[Kay1989] Drie verslagen: 28-06-2012 / 01-08-2012 / 05-08-2012

Topic gezien door 2490 bezoekers
Gestart door Kay1989, ma 06 aug 2012 - 19:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kay1989

Zooooo, het vergde wat tijd maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

Allereerst was er de beruchte 28 juni van dit jaar, samen met Maickel (en vriendin), HJ32 en Joey naar het Zuiden des Lands getogen met mooie kaarten in het vooruitschiet. 's Middags eerst even bij Jan op de koffie geweest om vervolgens naar de inmiddels bekende brug bij Echteld te rijden.

Hier aangekomen zagen we verderop Wilfred, Mikal en zijn broer (volgens mij) staan. HJ32 scheurde er even heen om een babbeltje te maken en later kwamen ze even bij ons buurten.

Een tijdje later kwamen ook Patrick en Richard uit Groningen het bonte gezelschap vergezellen.

Inmiddels is het wel bekend: Het werd een grote bust. Er probeerde wel van alles de lucht in te gaan maar het zat er deze dag helaas niet in.

Maaaaar, toen ik thuis was 's nachts en even op Twitter keek zag ik dat Maickel tweette over een zware bui bij Zwolle. Als de sodemieter alle spullen naar buiten gebonjourd en klikken maar ! Het leverde uiteindelijk nog een paar leuke plaatjes op vanuit de achtertuin, ondanks dat deze bui ten Oosten van mij trok.









Vervolgens duurde het weer een tijdje voordat er wat te beleven viel op het gebied van extreem weer. Woensdag 1 augustus om precies te zijn.

Ik had voor de avonduren iemand geregeld die kon rijden in de buurt van Kampen, 's avonds eerst maar in onze stamkroeg wachten op de ontwikkelingen. En die ontwikkelingen duurden heeeeel lang hahaha. Uiteindelijk om 23.45 uur de spullen gepakt en naar het zwarte puntje op onderstaande kaart gereden. Perfect 360 graden zicht en precies op ramkoers met deze zware bui.



Uiteindelijk boog de bui een stukje naar het Oosten van af, hup, kilometertje terug rijden dan maar. Wat ben ik blij dat we die beslissing hebben genomen !

Precies in het midden van de bui met een prachtige shelfcloud aan de voorzijde. Uiteindelijk niet veel foto's kunnen maken omdat het al vrij snel te hard begon te waaien. Spullen ingeladen en nog ff blijven kijken in de auto. Eenmaal onderweg naar huis gingen de sluizen open. Wat. Een. Water. Niet te zuinig. Nog wel een prachtige plaat kunnen schieten op onze laatste locatie.



Alsof mijn geluk deze week nog niet op was kregen we gister wederom te maken met zware buien vanuit het ZW naar NO. Weer iemand kunnen regelen die zo gek was om te rijden en rond 18.30 uur weer de spullen ingeladen en richting Emmeloord gereden, het zwarte puntje op onderstaande kaart.



Hier viel ons oog al snel op het roterende wolkendek naar het ZW. Prachtig hoe dit zich ontwikkelde recht voor onze neus ! Helaas raakten we een beetje de weg kwijt in Flevoland toen we in de zware regenval terecht kwamen en hebben we de bui helaas niet meer kunnen achterhalen. Desondanks was dit ook weer een geslaagde chase met prachtige platen !













Tot slot nog even een panorama van de bui in Flevoland:



En nog even mijn eerste YouTube filmpje van het roterende wolkendek:



Helaas zijn van de woendag 1 augustus bijna alle foto's onscherp omdat er iets mis is gegaan met de focus :( Deze 3 CG's naast elkaar viel nog een beetje te redden gelukkig.

2 augustus ook nog geslaagd voor mijn rijbewijs die ik vrijdag op mag halen, dan gaan we er pas echt tegen aan ;)

Ik heb inderdaad alle foto's gewatermerkt, ik lees de laatste tijd wel vaker dat er gejat wordt door bepaalde mensen op Twitter, niks ten nadele van de leden hier hoor, puur uit voorzorg :)

Enjoy !

Graphicnizor

Die laatste plaatjes zijn MASTER!!!
Mooi man! wel jammer van die onscherpe plaatjes...

Marcel

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Tyshane

Gaaf Kay, dat heb je echt mooi gedaan, te gek dat je je rijbewijs snel kan ophalen, geeft je veel meer mogelijkheden! :)

ChielDeventer

Wat zonde van die onscherpe platen man! Hoe komt dat zo? Verder lekker verslag, schitterende shelf had je te pakken!

Kay1989

Citaat van: ChielDeventer op ma 06 aug 2012 - 23:04
Wat zonde van die onscherpe platen man! Hoe komt dat zo? Verder lekker verslag, schitterende shelf had je te pakken!
Met dat kilometertje verplaatsen de lens iets aangeraakt waardoor deze iets heeft ingezoomd en daarna vergeten te checken en opnieuw scherp te stellen. Dat overkomt me geen tweede keer ;)


Kay1989


Powered by EzPortal