Onweerskansen 19 en 20 augustus

Topic gezien door 89979 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, do 16 aug 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis

Actuele Hpa kaart (Kijk al in ZW France 1012 HPa)

frankaloe

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Dennis

Citaat van: frankaloe op vr 17 aug 2012 - 22:52
staan zelfs 1014 tussen

idd maar thermisch laag is in de 1011/1012 gebied (ZW France ) ontstaan in day temps van 40 graden (http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1185.msg25348.html#msg25348)

Dennis

kansje zaterdag

Western Europe...

Some mostly elevated convection may occur on the western boundary of the elevated mixed layer across the eastern Atlantic Ocean and Bay of Biscay offshore of France and Spain, and across Brittany. Coverage is expected to remain very low as a lift will be minimal.


Weatherboy

Citaat van: Jelte op vr 17 aug 2012 - 22:47
Hmmm. Niet helemaal met je eens. Het zou met alle festivals en overvolle campings ook een gewelddadig spektakel kunnen worden. Wat mij betreft hoeft het niet.

Waarom gebeurt er alleen in NL altijd ellende op festivals en campings? Zijn mensen te simpel, te laks of te dom? Ik heb met de meest gruwelijke downbursten, blikseminslagen en stortbuien in Kroatie op een berg camping gestaan. Het enige wat ze doen is een beetje lachen, en zelfs als alle tenten wegspoelen is het nog redelijk om te lachen. Of in Australie met een Tyfoon in een caravan gezeten. Naja leggen er een paar kettingen aan en hopen dat het goed gaat.

Nederlanders zijn waarschuwingsmoe en zijn vaak te beroerd om zelf even te kijken of na te denken. En met dat lakse gedoe geven ze een ander nog de schuld ook ???

Ik wordt natuurlijk nu wéér gezien als een harteloos kreng, zonder gevoel etc. Maar het verbaast me altijd dat al die 'extreme' weersomstandigheden altijd zo uit genast worden. In het buitenland doen ze allemaal veel minder moeilijk. 1 waarschuwing en als je je daar niet aan houdt, heb je pech. En zo is het ;) Of het nou komt of niet.


PatrickM

Citaat van: Weatherboy op vr 17 aug 2012 - 23:22
Waarom gebeurt er alleen in NL altijd ellende op festivals en campings? Zijn mensen te simpel, te laks of te dom? Ik heb met de meest gruwelijke downbursten, blikseminslagen en stortbuien in Kroatie op een berg camping gestaan. Het enige wat ze doen is een beetje lachen, en zelfs als alle tenten wegspoelen is het nog redelijk om te lachen.

Nederlanders zijn waarschuwingsmoe en zijn vaak te beroerd om zelf even te kijken of na te denken. En met dat lakse gedoe geven ze een ander nog de schuld ook ???

Ik wordt natuurlijk nu wéér gezien als een harteloos kreng, zonder gevoel etc. Maar het verbaast me altijd dat al die 'extreme' waarschuwingen altijd zo uit genast worden. In het buitenland doen ze allemaal veel minder moeilijk. 1 waarschuwing en als je je daar niet aan houdt, heb je pech. En zo is het ;)

Ik was een reactie aan het geven op Jelte maar ik kon niet goed verwoorden wat ik bedoelde. Wat jij nu zegt bedoel ik eigenlijk ook en ik ben het met je eens.

Weatherboy

Citaat van: PatrickM op vr 17 aug 2012 - 23:24
Ik was een reactie aan het geven op Jelte maar ik kon niet goed verwoorden wat ik bedoelde. Wat jij nu zegt bedoel ik eigenlijk ook en ik ben het met je eens.

Ow, nou kijk is aan ;) Was ik je voor. Ja ik zal vast commentaar krijgen, maar het is wel zo ::)

Unknown-user1778

iedereen zondag de was buiten hangen, het gras natsproeien, en de waterkranen op de straat openbreken! we gaan gewoon dat vocht zelf in de lucht zetten

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op vr 17 aug 2012 - 23:22
Nederlanders zijn waarschuwingsmoe en zijn vaak te beroerd om zelf even te kijken of na te denken. En met dat lakse gedoe geven ze een ander nog de schuld ook ???

Ben het hier wel mee eens ja.

Eric

Ben het niet vaak met je eens, maar nu wel. Je bent ALTIJD zelf verantwoordelijk voor hetgeen je doet na waarschuwingen. Het is hier eigenlijk onmogelijk om een waarschuwing voor extreem weer te missen !!!!! Indien er 1 vlokje, 1 druppeltje of 1 blaadje valt past de NS zijn dienstregeling al aan !! Eigenlijk is het digitale spoorboekje van de NS dus ook een "weersite" .......  ;)

Dennis

weer-vrienden kan dat mss hier : http://forum.meteo-service.nl/index.php/board,27.0.html beter worden besproken: graag onweer-topic behouden voor onweer-updates

Tyshane

Nieuwe run is zich weer aan het warm lopen, spannend, want hoe zal het met de CIN zijn. ;)


Citaat van: Dennis op vr 17 aug 2012 - 23:50
weer-vrienden kan dat mss hier : http://forum.meteo-service.nl/index.php/board,27.0.html beter worden besproken: graag onweer-topic behouden voor onweer-updates
Is toch juist ontopic. In ieder geval niet iets voor een 'koffiehoekje'...

Jan van Ooijen

Even wat anders.... Wat doen de kaarten eigenlijk, vind dat wel belangrijker want vorige run was GFS en Hirlam positiever
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Citaat van: Jan van Ooijen op za 18 aug 2012 - 00:01
Even wat anders.... Wat doen de kaarten eigenlijk, vind dat wel belangrijker want vorige run was GFS en Hirlam positiever

CIN /Neerslag GFS

Tyshane

Hirlam en Gfs nog steeds redelijk positief en ecmwf?

Jan van Ooijen

Citaat van: Tyshane op za 18 aug 2012 - 00:04
Hirlam en Gfs nog steeds redelijk positief en ecmwf?

Redelijk is nog al een te groot woord, maar draait wel iets bij. ECMWF blijft stug volhouden van niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op za 18 aug 2012 - 00:06
Redelijk is nog al een te groot woord, maar draait wel iets bij. ECMWF blijft stug volhouden van niet

Voor zondagavond is GFS wat slechter geworden. Maar het zou er nog mee door kunnen.

Dennis


Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op za 18 aug 2012 - 00:01
Even wat anders.... Wat doen de kaarten eigenlijk, vind dat wel belangrijker want vorige run was GFS en Hirlam positiever

Hmmmm...nog diverse onzekerheden.
Offenbach heeft de prognose alweer bijgesteld en komt voor maandag nu met lokaal zwaar onweer.
Ook hetgeen zich boven Frankrijk gaat afspelen is nog alles behalve zeker. De vraag is of de thermische winden (thermisch-laag) in het oververhitte Frankrijk genoeg power kunnen ontwikkelen om de "zware deksel te tillen" en de CAPE kan worden aangesproken. Mogelijk dat lokale convergentie (kustbereik), orografische factoren en enige thermische forcering net dat extra zetje kunnen geven ! 

Dennis

Citaat van: Johann op za 18 aug 2012 - 00:10

Ook hetgeen zich boven Frankrijk gaat afspelen is nog alles behalve zeker. De vraag is of de thermische winden (thermisch-laag) in het oververhitte Frankrijk genoeg power kunnen ontwikkelen om de "zware deksel te tillen" en de CAPE kan worden aangesproken. Mogelijk dat lokale convergentie (kustbereik), orografische factoren en enige thermische forcering net dat extra zetje kunnen geven !


Powered by EzPortal