Wolken 6 juli 2012

Topic gezien door 1866 bezoekers
Gestart door mrhanky, vr 06 jul 2012 - 21:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mrhanky

Vanavond keek ik richting het zuiden en zag daar een mooie wolk, is dit nou een CB?

1.


2. Closeup


10min later was de boel al richting het oosten getrokken en stond de wolk ook helemaal scheef. Toen maar een panorama gemaakt. De wolk op de bovenstaande foto's zie je op de panorama precies in het midden alleen zit er in de bovenkant een knik naar links

3.


Voor de mensen die hem wat groter willen zien, heb de onverkleinde jpg ook online gezet. Letop deze is 24mb  ;) Klik hier

Panorama heb ik eerst met ICE van Microsoft Photosynth gemaakt (las dat dit makkelijk en snel werkt). Het is idd een makkelijk programma maar ik vond het een beetje zonder dat mijn 13 tif bestanden a 36mb per stuk een pano van 3mb totaal werd. Daarom maar Photoshop erbij gepakt en daar van de tif bestanden een panorama gemaakt (dmv photomerge).

Oxize

Nee is een Cumulus Castelanus.

Een CB heeft een Aambeeld en meestal een ijskap erboven en is een stuk groter in formaat. Het type wat je gefotografeerd hebben, kunnen wel uitgroeien naar CB's.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Tyshane

Mooie foto's by the way. Nee is geen CB, dit lijkt me een Cumulus Congestus, het voorstadium van een CB zeg maar. ;)

Een Cumulonimbus hoeft trouwens niet altijd een aambeeld te hebben.

arjanbruggink

Ik zeg: Cumulus Congestus met ze koppie tegen een inversie aan. Kun je ook mooi zien op de panorama, meerder "congestussen" die hun koppie gekopt hebben tegen de inversie en er dan tegen uitsmeren.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal