Winterverwachting 2012/2013

Topic gezien door 258242 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 sep 2012 - 16:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wat verwachten jullie van de winter 2012/2013

Warme winter zonder sneeuw of ijs
12 (6.1%)
Kwakkel winter met af en toe sneeuw dat zo weer weg is
24 (12.1%)
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
75 (37.9%)
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen
52 (26.3%)
Extreme winter met veel sneeuw en vorst met Elfstedentocht
35 (17.7%)

Totaal aantal stemmen: 1

Jan van Ooijen

Koude is al aardig aan het opbouwen in Scandinavië



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Reutel

Jongens en meisjes niet getreurd, het kan echt nog alle kanten op deze winter! Ik geloof er echt nog serieus in dat we kans maken op een koude periode met sneeuw en ijs. Blijf optimistisch!




*...weer verder roes uit slapen gaat...*  :o

bliksems

Citaat van: Reutel op zo 07 okt 2012 - 09:13
Jongens en meisjes niet getreurd, het kan echt nog alle kanten op deze winter! Ik geloof er echt nog serieus in dat we kans maken op een koude periode met sneeuw en ijs. Blijf optimistisch!




*...weer verder roes uit slapen gaat...*  :o

ik zou je bericht begrepen hebben als je hem afgelopen januari gepost had.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

matroesjka-world

Citaat van: bliksems op zo 07 okt 2012 - 10:55
ik zou je bericht begrepen hebben als je hem afgelopen januari gepost had.

Zijn bericht is sarcastisch bedoeld  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

bliksems

Citaat van: matroesjka-world op zo 07 okt 2012 - 12:21
Zijn bericht is sarcastisch bedoeld  ;D

haha ok dan!ik hou van sarcastisch!

OT: ziet er goed uit Jan,die kaarten.laat die winter maar zsm beginnen en zo lang mogelijk duren!
zoveel mogelijk sneeuw!diepvriestemps hoeven voor mij niet.alleen als het genoeg is voor de elfstedentocht.
dat wilde ik even delen maha.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Dennis

GFS model laat ook iets "winters" zien


Jan van Ooijen

Waar vele mensen op zitten te wachten, valt voorlopig allemaal in de Alpen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Kermisspin

Ach ja...de winterverwachting is er weer. Heerlijk om alles weer te volgen en te lezen alhoewel het mij nog wat te vroeg is voor kou.

Des al niet te min wens ik een ieder alvast weer een fijne ''meteo-service wintertijd'' toe  ;)

Ik heb trouwens gestemd voor een normale winter met sneeuw en vorst. Het is nog vroeg, we zullen zien wat er allemaal van komt.  :)

Gr KS.
Volvo for life!

Weerfreak 1337

Verkijk je niet op de kleuren van de 500hPa kaarten! Is geen maat voor temperatuur.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ikvdd

Citaat van: Snowfreak op zo 07 okt 2012 - 01:01
tweet van onze goede vriend joe bastardi: https://twitter.com/BigJoeBastardi/status/254696977978245122

laten we hopen dat hij het juist heeft!

Bastardi kan ik helaas al een hele tijd niet meer serieus nemen. Hij linkt een sensatiewebsite die dan ook weer een sensatiekrantje ?  la Telegraaf quote.

Arend

Citaat van: ikvdd op zo 07 okt 2012 - 19:48
Bastardi kan ik helaas al een hele tijd niet meer serieus nemen. Hij linkt een sensatiewebsite die dan ook weer een sensatiekrantje ?  la Telegraaf quote.

Inderdaad, vreemd dat hij met deze link op de proppen komt.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Citaat van: ikvdd op zo 07 okt 2012 - 19:48
Bastardi kan ik helaas al een hele tijd niet meer serieus nemen. Hij linkt een sensatiewebsite die dan ook weer een sensatiekrantje ?  la Telegraaf quote.

DSat hij linkt naar een andere site wil nog niet zeggen dat we hem niet meer serieus moeten nemen. Ga de berichten van hem na toen hij bij Accuweather werkzaam was ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

EC kaarten komen met "bijzondere" setting




bliksems

Citaat van: Dennis op zo 07 okt 2012 - 21:34
EC kaarten komen met "bijzondere" setting


kan je uitleg geven? :)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Dennis


ikvdd

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 07 okt 2012 - 21:15
DSat hij linkt naar een andere site wil nog niet zeggen dat we hem niet meer serieus moeten nemen. Ga de berichten van hem na toen hij bij Accuweather werkzaam was ;)

Het zal wel persoonlijk zijn maar sinds hij van Accuweather naar Weatherbell verhuist is kan ik hem minder smaken en lijkt hij veel meer propaganda te verspreiden dan serieuze berichten via z'n Twitter.

Ik zie ook niet echt een "arctic blast" aankomen maar plaatselijke (lichte) vorst is nog zo gek niet. Zeker in de Highlands.

Jan van Ooijen

Citaat van: ikvdd op zo 07 okt 2012 - 21:52
Het zal wel persoonlijk zijn maar sinds hij van Accuweather naar Weatherbell verhuist is kan ik hem minder smaken en lijkt hij veel meer propaganda te verspreiden dan serieuze berichten via z'n Twitter.

Ik zie ook niet echt een "arctic blast" aankomen maar plaatselijke (lichte) vorst is nog zo gek niet. Zeker in de Highlands.

Klopt, maar kijk eens naar de datum van het artikel ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ikvdd

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 07 okt 2012 - 21:55
Klopt, maar kijk eens naar de datum van het artikel ;)

Dat zie ik maar ik zie vooral dat Bastardi dat gisteren pas meldt. Je ziet ook dat zowel Bastardi als die iceagenow website commentaar krijgen dat ze onzin verspreiden.

Dennis

NEGATIEVE NAO
- Zwakke hogedrukgebieden boven Bermuda/Azoren,
- Gematigde depressies boven het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan,
- Blokkerende hogedrukgebieden met koude (droge) winters in grote delen van Europa,
- Grotere depressie activiteit boven de Middellandse zee,
- Zachte winters in Groenland,
- Koud met sneeuw in het oosten van de USA.

POSITIEVE NAO
- Zeer krachtige hogedrukgebieden boven Bermuda/Azoren,
- Grote en diepe depressie boven het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan,
- Zachte en natte winters in West Europa,
- Koude en droge winters in het noorden van Canada en Groenland,
- Milde natte winters in het oosten van de USA.



https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/nao

Weerfreak 1337

Ik wil de pret niet bederven, maar aan een scandinavisch hogedrukgebied heb je nu nog niets. ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal