Crescent en Heart nebula

Topic gezien door 2113 bezoekers
Gestart door Erwin Kats, vr 10 aug 2012 - 18:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin Kats

Ok, laten we er ook even een puzzelspel van maken !

allereerst, hierbij de 2 resultaten van afgelopen nacht.
Afgelopen nacht waren de omstandigheden zeer gunstig, de seeeing was goed, maar de transparantie was abnormaal goed !

Dit zorgde ervoor dat ik voor het eerste vanuit mijn regio, de Heart nebula kon vastleggen.
In deze heart nebula zit de nevel Melotte 15.

Groot: http://www.astro-land.net/wp-content/gallery/astrophotography/melotte-15-fsq-2uur-groot.jpg



Nu de Crescent nebula, en voor degenen die zin hebben om te zoeken.
Er zijn er meerdere van over de nachtelijke hemel, en in mijn foto heb ik er 1, en die is een klein beetje zichtbaar.
Het is perfect rond, het is geen ster maar een stukje nevel. wie kan mij vertellen waar dit object staat in deze foto ;)

* grote foto voor beste beeld , anders is het zeer moeilijk om te vinden als je niet weet waar hij staat :P *

Groot: http://www.astro-land.net/wp-content/gallery/astrophotography/crescent-fsq-2uur-groot.jpg


Canon eos:         Canon EF:
1DmkIIN              17-40 f4 L 1DmkIII               24-105 f4 L IS   

SteefDeChaser

Aparte foto's.

Wat is dit precies en hoe doe je dit?

Erg mooie platen!
R A M M S T E I N
D U B S T E P

GekkeLeo


Erwin Kats

Citaat van: SteefDeChaser op vr 10 aug 2012 - 18:25
Aparte foto's.

Wat is dit precies en hoe doe je dit?

Erg mooie platen!

De objecten in de foto's zijn emissie nevels, en alles wat je ziet,  (kwa neveligheid, is voornamelijk waterstof )
Ik maak hierbij gebruik van een montering ( voor de draaiing van de aarde te compenseren, een telescoop en een monochrome CCD camera met een Hydrogen Alpha filter.

En natuurlijk Bedankt !
Jij ook Leo !!, begint waarschijnlijk allemaal beetje 1tonig te worden, maar aan een gebrek aan onweer kan ik niet anders ;)
Canon eos:         Canon EF:
1DmkIIN              17-40 f4 L 1DmkIII               24-105 f4 L IS   

Tyshane

Mooi om te zien weer, kan me dat topic nog herinneren dat je die telescoop aan het bouwen was, dat zag er allemaal imposant uit. Erg professioneel spul allemaal.

Ramon Oost


Erwin Kats

@ Tyshane, Bedankt !, dat was op het andere forum ;)

@ Ramon, jij ook bedankt natuurlijk   ;D
Canon eos:         Canon EF:
1DmkIIN              17-40 f4 L 1DmkIII               24-105 f4 L IS   

Powered by EzPortal