Onweerskansen 23, 24, 25 en 26 september

Topic gezien door 42148 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 22 sep 2012 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Jelte op ma 24 sep 2012 - 18:58
Sjonge, da's redelijk zeldzaam. Max windstoot op 112 km/h daar nu.

Edit: en natuurlijk idioten die even lekker gaan surfen nu:
http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/

Whaha! zelfs op dit moment nog is het gewoon druk op het scheveningse water.. ze schieten met mach 10 door het beeld, gaat best hard dat surfen en kitesurfen!

Afgelopen uur is hier 33mm regen gevallen!
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Jan van Ooijen

Hoogst gemeten windstoten tot nu toe

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 24 sep 2012 - 19:36
Hoogst gemeten windstoten tot nu toe

Tja Jan, flinke woei hoor! Wta meer dan de bedoeling was, in een smalle kuststrook.

Even offtopic. Jan je moet weer een beetje gaan werven hoor  ;)...zelfs op een dag als vandaag is het relatief rustig. What happend?

Weatherboy

Citaat van: Marsel op ma 24 sep 2012 - 19:42
Tja Jan, flinke woei hoor! Wta meer dan de bedoeling was, in een smalle kuststrook.

Even offtopic. Jan je moet weer een beetje gaan werven hoor  ;)...zelfs op een dag als vandaag is het relatief rustig. What happend?

Nou niet het feit dat het rustig is, maar vooral de enorme hoeveelheid Topics is denk het probleem. Je weet niet waar je sommige dingen kwijt moet. Slechts een algemeen topic missen we gewoon. Over het actuele weer, of over de actuele temperatuur. Dat soort dingen kunnen nu niet makkelijk, en zijn ook niet echt zichtbaar. Misschien een idee?


GHkstra

De Brandaris meet windkracht 9 af en toe 10.

mauriceb

Aardige wapper hier in Pijnacker. Toch ook wel redelijk veel neerslag gevallen afegelopen 24 uur. Afwachten wat t vanavond wordt.

Koen-IJM

Naast IJmuiden eerder deze avond hebben nu ook de wadden 10!

Jelte

Dit is toch gewoon de hoogste windstoot met 112 km/h? Of telt IJmuiden niet mee? Ik zag trouwens net de Bilt met 93km/h. Voor daar een behoorlijke woei!


Koen-IJM

Citaat van: Jelte op ma 24 sep 2012 - 20:44
Dit is toch gewoon de hoogste windstoot met 112 km/h? Of telt IJmuiden niet mee? Ik zag trouwens net de Bilt met 93km/h. Voor daar een behoorlijke woei!

IJmuiden telt gewoon mee hoor volgens mij. Hoewel het ook Wijk aan Zee kon zijn. Wie weet dit precies?

Pascal Soomers

Ik vond het een interessante afgelopen 24u. Gisterennacht kon ik hier in zuid-Limburg nog genieten van een lichtshow, welke gewoon waanzinnig was! Toch diverse CG'S gezien, maar geen roffels gehoord. De bui zat ten NW van Hasselt, maar het leek dus alsof hij boven mijn dorp zat.

Vandaag ook een interessante dag weer. Flink wat wind! Hier heel even 8 Beaufort gehad vanmiddag en dat leverde windstoten op tot 86km/uur. Ik heb gelukkig nog geen schade gezien, maar dat zal er geheid wel ergens zijn.

Ik constateerde deze avond al dat het vlak voor 20:00 donker was... Ja mensen, nog even en we zitten al om 17:00 in het donker :D.
Ik heb overal weer zin in :D.
When a supercell arrives, you must be prepared.

StevenOverijssel

Knmi Geeft ook morgen nog code geel  :D Of is deze kans zo klein dat er geen kansentopic wordt geopend ?
Always in the mood for some thunder and lightning

Weerfreak 1337

Citaat van: StevenOverijssel op ma 24 sep 2012 - 22:40
Knmi Geeft ook morgen nog code geel  :D Of is deze kans zo klein dat er geen kansentopic wordt geopend ?

Of deze word verlengd of nieuw topic :) (denk ik)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Stephanie

Ik vond het toch ook wel een heerlijke nacht/dag hoor!
Ik werd rond een uur of 2 wakker van een paar ontzettend harde ontladingen en donders, maar ik was te moe om te kijken of er buiten iets te zien was. En dan 's morgens wakker worden met die harde wind en regen en vanmiddag nog wat extra wind!
Jammer dat er geen onweer meer bij kwam kijken hier, maar dit was ook wel weer eens leuk!
Ik kreeg meteen zin in een sjaal en warme kaneelthee ;)

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Bij de back-bent occlusie een lijn met CB's, toppen tot FL350. Onweerskans is aanvankelijk nog hoog in het noorden van het land, te koppelen aan de nu snel wegtrekkende convergentielijn aldaar. Op de bent back occlusie lijkt de onweerskans een stuk kleiner. Later vanavond van het zuidwesten uit weer kans op CB's, met name in het kustgebied (INDECS hoge kansen). Vannacht geforceerd door kustconvergentie en convergentie in de cyclonale stroming, in de loop van de dinsdagochtend weer vanaf de grond op de dagelijkse gang. Toppen FL250-300. Lokaal ook onweer, vannacht dus vooral aan de kust.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Ik vind het niet echt vlotte met de buien. Jullie? Het val me wederom nog erg tegen. De wolkenhoogte is wel wat aan het toenemen maar nog lang niet genoeg.

Tyshane

Nee het valt hier momenteel ook tegen vooralsnog wat de buien betreft. Wel heerlijk herfstweer en prachtig om die harde wind zo tussen de huizen te horen loeien! Wat dat betreft een paar mooie herfstdagen, zeer genietbaar weer!

Arend

Estofex:

Lower geopotential heights and cool mid-levels affect most of Europe and result in unsettled conditions with showers/thunderstorms over numerous areas. Beside a few upper level disturbances, no major trough/rigde is seen during the forecast.

... Benelux and NW Germany ...

Influx of maritime air beneath cool mid-levels causes some moderate CAPE of 200-500 J/kg. Some shear/CAPE overlap exists during the afternoon hours and a few better organized showers/thunderstorms are possible with the main activity over the Netherlands. Strong to isolated severe wind gusts will be the main hazard although it would not be the first time to receive a tornado report with that pattern. The risk rapidly diminishes after sunset.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Exacte neerslagpatroon vanuit de modeluitvoer is indicatief goed te gebruiken. Vandaag en morgen enkele buien. KOUW en INDECS komen met hoge waardes (70-80% vs 90%), het zwaartepunt boven het westen van het land. Hagel is ook niet geheel uit te sluiten, maar de kans is te klein om specifiek op te nemen in de verwachtingen.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Vanuit de trein Utrecht Amersfoort is de buienlijn met mooie toppen erop goed te zien. Wadden inmiddels onweer zie ik op de radar.
Nice!

Powered by EzPortal