Amerikanen maken prachtige 'sneeuwcirkels'

Topic gezien door 2611 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 05 mrt 2012 - 10:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Amerikanen maken prachtige 'sneeuwcirkels'

Vergeet graancirkels, sneeuwcirkels zijn zeker zo impressionant. Sonja Hinrichsen, een artiest uit het Amerikaanse San Francisco, maakte een uitstap naar een dorpje in Colorado voor het project. Samen met negen andere artiesten stapten ze drie dagen door het witte landschap, en het resultaat mag gezien worden. Dat meldt de lokale krant Steamboat Today. Steamboat Springs in de staat Colorado was het decor voor een wel heel apart project. Tien artiesten werkten er gedurende drie dagen samen om er tekeningen in de sneeuw te maken. Op de bergkam, genaamd Rabbit Ears Pass, stapten ze uren aan een stuk door de diepe sneeuw.

P1410323.jpg


Het is niet het eerste project van Hinrichsen. Ze maakte al gelijkaardige kunstwerken in New York en Aspen, maar dit is toch wel het grootste van de drie. "Ik heb hier samengewerkt met de lokale bevolking", begint ze haar uitleg. "Ik gaf hen wel bepaalde parameters mee, maar uiteindelijk beslisten ze zelf hoe ze stapten." Hinrichsen weet dat haar kunstwerkt niet eeuwig zal blijven bestaan, maar dat is net het mooie eraan. "Vorige week maakten we ook al tekeningen, maar die waren nauwelijks zichtbaar. Enkele uren later waren ze trouwens vernietigd door de strakke wind. Maar dat is net wat mij intrigeert aan natuurtekeningen."

Bron HLN
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TheWalker

Echt mooi om naar te kijken, kan je zien dat er meer met sneeuw gedaan kan worden dan alleen maar sneeuwpoppen of sneeuwballen gooien.

Sven

Schitterend werk zeg! Ook mooie wolk op de achtergrond bij de laatste foto :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal