Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 194653 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

André

Ik hecht er niet veel geloof aan , winterse buien met wat smeltende sneeuw neem ik aan maar een ware sneeuwdump geloof er geen snars van toch niet voor hier in West Vlaanderen . kaarten zijn in deze periode van het jaar niet 100% te vertrouwen.
Demeulemeester André

Dennis

Enkele ochtend buitjes boven NL


Wouter Pringels

De Ronde van Vlaanderen heeft een zonnige start genomen. Momenteel in Heusden een 7,6°C.

Jan van Ooijen

Sneeuwberekening volgens het Europees weermodel ECMWF

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Nou... Als we de lange gaan bekijken, dan bestaat de kans op een erg natte tweede Paasdag



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Ja inderdaad een nat Pasen als dat allemaal zo gaat gebeuren, maar gelukkig laat de temperatuurpluim wel weer een stijgende lijn zien op termijn.

Citaat van: Johann op zo 01 apr 2012 - 01:41
Aprilletje zoet ..................????

Overigens niet alleen voor Nederland interessante sneeuw opties. Ook hier in Wallis gaat het heel interessant worden met mogelijk meer dan een halve meter aan verse sneeuw  :(

Iets met witte hoed? ;) Ja wat sneeuw, maar een dik pak lijkt me dan wel redelijk bijzonder. Een halve meter erbij daar? Da's veel!

Johann

Citaat van: Tyshane op zo 01 apr 2012 - 12:25
Ja inderdaad een nat Pasen als dat allemaal zo gaat gebeuren, maar gelukkig laat de temperatuurpluim wel weer een stijgende lijn zien op termijn.

Iets met witte hoed? ;) Ja wat sneeuw, maar een dik pak lijkt me dan wel redelijk bijzonder. Een halve meter erbij daar? Da's veel!

Op zich niet echt bijzonder, zelf in mei nog voorgekomen dat er tot in het dal een halve meter of meer valt.
GFS berekent lokaal cumulatief 120 mm, EC wat minder scheutig met lokaal 50mm Hogerop lokaal tussen de 50 en 80 cm sneeuw goed mogelijk. Maar ook voor Alpen geldt; onzekerheid is groot !

Tyshane

Citaat van: Johann op zo 01 apr 2012 - 12:36
Op zich niet echt bijzonder, zelf in mei nog voorgekomen dat er tot in het dal een halve meter of meer valt.
GFS berekent lokaal cumulatief 120 mm, EC wat minder scheutig met lokaal 50mm Hogerop lokaal tussen de 50 en 80 cm sneeuw goed mogelijk. Maar ook voor Alpen geldt; onzekerheid is groot !

Ik bedoelde redelijk bijzonder een dik pak sneeuw voor hier in de Benelux in april. ;) Voor bij jullie zal dat vast wel vaker voorkomen inderdaad.

Citaat van: André op zo 01 apr 2012 - 08:56
Ik hecht er niet veel geloof aan , winterse buien met wat smeltende sneeuw neem ik aan maar een ware sneeuwdump geloof er geen snars van toch niet voor hier in West Vlaanderen . kaarten zijn in deze periode van het jaar niet 100% te vertrouwen.

Hoezo denk je dat kaarten nu niet te vertrouwen zijn? Het blijven voorts altijd kansberekeningen, en geen zekerheden, dus 'vertrouwen' is denk ik niet de juiste term en 100% zal het nooit zijn. ;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Frisse week voor de boeg....  :-\
Voorlopig is de' kou' aan zet, ook op LT weinig rede tot euforie voor hen die van warm (>20C) lenteweer houden.
Ach, ook aan deze koude episode komt een keer een einde  ;D.

Tyshane

Ik vond het vandaag, tot zover, nog wel meevallen met de temperatuur. Voelde best redelijk. Plaatselijk kan het in Limburg nog wel 14 graden worden, toch meer dan ik had verwacht. Woensdag nog steeds kans op witte neerslag al lijkt de kans wat kleiner idd.

Jan van Ooijen

30-daagse verwachting ziet er lekker uit, hecht er alleen weinig tot geen waarde aan

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Die GFS toch! Eerst een ware sneeuwdump en nu lente temperaturen. Grappenmaker. En! Een mooie onweerssituatie op +300 :P Weliswaar garantie nul, maar leuk om weer eens zoveel cape op de kaarten te zien. Al ben ik benieuwd hoe het woensdag uit gaat pakken. Helaas kan ik 's middags geen kaartjes posten, sorry.

GHkstra

Het is best wel lekker buiten nu het zonnetje erbij is.

Cdtj3

Op een of andere manier lijkt het buiten alsof het vanavond gaat onweren, dit vindt ik typisch een onweers lucht. xD
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

jones

Het is hier vandaag nog best aangenaam geweest. Lange tijd vrij zonnig en uiteindelijk een 16,5°

GHkstra

Satellietfoto vanmiddag.


©NASA Lance-Modis

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Nou EC komt met een (mooie)  Paaslente-vervolg (helaas) :'( en de laatste kaart past er al helemaal bij

Jan van Ooijen

Zoals het er nu naar uitziet valt er tweede Paasdag een aardige hoeveelheid neerslag, tenminste dat zegt de Oper. Straks de pluim even kijken

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal