Zware rondraaiende onweersbui 5-8

Topic gezien door 3385 bezoekers
Gestart door WimOude, zo 05 aug 2012 - 23:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


hj32

5 seconden? Dat meen je toch niet he, zeg me dat je deze een half uur gefilmd hebt :O

WimOude

Nee, ben meer van de fotos, en dit is met de DSLR gefilmd, en aangezien ik mn handycam niet mee had, kon ik dan geen fotos meer schieten :S 
Ik moest alleen wat bewijsmateriaal hebben :D

Wel baal ik ongelofelijk dat ik de handycam niet mee had..kijk het filmpje nog eens...ik zie gvd gewoon een hoosje volgens mij... :S
Ook kan ik nog vertellen dat er bij de enorme neerslag vlak na het over komen tussen de vele normale neerslag behoorlijke brokken ijs zaten, sterretje in de voorruit van mn auto tot gevolg. Eigen schuld, had ik maar niet moeten gaan rijden. Ach ja :S


Tyshane

Dat ziet er wel heel fraai uit, smaakt naar meer, wel jammer van je handycam ja.

hj32

Het lijkt idd of er updraft is, dat het draait heb je iig bewezen
Thnx

WimOude

Ik heb nog wel wat meer materiaal natuurlijk, maar nog geen tijd voor het uploaden gehad. Word vervolgd dus :)

hj32

Heel graag, ik heb gisteren ook rotatie vast gelegd
Niet zo heftig als dit maar toch, dat gekwak van ik heb dit of dat gezien kan iedereen
Maar t vastleggen en dan ook posten daar wor ge blij van ;)
Thnx

WimOude

Hier nog een stukje film. Toch komt bij dat eerste filmpje de rotatie er mooier uit. Evengoed toch wel goed te zien ook hier.


SniperEye

Is dat een timelaps dat eerste filmpje of is dat filmpje ruw materiaal?

WimOude

Ruw beide , zie de snelheid aankomende auto in het laatste filmpje.

T-inus

Zo dan, behoorlijke rotatie inderdaad.

Lijkt ook wel iets van rotatie op de grond te zitten als je goed kijkt in dat eerste filmpje.
Jammer dat ie niet iets langer duurt ;)
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Marco uit Hangar 5

Eerste filmpje wel duidelijk rotatie van de gehele wolk te zien, maar in het tweede filmpje zoom je in op weliswaar heftige Fractus, maar daar zit geen rotatie in..

Maar mooie beelden hoor, jammer dat je niet langer ebt gefilmd.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

WimOude

Niet op die fractus letten, let op die lichtere band erboven, en de wolkbasis, daaraan kan je wel de circulatie en updraft(Die zie je niet, maar kan je wel aannemen gezien de stroming in de wolk) zien, en daar gaat het om. Maar je hebt gelijk, dat is aan de 'voorkant', scud/fractus. Het eerste filmpje is op de zuidoostflank gericht

Marsel

Tja Wim, het was een woesteling hoor deze bui. Mooie beelden!
Ik kwam die zondag vanuit mijn werk en heb 'm als een bezetene achterna gezeten om 'm in ieder geval nog een beetje mee te kunnen maken. Op de rader duidelijk Sc trekjes. Zuid van R'dam reed ik er aan de achterzijde in (niet fotogeniek uiteraard) en moest eigenlijk meteen stoppen....wat een water, ongekend. Hagel, veel regen, en bijzonder veel wind op sommige momenten. Jammer dat ik er niet meer vooruit heb kunnen komen.

WimOude

Nog een filmpje, en er moet er nog een komen.
Klopt, enorm veel neerslag, en er zaten soms echt behoorlijke hagelballen tussen, vraag maar aan mn voorruit van de auto, sterretje :S
Voornamelijk kleine hagel, en van regen eigenlijk niet te spreken, t waren gewoon stralen, geen druppels. :D
Er zijn hier ook diverse bomen omgegaan. Een 30 jaar oude eik, en een beuk, zijn bovenop een huis omgegaan, met wortel en al. Flinke schade aan het dak en de overstekken.

Edit: Ik wil natuurlijk niet ongeloofwaardig overkomen, dus ook nog een foto van de bomen met wortel om. Het huis er onder is niet te zien, omdat die bomen behoorlijk fors waren :S


WimOude

En nog een filmpje. Ik had dus wel meer gefilmd, maar t zijn allen korte stukjes.
Jammer is wel dat door het wijde beeld de details een beetje wegvallen. Als je dit filmpje iets sneller afspeeld, is de beweging behoorlijk fors..

Powered by EzPortal