PatchMaster Lightning Trigger voor Canon Model 2

Topic gezien door 4615 bezoekers
Gestart door inca, ma 30 jul 2012 - 15:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

inca

Beste allen,

Ik ben van plan om deze aan te schaffen. Ik lees goede dingen over deze vernieuwde versie. De grootste rede is dat ik liever gewoon lokaal in de winkel de aanschaf doe. Wat prettiger met garantie afhandeling enzo. Met deze is dat mogelijk:

http://www.pmgadgets.net/product_info.php?products_id=38

Spreek uw mening over dit product. Let wel, dit is de nieuwe versie. Vertel, vertel.




Gegroet,

Dennis
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Jan van Ooijen

Mijn advies... Niet doen! Zeer slechte reviews erover. Pak dan deze, daar hoor je goede verhalen over http://www.aeophoto.com/
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Oxize

Hetzelfde wat Jan zegt. Een kameraad uit Hengelo van mij, had dit model Patchmaster. De eerste was Doa en de 2de ging af als je hem op een lantaarnpaal/lamp richtte.

Alhoewel heeft Meteo-Service gebruiker "Marcel Enschede" wel een type patchmaster die wel werkt. Misschien dat hij wat opheldering/ervaringen kan geven/delen.

Als ik mocht kiezen van de 5 soorten die er bestaan (Patchmaster, Nero, DSLR Lightning, LightningTrigger, AEO Photo) dan zou ik kiezen voor AEO Photo, omdat deze trigger gebruikt maakt van (stuk) duurdere sensoren (lichtsensor/EMF sensor(alleen bij AEO)) en redelijk secuur is vergeleken met de overige 4 merken.

Heb nu de AEO Photo LS3 Pro ongeveer een weekje en afgelopen zaterdag netjes 2 bliksemschichten erop kunnen krijgen. Werkt goed en alles wordt zeer compleet geleverd (Waterdicht Pelican case, Hotshoe-mount, Tripodadapter, draadontspannerkabel, extra batterijen en handleiding en 5 jaar garantie).

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

GekkeLeo

Leuk zo'n ding maar dan gaat de lol van bliksemfotografie er toch af. Is mijn mening

Oxize

Citaat van: GekkeLeo op ma 30 jul 2012 - 17:34
Leuk zo'n ding maar dan gaat de lol van bliksemfotografie er toch af. Is mijn mening

Ja en Nee. Het wordt er wel een stuk makkelijker op. Je hebt meer tijd om tussendoor dingen te doen. Overdag helemaal.

Ik irriteerde me nogal dood als je overdag in burst mode onweer probeerd te fotograferen en net wanneer je een hele zooi burst shots gemaakt hebt en je laat de camera bijladen(burst buffer), dat er een bliksem afgaat. Heb dit wel zo vaak gehad en zo vaak daardoor een bliksem overdag gemist.

En ja de ouderwetse manier vervalt op deze manier, maar ik vind het net zo spannend wanneer de trigger afgaat en wilt zien wat ie gefotografeerd hebt. Dus zoveel verschil zit er niet in.

En ik denk dat ik er nog 1 bij koop volgende jaar voor mijn 400D. Dan heb ik 2 camera's(60D/400D) die een gezichtsveld van 180 graden bestrijken  ;)



Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

inca

Duidelijk! Het fijne van zo'n apparaat is :

Sneller ready to fire.
Meer focus op compositie en omgeving
Handen vrij voor dat heerlijke kopje groene thee
Meer tijd om te genieten van het onweer.

Ik ga dan toch de AEO. Nu de volgende vraag waarom 100 dollar extra betalen voor de pro versie? Is het afstellen van de gevoeligheid zo belangrijk?

Thanks voor de feedback,
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Oxize

Citaat van: inca op ma 30 jul 2012 - 18:48
Ik ga dan toch de AEO. Nu de volgende vraag waarom 100 dollar extra betalen voor de pro versie? Is het afstellen van de gevoeligheid zo belangrijk?
Ja.

Je wilt namelijk controle hebben over hoe sterk de onweer moet zijn voordat er een bliksem erop komt te staan. Als je deze zonder zou kopen, kom je later er al snel achter dat je toch wat meer controle wilt hebben op de omgeving. En geloof me, dat wil je echt!

Door de sensitivity aan te passen naar jouw smaak, kan je dus hele zware bliksems op de plaat krijgen of de miniscule weerlichten bovenin een wolk naar gelang je de sensitivity aanpast.

Daarnaast betaal je $100 extra voor de waterdichte pelican case (zeer handig in zware buien als je snel moet opruimen), de hot-shoe plaat van koper (bij de standaard versie van plastic en ziet er wat cheap uit), 1 hotshoe grote duimschroef om de trigger vast te klemmen, Tripodaansluiting (in de koperen behuizing van de hotshoe), extra batterijen (die al snel bijna 10 euro kosten (lithium versie)).

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Powered by EzPortal