Nachtelijk CG geweld Smilde 02-08-2012

Topic gezien door 2939 bezoekers
Gestart door arjanbruggink, do 02 aug 2012 - 11:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Na heel lang wachten was het dan eindelijk zover..... Nachtelijk noodweer!! Ik was eerst nog aardig afwachtend op wat er eventueel zat te komen, want in eerste instantie zag het er nog niet echt spannend uit op de buienradar.
Maar op de chat was onze Zwollywooder Mike al aan het drammen van "AB, pak je spullen, het weerlicht!!". Ik had zoiets van, ik wacht nog wel ff. Na een 2e aansporing van de kant van Mike om me spullen te gaan pakken, eerst eens een blik geworpen aan de horizon. Daarbij zag ik het wel heel goed weerlichten waarop ik dan toch besloot om me spullen in de auto te doen en daarbij m'n vrouwtje ff op de hoogte gebracht. Op naar me spotplek net buiten Smilde...
De cel waar ik het eerst van zag weerlichten doofde helaas heel snel uit, maar aan de horizon zag ik het goed weerlichten. Na een goed half uur wachten was het dan zover. Het feest ging beginnen. Wat een fantastisch CG festijn was het.
Gelukkig trok de bui echt net langs, waardoor ik mooi zicht bleef houden op de CG's en de fantastische wolkenformaties.
Uiteindelijk nog ff naar me andere spotplek gegaan en daar wat foto's gemaakt.
Uiteindelijk was het fotograferen voor mij gedaan, accu leeg  :-\. Dat wordt dus ff een tweede accu bestellen, want er kwam me toch een monstershelf opzetten!! Helaas die niet goed op de foto gekregen, maar wat een monster. Als ik vanaf me spotplek de horizon bekeek, vulde deze de gehele horizon. Eenmaal thuis gekomen kwam de shelf in rap tempo opzetten, en daarbij ging het helemaal los. Het was weer een heerlijke onweersnacht, hoop dat er meerdere volgen.
Kijk hieronder voor het resultaat van mijn kant.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Shadow112


Oxize

Netjes AB. Onweer weerkaatst mooi op de wolken :)
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member


arjanbruggink

Dank jullie wel voor de complimenten.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Sven

Heerlijke platen Arjan! Mwau wat een cg's zeg heerlijk  8)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Erwin Kats

Check die wolken structuur in foto 6 en 7, gruwelijk !!
Nette reeks met foto's Arjan !
Canon eos:         Canon EF:
1DmkIIN              17-40 f4 L 1DmkIII               24-105 f4 L IS   

arjanbruggink

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tyshane

Dit topic is helemaal aan me voorbij gegaan, bij deze dan; prachtige foto's, goed gedaan!

arjanbruggink

Foei toch....  ;D Maar bij deze: jij ook bedankt
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marcel

Stuk voor stuk nette platen :)
Die Arjan is het toch nog niet verleerd na die tijd zonder heftig nachtelijk bliksemgeweld  ;D.
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

arjanbruggink

Dank je wel Marcel..... Het hele lange wachten is uiteindelijk met dit resultaat beloond.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marcel1976


Graphicnizor

Tis dat mn rechterhand zon pijn doet, #fapwaardige plaatjes zeker weten!

Tyshane

Citaat van: arjanbruggink op zo 05 aug 2012 - 23:10
Foei toch....  ;D Maar bij deze: jij ook bedankt

Haha, lol, ik zag hem niet staan bij 'recente berichten'. ;)


Citaat van: Graphicnizor op ma 06 aug 2012 - 17:13
Tis dat mn rechterhand zon pijn doet, #fapwaardige plaatjes zeker weten!

???

arjanbruggink

Dank je wel Marcel1976 en Graphicnizor.
Enne Tyshane, volgende keer beter opletten he.....  8) ;)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal