AEO Photo Lightning Trigger 3.0 Pro

Topic gezien door 8610 bezoekers
Gestart door Oxize, di 24 jul 2012 - 19:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oxize

Was al een tijdje op zoek naar een Trigger voor onweer. In Nederland werd er maar 1 soort verkocht en dat was van het merk "Patchmaster", een bedrijf in Turkije.

Na wat verder te gekeken te hebben waren er ook andere merken, maar deze werden alleen verkocht in Amerika. Een kennis uit Hengelo die ooit de Patchmaster heeft gekocht, raadde mij direct af om "Patchmaster" te kopen, omdat de trigger die hij had bij aankomst al DOA (Dead On Arrival) was. De 2de die hij kreeg deed ook al raar. Hij hoefte maar op een monitor of een lamp te richten en het ding ging al af.

Na nader onderzoek bleek er veel meer mensen Patchmaster slecht vinden. Op veel forums werd Patchmaster afgeraden. Het was gewoon speelgoed. Slechte gebouwd en de printplaat lag er los in.



Na wat verder uitzoekwerk, bleek AEO Photo als beste uit de bus te komen van de 5 triggers die er in Amerika te koop zijn.

Heb dus de Lightning Trigger 3.0 Pro besteld bij AEO Photo (aantal weken geleden). Deze werd verzonden via USPS Express Mail. Ik kon van start tot eind traceren waar het pakettje zich bevond.

Helaas is mijn pakketje door de douane gesnapt en moest dus extra betalen (inklaringskosten).

Let dus erop als je iets besteld uit Amerika, dat je de kans hebt dat je extra moet betalen!

Vandaag 24 Juli de Trigger ontvangen. Alles netjes verpakt in stevige kartonnen doos met daarin een Hardcase Pelikan waterdicht doosje en daarin de trigger itself.

Heb de trigger met mijn Flitser uitgeprobeerd. Zelfs als ik op 400 meter afstand met een Camera flitser, flits gaat ie netjes af. De AEO gaat niet af op andere lichtbronnen, wat de Patchmaster wel deed.

De AEO is ook zeer netjes gebouwd, klein formaat, hot-shoe die WEL netjes past (bij Patchmaster niet), duurdere sensoren  (EMF/Lichtsensor) gebruikt, extra batterijen, kabelontspanner en adapter voor statief. Zeer compleet dus.

Nu maar hopen op goed onweer!

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Jan van Ooijen

Was al bekend dat die rommel niet deugde. AEO Photo is gewoon super
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mariska

Ik heb nog nooit van zo'n trigger gehoord.
Zo'n trigger en je camera moeten retesnel zijn om die bliksem vast te kunnen leggen. Als je het handmatig doet ben je altijd te laat.

Hoe gaat dit in zijn werk zodat je de bliksem alsnog hebt?
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Oxize

De sensor in de  trigger reageert in 0.1 milliseconde. De voor-ontlading van de bliksem mis je dan meestal, maar die is toch meestal niet zo bijzonder. Zodra de trigger bliksem in zijn zichtveld krijgt, stuurt het een signaal via een draadontspanner naar de camera, waar vervolgens een foto gemaakt wordt.

Simple as that....
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Marcel (Enschede)

Ik heb zelf een patchmaster lightningtrigger (in mei gekocht) Ik ben er zelf erg tevreden over. Hij is wel erg gevoelig maar dat kun je zelf instellen. Overdag heb ik hem helaas nog niet echt goed kunnen proberen maar in de vroege schemer klikt hij netjes elke bliksem op de plaat. Zelfs ontladingen waar je de straal niet met het oog hebt kunnen zien schiet hij nog. Bij het nakijken van de foto's zie je dan nog hele zwakke CC's. Misschien dat je maat een wat oudere versie heeft, want daar is wel van bekend dat die niet optimaal waren. De nieuwe versies zijn een stuk verbeterd!

Oke ik geef toe dat de afwerking niet super is, maar hij past prima op mijn hotshoe. Voor de € 99,- die ik er voor heb betaald bij foto konijnenberg heb ik een prima werkende bliksemtrigger!

Maar moet wel zeggen dat je AEO er wel strak uitziet. AEO staat er ook om bekend dat hun triggers erg goed zijn.
Maar de nieuwe verbeterde patchmasters kun je niet meer vergelijken met de vorige modellen.

Ik was nog wel even benieuwd hoeveel de AEO gekost heeft zonder de kosten van de douane natuurlijk :)

Groeten Marcel

Oxize

De standaard versie is 139 dollar, de Pro versie 237 dollar, de MT 365 dollar (motion).
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Joey

Heb zelf geen enkele ervaring met triggers what so ever.
Maar moet zeggen, ik lees toch goede reviews over de AEO.

Nu is mijn vraag Oxize, waar heb jij deze besteld? Ik kan namelijk de goede site op de één of andere manier niet vinden...
Kan aan mij liggen natuurlijk!

Je mag me natuurlijk ook PM doen :)

B.V.D.

Graphicnizor

Gewoon met de hand nemen, goede instellingen en je bent zon ding nieteens nodig, maar dat is mijn mening

Oxize

Citaat van: Graphicnizor op do 26 jul 2012 - 00:49
Gewoon met de hand nemen, goede instellingen en je bent zon ding nieteens nodig, maar dat is mijn mening

Probeer dat maar eens overdag te doen ;)

In burst schieten moet je maar net geluk hebben en een zooi foto's waar je niks aan hebt. Buffer van Burst shot is ook niet oneindig vooral bij goedkopere camera's gaat het na 10 seconden of minder al (550/600D) klik,klik,klik,klik,klik.............klik..............(bliksemflits)..........klik................damn te laat :D En dan moet je een aantal seconden weer wachten tot alle foto's op het geheugenkaartje staan. En dan zul je altijd zien dat er in die laadtijd een verdomd mooie CG in je beeldveld komt.

Nacht is geen probleem.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Lightning_Glenn

Citaat van: Graphicnizor op do 26 jul 2012 - 00:49
Gewoon met de hand nemen, goede instellingen en je bent zon ding nieteens nodig, maar dat is mijn mening
Dan heb jij vast bergen foto's van overdag om te laten zien  ;D
Het is niet zo makkelijk als dat hier geschreven is vindt ik hoor, maar het is wel mogelijk.
Zo'n apparaat die Oxize heeft gekocht zou ik ook zeker wel willen hebben, heb zo verschikkelijk veel 'strikes' gemist met overdag fotograferen.
Ik zeg 'groupbuy' starten hier en als ik dan me 13de maand heb kan ik hem onder de kerstboom leggen......... voor mezelf  ;D

@ Jan jij was toen toch bezig met zoiets op te zetten? wat is daar ooit mee gebeurd.

keespalm

Hallo, ik ben keespalm en ben nieuw op dit forum. Ik ben al eens eerder op dit forum terecht gekomen d.m.v. het in Google ingeklopte woord "Patchmaster", aangezien mijn patchmaster de geest al had gegeven na één avond gebruiken :(. Die avond heeft hij/zij werkelijk voortreffelijk zijn best gedaan :D, echter het was ook gelijk de laatste. Aangezien je na één avondje onweder niet gelijk door hebt dat het apparaat niet meer correct functioneert, kom je daar dus véél later achter. Nadat de leverancier van de patchmaster niet reageerde op mijn klagen >:( ben ik dus op google gedoken en kwam ik op dit forum terecht. Op dit forum werd de patchmaster dus ook al afgekraakt en werd de AEO Photo Lightning Trigger omhoog geschreven, wat mij heeft doen besluiten om deze dan ook maar te bestellen. Deze bestelling heb ik gedaan bij "aeophoto.com"die ik ook weer via googelen had gevonden. Gelukkig accepteerde het bedrijf Paypal en heb ik dus via deze betaaldienst $152.76 overgemaakt naar het bedrijf. De betaling heb ik gedaan op 06-08-2012, ik heb toen nog een trackingcode van het bedrijf ontvangen echter daar is het bij gebleven. Om een lang verhaal in te korten wil ik nog kwijt dat mijn claim bij Paypal ondertussen is gehonoreerd en dat ik mijn geld terug heb gekregen en dat Patchmaster mij ondertussen keurig een nieuwe(re) lightning trigger kosteloos heeft doen toekomen (ze bleken gewoon een beetje traag te reageren). Kortom iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen met kopen via internet, en als de een een geweldige ervaring heeft met een leverancier dan kan dat morgen gewoon heel anders zijn. Nou afwachten of deze (instelbare) Patchmaster zijn werk wel blijft doen. :-\

StormCell

ik heb twee patchmasters, en die dingen werken perfect, doch gebruik ik ze zelden... je krijgt niet hetzelfde resultaat dan als je met je bulb time speelt :)

Lightning_Glenn

Waarom heb je er twee dan? als ik vragen mag.

1tje verkopuh voor weinug?
:)

StormCell

heb er twee omdat ik 2 toestellen heb... de EOS400D en de EOS1000D

verkopen doe ik niet, ik gebruik ze nog voor vuurwerk-foto's en de EOS400D trekt nog steeds bliksem met de trigger (kan immers maar 1 toestel tegelijk bedienen), en vrouwlief heeft de full hd cam :)

Sven

Citaat van: Lightning_Glenn op do 26 jul 2012 - 12:37
@ Jan jij was toen toch bezig met zoiets op te zetten? wat is daar ooit mee gebeurd.

Dat zou ik ook graag willen weten, als er nog iets aan zit te komen wacht ik nog even.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Lightning_Glenn

We zijn een 'tijdje' verder en vroeg me af of je met de Lightning Trigger enig succes heb gehad.
Krijgt hij nog steeds duimpjes omhoog?
Wil voor overdag ook zoiets kopen namelijk.
8)

Oxize

Werkt bij mij wel goed. Echter kan je de 3.0 versie niet meer kopen. Ze zitten onderhand al op 4.0. Koop dan wel de pro versie waar je de gevoeligheid in kan stellen.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Sven

Zeer tevreden met die trigger, ik heb ook de 3.0 micro versie. Alleen wel een nadeel van de doos waar ie in zit, dat je schakelaartje ineens omgezet staat naar aan. Dus genoodzaakt om elke keer de batterijen eruit te halen na gebruik. Die batterijtjes zijn ook nog eens speciaal, dus niet zomaar om de hoek te halen helaas.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Oxize

Citaat van: Sven op ma 16 feb 2015 - 22:15
Zeer tevreden met die trigger, ik heb ook de 3.0 micro versie. Alleen wel een nadeel van de doos waar ie in zit, dat je schakelaartje ineens omgezet staat naar aan. Dus genoodzaakt om elke keer de batterijen eruit te halen na gebruik. Die batterijtjes zijn ook nog eens speciaal, dus niet zomaar om de hoek te halen helaas.
Dat heb ik niet hoor. Nog nooit de batterijen eruit gehad in die Pelican doos. Misschien eens trigger 180 graden draaien. Of net zoals bij mij een klein stukje schuim aan bovenkant eraan plakken. Geen idee waarom ik dat gedaan hebt, maar zonder lag ie iets te los in het doosje. Ik heb 2 van die doosjes. 1 voor de trigger en de andere voor de X-rite monitor kalibrator.


Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Sven

X-rite wat? En zoals jij hem erin hebt zitten heb ik nu ook, maar heb het al 2 keer gehad. Maar goed heb die batterijtjes nu op dezelfde manier als jou zitten, gewoon ernaast. Verder niks op aan te merken verder de trigger zoals gezegt.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal