in de vorm van sneeuw met hier en daar ook een sneeuwdekje.  Temperaturen rond het vriespunt. Geen grote hoeveelheden maar toch wel winters :D

Mooi zo! Dat mag van mij wel doorgang vinden! Afgelopen zomer vrijwel geen onweer gehad hier in tegenstelling tot onze westerlingen. Dus nu is het oosten aan de beurt met een mooi beginnetje van wellicht een laagje sneeuw.  ;)
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Jan van Ooijen

Citaat van: Pascal Soomers op vr 30 nov 2012 - 07:33
De winter is weer terug op de kaarten :). Nu maar hopen dat het ook stand blijft houden :D.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Ook de nieuwe EC is koud tot zeer koud te noemen, in de Ardennen kan gemakkelijk de -14 graden behaald worden. In ons landje moeten we genoegen nemen met -8 á -9. Dit alles alleen op de Oper, kijken waar de leden dadelijk mee komen in de pluim.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Ik ben zeer benieuwd of de winterse setting ook weer in de 06Z van GFS terugkomt. Eens even afwachten maar weer.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Johann

Hier in de Alpen (Oberwallis) sinds 2 dagen volop winter. Nu met het zonnetje erbij prachtig. Wel koud met temperaturen tussen de -4 en -15 graden. Komende tijd aanhoudend winters met meer sneeuw ! Een paar foto's vanuit de tuin vanmorgen.
Winterse groeten

Jur


harmenst

Dat is andere koek  ;)

De Eye in Sky app (data van customweather.com) geeft (droge) sneeuw voor morgen aan:


Jelte

Ja fijn hoor Johann... pas maar op, anders staan we straks met z'n allen op je stoep om te logeren...  ;)

Jur

Citaat van: Jelte op vr 30 nov 2012 - 11:36
Ja fijn hoor Johann... pas maar op, anders staan we straks met z'n allen op je stoep om te logeren...  ;)

Zoveel bier heeft 'ie niet.


Bacci

Nieuwe pluim is echt koud te noemen, gemiddelde ligt bijna op de 0 graden (nouja 2 graden boven nul), ijsdagen op de lange termijn? of is dit teveel gevraagd? :P

En hoe zit het met de buien vanavond en in het weekend?

Danny

Citaat van: Bacci op vr 30 nov 2012 - 12:02
En hoe zit het met de buien vanavond en in het weekend?

De verwachting op dit moment (Buienradar 24uur+) is dat er vannacht in het oosten een aantal kleine sneeuwbuitjes vallen. Morgen regelmatiger neerslag maar de berekening laat voor heel Nederland regen zien. Pas over de grens met Belgie (Ardennen) en Duitsland veranderd de verwachting in sneeuw......

Bacci


Roan

Citaat van: Danny op vr 30 nov 2012 - 12:57
De verwachting op dit moment (Buienradar 24uur+) is dat er vannacht in het oosten een aantal kleine sneeuwbuitjes vallen. Morgen regelmatiger neerslag maar de berekening laat voor heel Nederland regen zien. Pas over de grens met Belgie (Ardennen) en Duitsland veranderd de verwachting in sneeuw......
buienradar 24 uur vooruit is wel zo crappy, daar zou ik m'n voorspelling niet op durven baseren.

Powered by EzPortal