noordzee bliksem

Topic gezien door 4714 bezoekers
Gestart door Dijker, di 31 jul 2012 - 00:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dijker

net naar het strand geweest vanwege veel weerlichten heb nog nooit een bliksem vastgelegt op foto
en vandaag voor het eerst iets weten vast te leggen

foto's zijn niet optimaal maar komt omdat ik geen scherpstelpunt had dus moets links scherpstellen en dan me camera naar zee draaien en toen pas mijn sluiter open gooien dus vandaar dat ze niet echt scherp zijn maar ben wel blij dat ik er 2 op heb staan en ja mijn instellingen stonden ook neit echt goed





Marcel

Mooi hoor :), ik zat te wachten dat het voorbij zou trekken zodat ik wat foto zou kunnen maken.
Maar de activiteit ging eruit boven zee helaas :(
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Mariska

Citaat van: Dijker op di 31 jul 2012 - 00:24
foto's zijn niet optimaal maar komt omdat ik geen scherpstelpunt had dus moets links scherpstellen en dan me camera naar zee draaien en toen pas mijn sluiter open gooien dus vandaar dat ze niet echt scherp zijn maar ben wel blij dat ik er 2 op heb staan en ja mijn instellingen stonden ook neit echt goed

Desondanks zijn ze toch geslaagd.

Wat ene handige hulp is, is een DOF calculator (http://www.dofmaster.com/dofjs.html). Voor op je telefoon zijn er ook verschillende apps voor te krijgen. Zelf gebruik ik DoF Calc (logo van het appje zijn 4 rode punten schuin achter elkaar).

Aan de hand hiervan kan je berekenen hoe je de lens handmatig in kan stellen om alles zo scherp mogelijk te krijgen. Dat is voor in de duisternis toch vaak de beste methode wanneer je niet kan scherpstellen.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

densta

Prachtig platen hoor

Dijker

Citaat van: Mariska op di 31 jul 2012 - 08:20
Desondanks zijn ze toch geslaagd.

Wat ene handige hulp is, is een DOF calculator (http://www.dofmaster.com/dofjs.html). Voor op je telefoon zijn er ook verschillende apps voor te krijgen. Zelf gebruik ik DoF Calc (logo van het appje zijn 4 rode punten schuin achter elkaar).

Aan de hand hiervan kan je berekenen hoe je de lens handmatig in kan stellen om alles zo scherp mogelijk te krijgen. Dat is voor in de duisternis toch vaak de beste methode wanneer je niet kan scherpstellen.

Super man dank je wel ik zal als ik thuis ben is een kijkje nemen

inca

Mooie onheilspellende beelden!  8)
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Michiel Wesselink


Lightning_Glenn

Ze zien er goed uit Dijker!
2de is gewoon super goed gelukt  :)

Dijker

Citaat van: Lightning_Glenn op di 31 jul 2012 - 15:27
Ze zien er goed uit Dijker!
2de is gewoon super goed gelukt  :)

Super bedankt voor de
Leuke en goeie reacties het zijn mijn eerste officiƫle bliksem fotos
Beetje trots mag wel haha

Groeten Richard

Tyshane

Zeker mooie platen en mag je trots op zijn, ze zijn goed scherp. Nice! :)

Dijker

Citaat van: Tyshane op di 31 jul 2012 - 15:41
Zeker mooie platen en mag je trots op zijn, ze zijn goed scherp. Nice! :)

haha dan heb ik toch iets goed gedaan een nieuwe techniek ontwikkelt voor scherp stellen in het donker
ergens anders scherpstellen en dan gauw terug draaien 8) 8)

Cdtj3

Gebruik jij dan geen MF? (Manual Focus) Ik doe dat namelijk altijd wanneer ik nergens op kan scherp stellen, kijk door de lens en probeer het handmatig goed te zetten, kost meestal 30 sec - 1 min en dan kan ik voor de rest van de bui door :D
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

GekkeLeo

Nice, die bui zag ik in de verte

Dijker

Citaat van: Cdtj3 op di 31 jul 2012 - 16:33
Gebruik jij dan geen MF? (Manual Focus) Ik doe dat namelijk altijd wanneer ik nergens op kan scherp stellen, kijk door de lens en probeer het handmatig goed te zetten, kost meestal 30 sec - 1 min en dan kan ik voor de rest van de bui door :D


ja ben nog een beetje beginner dus ja ik ben nog met instellingen aan het vogelen weet wel wat ik doe hoor maar nog niet precies

Dijker

Citaat van: GekkeLeo op di 31 jul 2012 - 16:34
Nice, die bui zag ik in de verte

ja klopt ik ging natuurlijk weer naar huis toe omdat hij futloos was en ik was thuis en die bui ging weer los ik dacht potjandorie  ;D
ik weer vol gas terug en ja hoor toen was die alweer rustig die bui maar toch gaf hij nog een paar foto momenten

pasz

Helemaal goud, die platen.

Lightning_Glenn

Wat voor camera heb je? iemand hier kan je vast wel wat tips geven.

Marcel1976


Dijker

Citaat van: Lightning_Glenn op di 31 jul 2012 - 21:18
Wat voor camera heb je? iemand hier kan je vast wel wat tips geven.

een canon 1100D met 18 - 55 lens eerdaags een 70 - 300 lens

ome-Ed


Powered by EzPortal