Waterhoos Zürichersee

Topic gezien door 5591 bezoekers
Gestart door Johann, za 21 jul 2012 - 22:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Prachtige waterhoos vandaag boven de Zürichersee (Zwitserland) met daaronder de onweersbui welke door de instromende koude lucht in de hogere atmosfeer werd getriggerd











Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Dutchstormchaser

Deze geweldige video al gezien van de waterhoos

Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst

mherp

Tja en jullie "buitenland-reporter" ter plaatse zat er een dal naast, hoe triest is dat :-(( Ik vervolgde een tweede cel en kwam uiteindelijk 30 min te laat op de plek waar deze Waterhoos te zien was. De laatste keer dat er een waterhoos in deze grootte boven de Zürichsee te zien was is 53 jaar geleden. Een half uur van te voren maakte ik deze twee foto's. Aan de andere kant van de Heuvelrug bovenin beeld bevindt zich het meer van Zürich, om maar even aan te geven hoe "dichtbij" ik was.

Grt marc





Johann

Citaat van: mherp op zo 22 jul 2012 - 11:49
Tja en jullie "buitenland-reporter" ter plaatse zat er een dal naast, hoe triest is dat :-(( Ik vervolgde een tweede cel en kwam uiteindelijk 30 min te laat op de plek waar deze Waterhoos te zien was. De laatste keer dat er een waterhoos in deze grootte boven de Zürichsee te zien was is 53 jaar geleden. Een half uur van te voren maakte ik deze twee foto's. Aan de andere kant van de Heuvelrug bovenin beeld bevindt zich het meer van Zürich, om maar even aan te geven hoe "dichtbij" ik was.
Grt marc

Ik zag je reportage ook al op het Schweizer Sturmforum in het topic aldaar.  Wat een pech, zoals iemand al schreef:
"Nicht nur die erste dokumentierte Wasserhose auf dem Zürichsee seit 1961, sondern auch die schönste dokumentierte Wasserhose auf dem Zürichsee aller Zeiten !"


>>http://www.meteoradar.ch/forum/viewtopic.php?f=2&t=8313

Ciao aus dem Oberwallis





Aniet van Voorst

twitter: @anitavanvoorst
First supercell 17-07-2004, tornado 12-07-2010

Powered by EzPortal