Star Trails Lelystad 12-08-2012

Topic gezien door 1907 bezoekers
Gestart door Jeroen, zo 12 aug 2012 - 00:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Eentje gemaakt, 10 minuten sluitertijd. Daarnaast zo'n 50-60 Perseiden voorbij zien komen.

"What goes up, can fly"

Tyshane

Mooie foto en scherpe trails! Goeie vangst ook qua perseiden!

Jeroen

"What goes up, can fly"

Marlieke

Mooi man! Kan ik ook zoiets met een gewoon Canon Eos 400D toestel met 18-200 mm lens?
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Mariska

Citaat van: Marlieke op di 21 aug 2012 - 11:28
Mooi man! Kan ik ook zoiets met een gewoon Canon Eos 400D toestel met 18-200 mm lens?

Hoi Marlieke,

Dat kan ook met jouw camera. Wat wel een must is, is dat een draadontspanner gebruikt. Dan minimaliseer je de bewegingen van je camera en bovendien kan je een draadontspaner vast zetten waardoor je camera continu opnames maakt.

In mijn fototopic staat nu e.e.a. uitgelegd over star trails maken.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Mariska

Jeroen,

Is dit de eerste keer dat je star trails heb gemaakt of heb je het al vaker gedaan?

Ik heb het idee dat je witbalans niet helemaal goed stond of dat je het blauw bijna helemaal hebt weggetrokken uit de foto. De lucht komt op mijn scherm heel erg grijs over terwijl deze toch wat blauwig hoort te zijn.

Wat je bij een volgende keer kunt proberen is om wat meer op je voorgrond te letten. Probeer daar een 'konijntje' te plaatsen de je de plaat in leidt. Probeer deze foto ook wat lichter te krijgen zodat je nog een beetje tekening in de voorgrond hebt. Dat oogt wat beter dan een zwarte vlek.

Mariska
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Powered by EzPortal