Iemand enig iedee of dit wat is? + onweers foto

Topic gezien door 2312 bezoekers
Gestart door Cdtj3, vr 22 jun 2012 - 10:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cdtj3

Ik heb even een vraagje, ik het het gister ook al in de chat gegooid maar zij kwamen er niet echt 100% uit dus mijn vraag nu: weet iemand wat deze wolk is of of dat die überhaupt wel iets van betekenis heeft.

Maar verder, deze ene onweers foto die hier staat staat bij mij nu vers in het geheugen. Hij sloeg namelijk binnen 150 meter van me in en het leek wel net of er een bom afging, echt zo'n knal leek het wel. Op de foto lijkt het niet dichtbij en dat klopt ook, maar de bliksem ging ook over mij heen en sloeg recht achter mij in.

Hoop dat jullie mij even kunnen helpen met deze vraag en geniet maar even  ;D
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Gerard1995

volgens mij is de 1ste foto een 'normale' rolwolk, en de 2e foto denk ik een wallcloud!!
i.i.g. mooi geschoten!! :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Lightning_Glenn

Dat op de eerste foto is hagel verlicht door je flitser  ;)
Waarom dan dat staartje eraan vast? omdat na de flits de sluiter nog 1/3 seconden nog open heeft gestaan.


Cdtj3

Ik bedoel de wolk, en het was regen. Maar het kwam er zo snel aan dat ik niet eens naar de instellingen ging kijken of alles goed was want het kwam echt snel voorbij dus ging hij flitsen :P
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Murphy

Lijkt mij een "Whale's Mouth", gisteren erg veel foto's van gemaakt zie ik bij de ingezonden weerfoto's bij RTL4 :)

Gerard1995

Citaat van: Murphy op vr 22 jun 2012 - 10:49
Lijkt mij een "Whale's Mouth", gisteren erg veel foto's van gemaakt zie ik bij de ingezonden weerfoto's bij RTL4 :)

haha, dat bedoelde ik eigelijk ook bij de 2e foto :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tyshane

Eerste twee gewoon lekkere onstabiele luchten, ;) derde foto bliksem en de laatste foto whalesmouth... my 35 cents...

Graphicnizor

Ik kan je vraag beantwoorden omdat we daar waren CDtj3, het ging idd om een whalesmouth en een reusachtige shelfcloud.
op een gegeven moment had je bij Apeldoorn een erg zakkende basis dat een flat half verzwolgen werd, ook flink draaiende bewegingen en ik zag 2 kleine slurfjes op nog geen 10 meter ronddraaien, maar niet snel genoeg kunnen reageren.

Powered by EzPortal