Gigantische tornado treft Tarente (Italië)

Topic gezien door 8408 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 28 nov 2012 - 12:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Gigantische tornado treft Tarente




Een gigantische tornado voor Europese begrippen heeft vandaag Tarente getroffen. Volgens ooggetuige is de schade enorm en over gewonde is momenteel nog niets bekend. Tarente (Italiaans: Taranto) is een stad in Zuid-Italië. Het is de hoofdstad van de provincie Tarente en is tevens een havenstad, gelegen aan de Golf van Tarente, in de regio Apulië.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Lokatie

De stad ligt ongeveer halverwege aan de westkust van het schiereiland dat de hiel van de Laars van Italië vormt.





aloa


zorba

Afgaande van de melding op ESWD zouden er naar verluid 20 gewonden zijn als gevolg van de tornado. Ook wordt de vergelijking gelegd naar de Tuscaloosa tornado van 27-4-2011

Enkele afbeeldingen:





Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Dennis


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Auto's weggeblazen lijkt me toch een F3 tornado.

aloa


arjanbruggink

Nou, voor Noord Amerikaanse begrippen zou dit ook een goede daar zijn...... Wat een monster!!
Was dit ook een gevalletje als in Portugal?? Gigantische waterhoos wat een tornado was geworden?
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

aloa


Jan van Ooijen

Helaas komen er meldingen binnen.... 20 gewonden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Jan van Ooijen

Dode door tornado Zuid-Italïë

Door een tornado bij een staalfabriek in Italië is een schoorsteen omgewaaid. Er zijn een dode en twintig gewonden geteld op het terrein van de fabriek in het Zuid-Italiaanse Taranto, melden Italiaanse media. De tornado raasde om 10.00 uur over het terrein. De schade is enorm, werknemers worden geëvacueerd. Gisteren kwam de staalfabriek ILVA in het nieuws na de arrestatie van zeven directieleden. Die zouden negatieve milieurapporten hebben willen tegenhouden.

NOS
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

aloa


ron12

nog een site van een krant  met een verslag over de tornado http://www.corriere.it/met foto,s van de fabriek
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Sjow...dat is een hele forse inderdaad  :o.
Oorsprong van deze grote jongen is mij onbekend, waterhoos aan land? Lijkt me niet, zeker als je kijkt naar de positie van de vortex onder de belangrijkste updraft en de vorm van het geheel. Het plaatje lijkt conceptueel te kloppen.
Maar goed, ik heb er niet in detail naar kunnen kijken.
Ik vraag me echt af wat deze in Fujita scale gaat doen...

Leon Eikenaar

Wow wat een kracht  :o
Je zult maar net denken dat dit in Amerika is opgenomen...
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

ron12

Citaat van: Marsel op wo 28 nov 2012 - 16:40
Sjow...dat is een hele forse inderdaad  :o.
Oorsprong van deze grote jongen is mij onbekend, waterhoos aan land? Lijkt me niet, zeker als je kijkt naar de positie van de vortex onder de belangrijkste updraft en de vorm van het geheel. Het plaatje lijkt conceptueel te kloppen.
Maar goed, ik heb er niet in detail naar kunnen kijken.
Ik vraag me echt af wat deze in Fujita scale gaat doen...
op weer.nl  bij weer in het nieuws staat het een en ander over deze tornado http://www.weer.nlen een nog filmpje http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/nieuws/buitenland/1.1492201
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal