Noodweer teistert Golasecca (Italië)

Topic gezien door 3963 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 24 jun 2012 - 09:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Noodweer teistert Golasecca


Meteoforum

Hevig noodweer heeft omstreeks 20.00 uur Nederlandse tijd het plaatsje Golasecca getroffen. Golasecca ligt in het noordelijk deel van Italië. In een zeer korte tijd werd het plaatsje bedekt met hagel, er kwamen meldingen binnen van een hageldek van maar liefst 20 centimeter (zie foto hierboven).

©Meteo-service
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 24 jun 2012 - 09:57
Noodweer teistert Golasecca
Meteoforum

Hevig noodweer heeft omstreeks 20.00 uur Nederlandse tijd het plaatsje Golasecca getroffen. Golasecca ligt in het noordelijk deel van Italië. In een zeer korte tijd werd het plaatsje bedekt met hagel, er kwamen meldingen binnen van een hageldek van maar liefst 20 centimeter (zie foto hierboven).

©Meteo-service


Een weekje geleden zat ik niet ver daar vandaan ! Overigens kan het in die contreien rondom de meren in de zuidelijke Alpen enorm spoken met zware hoosbuien vaak vergezeld van hagel. Heb dat vorig jaar nog zelf aan den lijve mogen ondervinden in de buurt van Lugano !

Oorzaak voor het "slechtere" weer gisteren aan de zuidkant van de Alpen was de zuidoostelijke aanstroming van warme maar vooral ook vochtige lucht. Deze vond tegen het Alpenmassief maar één uitweg en dat was naar boven ! Daarmee ontwikkelden zich de deels heftige onweersbuien.

Jur

Mijn zusje zit daar momenteel, ze belde me en zei dat er hagelstenen zo groot als pingpongballen uit de lucht kwamen zetten.

Fren

Jezus... het lijkt wel een bak sneeuw die daar ligt :o
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Powered by EzPortal