Foto boek: Vakantie Schoorl - 14 tot 23 Juli (Terugweg 21 Juli toegevoegd)

Topic gezien door 5657 bezoekers
Gestart door Mikal, zo 15 jul 2012 - 16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikal

Hallo!

Ik ben met een vriend en mijn moeder naar Schoorl voor Vakantie, al snel zag ik dat je hier mooie foto's kan maken dus dat ging ik maar eens doen, natuurlijk is mijn vakantie nog niet voorbij dus er komen nog meer foto's!

Zonsondergang: 14 Juli 2012





Waterhoos: 15 Juli 2012


Mooie nacht luchten: 15 Juli


Rare luchten na een dag regen: 18 Juli







Bijzon: 19 Juli


Zonsondergang: 20 Juli





Terug weg: 21 Juli




RobinKiestra

Op deze foto zie ik niks meer dan een vliegtuigstreep en wolken..

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Aniet van Voorst

Ik vind de foto goed gelukt hoor, netjes :)
twitter: @anitavanvoorst
First supercell 17-07-2004, tornado 12-07-2010

Jeroen

Om eerlijk te zijn ben ik niet overtuigd door deze foto. Het perspectief maakt volgens mij een vertekend beeld, zoals RobinKiestra al zegt kan dit best ook een vliegtuigstreep zijn, maar dan ga ik alleen af op het perspectief. Verder zien de wolken er omheen niet hoos-dreigend uit en lijkt het hoosje niet direct contact met een wolk te hebben. Heb je toevallig nog een andere foto?
"What goes up, can fly"

Mikal

Verder geen beeld materiaal nee, hij was ook zo weg..

Eerst zat ik ook te twijfelen tussen die strepen maar deze was ook weer zo weg, en je zat het roteren en bewegen, dat zag je bij de andere vliegtuig strepen niet, die liepen namelijk ook wat verder uit elkaar.

Op deze foto die je die slurf ook niet naar de wolk trekken ;)

Leon Eikenaar

Mooie foto :)
Duidelijk om een hoosje ;)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

batenburglennart

Ik ben bang dat het hier om een vliegtuig contrail gaat. Als je goed kijkt wordt hij namelijk onderbroken door de die donkere stukjes wolken en staat hij dus hoger dan de wolk zelf.
Canon EOS 40D + Canon EOS 50D + Canon EF 17-40 f/4.0L USM + Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM  + Canon E

Mikal

Citaat van: batenburglennart op ma 16 jul 2012 - 11:34
Ik ben bang dat het hier om een vliegtuig contrail gaat. Als je goed kijkt wordt hij namelijk onderbroken door de die donkere stukjes wolken en staat hij dus hoger dan de wolk zelf.

Lijkt me niet, deze foto laat niet alles zien wat er omheen gebeurde, het roteerde hevig en ging nog lichtelijk naar een donkere wolk die je niet op de foto ziet.

Daarom ben ik sws niet blij dat ik alleen deze foto heb ;)

Tyshane

Mooi Mikal, heb je er maar weer mooi op staan! Je eigen waarneming is zoveel belangrijker en waardevoller dan een foto, dus aan de hand van je verhaal van wat je waarnam, ga ik er van uit dat je idd een funnel / hoosje oid hebt gespot. :)

Mikal

Het topic even omgetoverd naar een fotoboek, heb te veel mooie plaatjes om alles in een apart topic te houden. ;)

GekkeLeo


Marlieke

Citaat van: batenburglennart op ma 16 jul 2012 - 11:34
Ik ben bang dat het hier om een vliegtuig contrail gaat. Als je goed kijkt wordt hij namelijk onderbroken door de die donkere stukjes wolken en staat hij dus hoger dan de wolk zelf.

Zie je die lantaarnpaal links onderin? Persoonlijk heb ik nog nooit een vliegtuig-streep recht naar beneden zien gaan zo dicht bij de grond...

Dus ik zeg een hoosje!

Mooie foto's btw!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

sietseveendam

Mooie foto,s goed gelukt haha vliegtuig streep naar beneden miss neer gestort ;D Maar top foto,s
kom ook kijken op www.nlstormchaser.nl

Jeroen

Citaat van: Marlieke op wo 18 jul 2012 - 08:00
Zie je die lantaarnpaal links onderin? Persoonlijk heb ik nog nooit een vliegtuig-streep recht naar beneden zien gaan zo dicht bij de grond...

Dus ik zeg een hoosje!

Mooie foto's btw!

Die lantaarnpaal zie ik. Maar ga maar eens zelf buiten naar een contrail (vliegtuigstreep) kijken, dan zie je zelf dat het kan lijken dat deze verticaal naar beneden gaat, terwijl in werkelijkheid de contrail in je horizontale verlengde zit. Daarnaast kunnen contrails enorm lang blijven hangen, daardoor verwaaien en van vorm veranderen waardoor het misschien op 'rotatie van een waterhoos' lijkt. Maar dat is mijn mening over die foto...

Sommige mensen kunnen wel gelijk reageren: 'DIT IS EEN HOOSJE!!', maar onderbouw dan tenminste even waarom je denkt dat het zo is, vooral als de foto toch al dubieus lijkt te zijn ;) Daarnaast ben ik wel van mening dat de waarneming boven de foto gaat, maar zoals ik zie is dit gewoon een contrail.
"What goes up, can fly"

Mikal

Net een snelle foto shoot gedaan! Ontstonden opeens deze rare luchten na een dag regent te hebben hier in Schoorl..









Wilfred Janssen

Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Mikal




Nog een kleine bijzon zo'n 10 minuten geleden te zien :)

Oxize

Mooie foto's Mikal! Beetje onderbelicht maar zien er voor de rest netjes eruit. Komen waarschijnlijk rechtstreeks uit de camera?

Die eerste vind ik toch wel de beste.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Mikal

Ik hou ervan om het wat onderbelicht te fotograferen :) Vind het er mooier dan uit zien ;)
Komen inderdaad rechtstreeks uit de camera :)


Foto's van vanavond, sunsetje :)



Powered by EzPortal