Onweerskansen 13 t/m 15 augustus

Topic gezien door 100914 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 11 aug 2012 - 12:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NitroGenetics

haha is een insider zegmaar heb het al veranderd zodat iedereen het verstaat xD

Leon Eikenaar

Een dag om het goed in de gaten te houden ;)
Mooie kansen!  8)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Jan van Ooijen

Weet niet wat ik ervan moet denken, maar fris ziet er alles niet uit. Morgenvroeg ec schering ed kijken

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

NitroGenetics

hopenlijk blijft het vrij van levensverlies, met deze waardes praat je toch wel over een noodweer situatie mocht de cape en de rest ook zo blijven. buiten dat ben ik ook nog wel een beetje bezorgt om de timing

Weatherboy

Citaat van: NitroGenetics op zo 12 aug 2012 - 00:55
hopenlijk blijft het vrij van levensverlies, met deze waardes praat je toch wel over een noodweer situatie mocht de cape en de rest ook zo blijven. buiten dat ben ik ook nog wel een beetje bezorgt om de timing

Altijd! Doden mogen er nooit vallen. Wel zou ik als ik naar me eigen mening kijk toch graag hagelbuien, downbursten en misschien een windhoos wel zien zitten:) Nog nooit mee gemaakt in Nederland. Slechts 1 keer in me leven een tyfoon in Australië meegemaakt en dat was echt übervet! Helaas was de volgende dag weinig van de camping meer over. Maar die beleving..... Echt bizar.

Pascal Soomers

Doden mogen er sowieso niet vallen. Dat is dus altijd het nadeel van een heftige storm, de schade, het heengaan van mensen etc...
Hoop dat men, mocht de situatie er dinsdagavond nog zo in staan, dit niet onderschat!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Dennis

KNMI: In de neerslag zijn duidelijk twee pieken te onderscheiden, een op dinsdag (waarschijnlijk te koppelen aan een zwakke hoogtetrog) en een woensdagavond/donderdagnacht (passage actieve storing).

Gerard1995

Ik ben het er ook mee eens dat ALS de puzzelstukjes op de juiste plaats vallen, er wel het nodige spektakel kan opleveren wat niet onderschat moet worden!!!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

André

Het beste is toch nog een dag tot twee dagen wachten ,het is nog erg onzeker .
Demeulemeester André

Peter

Citaat van: Weatherboy op zo 12 aug 2012 - 03:32
Altijd! Doden mogen er nooit vallen. Wel zou ik als ik naar me eigen mening kijk toch graag hagelbuien, downbursten en misschien een windhoos wel zien zitten:) Nog nooit mee gemaakt in Nederland. Slechts 1 keer in me leven een tyfoon in Australië meegemaakt en dat was echt übervet! Helaas was de volgende dag weinig van de camping meer over. Maar die beleving..... Echt bizar.
Tja, en Woensdag en Donderdag worden echt de laatste handen gelegt aan het Lowlandsterein. Dat gaat Vrijdag weer van start. Dus een meteen een test voor het terein, zonder menigte op het terein. ;)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Johann

Citaat van: Gerard1995 op zo 12 aug 2012 - 09:02
Ik ben het er ook mee eens dat ALS de puzzelstukjes op de juiste plaats vallen, er wel het nodige spektakel kan opleveren wat niet onderschat moet worden!!!

Voor de komende dagen verwacht ik afgaande van het ECMWF model niet veel spektakel (snelle frontpassage). Meer spektakel verwacht ik voor volgende week zondag. ECMWF komt met een "spanish-plume" setting op de proppen. Zeer warme lucht vanuit het zuiden (Spanje-Frankrijk) wordt tot over Nederland getransporteerd. Lokaal zal de de 30°C gepasseerd worden.  Tevens neemt ook de luchtvochtigheid flink toe. Vooralsnog berekent het model het meest actieve weer (onweer) voor noord en west Duitsland later op de zondagmiddag en avond. Echter gezien de nog lange verwachtingstermijn en de ontwikkeling van een thermisch laagje welke zondag boven Frankrijk zal ontwikkelen, zijn alle opties voor (zwaar) onweer aanwezig. Veel zal gaan afhangen in hoeverre de "spanish-plume" de komende dagen op de kaarten zal worden gezet. Zeker iets om nauwlettend in de gaten te houden.

Overigens krijgt, in schril contrast met de hitte in het zuiden, het noorden van Scandinavië te maken met een eerste "winter-inval"  (T850 hPa -10°C isotherm  tot over Spitsbergen en de -5°C isotherm tot over het noorden van Scandinavië)

EC00 met spanish-plume zondag


EC00 Tx zondag


 

 

Reutel

Kijk dat zijn de beste vooruitzichten!  8)

Als de kaarten echt zo goed blijven ga ik misschien ook wel weer eens op sjees!

Khim

Spannende dagen. Vooral woensdag. Heb nou toch vakantie dus kan alles mooi volgen. Voorpret is al leuk.
Groetjes uit Hengelo (OV)

hj32

Zondag 19 dus, dan zal ik me gaan voorbereiden, is waarschijnlijk de laatste voor mij dit seizoen, ivm evenement ;)
Of er moet na 15 september nog wat spectaculairs gaan gebeuren :P

Gerard1995

Hahaha!:-D  bedankt Johann 8) 8) voori je reactie en uitleg! Topweek in het verschiet dus!! 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Pascal Soomers

When a supercell arrives, you must be prepared.

Weerfreak 1337

Even een animatie van de neerslag (GFS) vanaf woensdag 18z tot donderdag 06z. :)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Ziet er nog steeds mooi, maar tegelijkertijd ook gevaarlijk uit! We hoeven steeds minder lang te wachten... Nog maar 3 dagen tot de grote dag!
When a supercell arrives, you must be prepared.

NitroGenetics

timing timing timing lol ziet er niet al te best uit woensdag momenteel. waars kans op MCS denk dat we het echt van dat moeten hebben dan

Powered by EzPortal