Fotoverslag Sri Lanka 2012

Topic gezien door 2677 bezoekers
Gestart door Weatherboy, zo 12 aug 2012 - 15:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherboy

In april ben ik op vakantie geweest naar Sri Lanka. Voor velen een onbekende bestemming en voor mij uiteraard ook. Voor het eerst bezocht ik dat prachtige land! :)

Nou heb ik geen zin om ons hele reis neer te typen, dat is echt te veel werk. Maar even kort samengevat: Strand, rondtoer door het zuiden, safari met absolute wilde dieren, boottocht.

Echt een geweldige ervaring was dat. En bovendien veel weerfoto's. Het is een walhalla voor onweersliefhebbers. Van de 9 dagen hebben we 8 nachten knetterend onweer gehad, zowel op zee als boven ons en onderweg. Stortregens, storm en wolkbreuken. En bij dat alles gewoon 30 graden:) Heerlijk!

Hier een aantal foto's. Een selectie van de 800 foto's zowel weer, als natuur gerelateerd.

Weatherboy

En van de Safari, paste niet allemaal in 1 topic:P


Weatherboy


Tyshane

Mooi fotoverslag Weatherboy! Ziet er allemaal interessant en mooi uit hoor. Mooie natuur en zeker als je die palmbomen zo ziet dan krijg je wel echt een zomergevoel en vakantieassociatie. Maar het lijkt me ook wel een 'cultuurshock', totaal andere wereld, en dat is ook juist het mooie van dat soort reizen natuurlijk; de mensen, de cultuur, dieren en natuur, je bent echt even ergens anders. Je foto's geven wel een mooie indruk van de vakantie, leuk!

Weatherboy

Citaat van: Tyshane op zo 12 aug 2012 - 19:17
Mooi fotoverslag Weatherboy! Ziet er allemaal interessant en mooi uit hoor. Mooie natuur en zeker als je die palmbomen zo ziet dan krijg je wel echt een zomergevoel en vakantieassociatie. Maar het lijkt me ook wel een 'cultuurshock', totaal andere wereld, en dat is ook juist het mooie van dat soort reizen natuurlijk; de mensen, de cultuur, dieren en natuur, je bent echt even ergens anders. Je foto's geven wel een mooie indruk van de vakantie, leuk!

Het was ook echt geweldig! Vooral die safari. Dat gevoel gewoon, normaal zie je dat soort dieren achter een stalen hek, nu gewoon 50 meter voor je jeep, los! Bizar! Zoals je kan zien in het 2e deel op een donkere foto hebben we zelf een Jachtluipaard gezien. Hij is lastig te vinden maar ook daar weer dat gevoel, prachtig! :)

Echt schokkend zijn we niet aangelegd, maar de ellende van de tsunami kerst 2004 is zoals je ziet op 2 foto's nog steeds zichtbaar op veel plaatsen. En de krottenwijken natuurlijk ook.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Mooi fotoverslag, maar had toch wel minstens 1 bliksemplaat verwacht  :P
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weatherboy

Citaat van: arjanbruggink op di 14 aug 2012 - 07:50
Mooi fotoverslag, maar had toch wel minstens 1 bliksemplaat verwacht  :P

Nou ik heb niet zo een geavanceerde camera. Ik heb wel een aantal bliksem filmpjes, maar daar zie je alleen maar flitsen. Verder hoor je weinig en van een afstand.

mauriceb


Powered by EzPortal