De inmiddels beruchte storm van 4 augustus.

Topic gezien door 2819 bezoekers
Gestart door inca, zo 05 aug 2012 - 18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

inca

Net terug van een familiebezoek. Dit is de plaat die ik heb kunnen schieten. Iets ten noorden van Steenwijk. Voor de rest kon ik niet veel vastleggen. Het is 1 grote bak water en veel bliksem.


De beruchte storm van 4 augustus by Dennis Dekkers, on Flickr
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jelte


Lightning_Glenn

Lijkt mij meer een ND verloop filter foto, die goed gelukt is.
Mooie foto inca !

Tyshane

Mooie foto ja, prachtig om te zien! (Ik denk geen hdr, maar wel goed belicht, evt. correctie via 'invullicht'...)

hj32


inca

Thanks! Het was inderdaad geen HDR, 17mm Panorama van 4 foto's met een gradient lightroom filter om het landschap iets helderder te maken. Het is altijd lastig om een wolken partij dramatisch (zoals het er werkelijk uitziet) op de foto te krijgen zonder dat het landschap daar de dupe van is. Ik ga ook zeker binnenkort eens naar een ND verloopfiltertje kijken.
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

WimOude

Ik zag direct dat t een gegradueerd filter van Lightroom was. Een echt en goed ND filter laat, als je het goed gebruikt, een veel natuurlijker effect zien. Desalniettemin, mooie foto :)

Jelte

Citaat van: inca op zo 05 aug 2012 - 22:07
Thanks! Het was inderdaad geen HDR, 17mm Panorama van 4 foto's met een gradient lightroom filter om het landschap iets helderder te maken. Het is altijd lastig om een wolken partij dramatisch (zoals het er werkelijk uitziet) op de foto te krijgen zonder dat het landschap daar de dupe van is. Ik ga ook zeker binnenkort eens naar een ND verloopfiltertje kijken.

Oh... had het kunnen zien aan de boom en het dak inderdaad. Logisch!
Overigens is een goed nabewerkte RAW van een degelijk toestel (5d of zoiets) ook beter dan HDR.

Powered by EzPortal