timelaps films

Topic gezien door 3159 bezoekers
Gestart door Pageworker, za 21 apr 2012 - 19:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pageworker

Plekkie voor allerlei timelaps filmpjes

Pageworker

Vandaag een mooie wolken dag, leek me leukom hier een timelaps van te maken




Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ron

Mooi, ik heb er ook nog één van 12-04-2012

des te ruiger des te beter, Liefst in Heerhugowaard dan natuurlijk!

Pageworker

Yep! Hele mooie timelaps, echt schitterend om zo de schaduw te zien wegtrekken en de opbouw van de wolken te zien! Ik las ergens dat als je eens en timelaps hebt gemaakt er niet meer mee kan stoppen, ben bang dat ze gelijk krijgen! ;-)

PS welke tijdsinterval gebruikt jij? ik heb in de mijne 10s maar is wellicht wat veel, ik denk dat ik mijn volgende eens in 5s ga maken

Marcel

Ik heb ook maar weer eens een timelapse proberen te maken.
Hij is nog verre van goed maar ik hoop er steeds beter in te worden  ;D

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Roan

leuk mensen! vind dit altijd tof om te zien!

Jelte

Nou, als je het toch altijd leuk vindt...

Vandaag even Lapse It for Android getest. Opnames gemaakt met mobiele telefoon (Samsung Galaxy SII). De app verwerkt het zelf tot een timelapse en je kunt makkelijk delen via youtube, twitter, facebook, enz...
Waarschijnlijk het beste bruikbaar voor timelapsen in vol licht, maar leuk om mee te spelen en voor een mobiele telefoon en het gemak van de app is de kwaliteit nog best okee!


Ron

Citaat van: alexjonk op zo 22 apr 2012 - 12:06
Yep! Hele mooie timelaps, echt schitterend om zo de schaduw te zien wegtrekken en de opbouw van de wolken te zien! Ik las ergens dat als je eens en timelaps hebt gemaakt er niet meer mee kan stoppen, ben bang dat ze gelijk krijgen! ;-)

PS welke tijdsinterval gebruikt jij? ik heb in de mijne 10s maar is wellicht wat veel, ik denk dat ik mijn volgende eens in 5s ga maken

Ik heb hem zelf op 15 seconden staan.
Het programma Webcamxp neemt elke 15 seconden een foto van mij Axis webcam en zet deze in een map.
Met Quicktimepro maak ik daar dan een film van.
Bovenstaande film heb ik gemaakt uit 8 uur opname.
Waar mee hebben jullie het gemaakt?
Ik zit namelijk nog met het webcamxp logo in het beeld.

Gr Ron.
des te ruiger des te beter, Liefst in Heerhugowaard dan natuurlijk!

EAJ

Dinsdag 25-4-2012 ook weer eens een filmpje gemaakt. Helaas was de pit een beetje uit de buien maar zo rond 1:00 komt er nog een leuk exemplaar voorbij.



Eric

Ron

Ik heb er ook nog maar één gemaakt, nu zonder WebcamXp logo.
De Axis nu zo ingesteld dat hij elke 15 seconden een foto naar mijn server stuurt.

Time laps is van 26-04-2012 zo rond 15.00 komt er nog wat mammatus langs.

des te ruiger des te beter, Liefst in Heerhugowaard dan natuurlijk!

edevlieg

Heb er ook nog 1tje is wel al wat ouder maar toch maar even erbij gezet

Pageworker

Citaat van: Ron op ma 23 apr 2012 - 07:56
Ik heb hem zelf op 15 seconden staan.
Het programma Webcamxp neemt elke 15 seconden een foto van mij Axis webcam en zet deze in een map.
Met Quicktimepro maak ik daar dan een film van.
Bovenstaande film heb ik gemaakt uit 8 uur opname.
Waar mee hebben jullie het gemaakt?
Ik zit namelijk nog met het webcamxp logo in het beeld.

Gr Ron.

De mijne met mob telefoon gemaakt google nexus en om de 10s een foto(360 opnames), daarna in een filmpje getoverd met sony vegas video editor, maar lees hier nu dat er een timelaps app is voor android dus ga die ook eens proberen. WebcamXP ook gebrobeerd maar mijn webcam is helemaal crap dus dat gaat hem niet worden. Nadeel van je telefoon is dat als je gebeld wordt is het einde oefening :-( of je moet hem laten gaan natuurlijk. :-)

Pageworker

Nieuwe leuke software voor op de android telefoon gevonden : 24/7 Timelapse, gratis maar maakt er alleen niet gelijk een filmpje van. Met een leuk tooltje MakeAvi is het nu erg simpel om er iets leuks van te maken, morgen maar weer even wat schieten  :P

Pageworker

Citaat van: edevlieg op wo 02 mei 2012 - 09:16
Heb er ook nog 1tje is wel al wat ouder maar toch maar even erbij gezet

Dit is een hele mooie edevlieg, leuk om te zien dat de wolken op een gegeven moment (1:15) uit een andere hoek vandaan komt

Marcel

Hier nog 1 van de luchten van 21 juni , met shelf in ontwikkeling  ;D
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Powered by EzPortal