Berichtgeving over de tornado outbreak van 28/29 februari

Topic gezien door 15817 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 29 feb 2012 - 08:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Aanzienlijke schade door tornado Harveyville



Een tornado heeft aanzienlijke schade veroorzaakt in Harveyville, Kansas. Naast veel schade zijn er ook negen mensen gewond geraakt, waarvan een persoon ernstig. Die ene persoon is door de hulpdiensten onder het puin vandaan gehaald en overgebracht naar het ziekenhuis in Topeka. Harveyville ligt ongeveer 48 kilometer ten zuidwesten van Topeka. National Weather Service heeft inmiddels bevestigt, dat omstreeks 21.00 uur (lokale tijd) een tornado het stadje trof. Vele bomen sneuvelden alsook elektriciteitspalen. Gouverneur Sam Brownback heeft het gebied als rampgebied verklaard. Snelwegen werden afgesloten, mensen werden aangeraden om een andere route te nemen.

?Meteo-Service
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TheWalker

Er zijn nog steeds tornado waarschuwingen, hier een link van de hulpdiensten waar je alles kunt volgen.

http://www.radioreference.com/apps/audio/?action=cwp&ctid=1584

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MeteoPeet

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 29 feb 2012 - 08:33
Aanzienlijke schade door tornado Harveyville

Een tornado heeft aanzienlijke schade veroorzaakt in Harveyville, Kansas. Naast veel schade zijn er ook negen mensen gewond geraakt, waarvan een persoon ernstig. Die ene persoon is door de hulpdiensten onder het puin vandaan gehaald en overgebracht naar het ziekenhuis in Topeka. Harveyville ligt ongeveer 48 kilometer ten zuidwesten van Topeka. National Weather Service heeft inmiddels bevestigt, dat omstreeks 21.00 uur (lokale tijd) een tornado het stadje trof. Vele bomen sneuvelden alsook elektriciteitspalen. Gouverneur Sam Brownback heeft het gebied als rampgebied verklaard. Snelwegen werden afgesloten, mensen werden aangeraden om een andere route te nemen.

?Meteo-Service

Jezus, het zal je maar weer treffen.:-( Ik wist niet dat het nu op dit moment weer zo erg was met die Tornado's daar. De media op internet wat ik vaak volg/lees, stond of staat niets.

Peet ...toch is het ook een mooi natuurverschijnsel

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

TheWalker

Is het al bekent om welke type tornado het ging ?

SniperEye

Ik krijg honger naar de zomer als ik dit zo zie  :-[

Wel triest dat dit prachtige natuurfenomeen gepaard is gegaan met slachtoffers  :-\

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

aloa

Gifje, waar het lijntje met noodweer duidelijk is te zien.


Fren

Mooi gifje
Rare donut trouwens aan de oostkust in het midden
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

T-inus

Het begint al vroeg weer, en meteen al met dodelijke slachtoffers  :(
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

GekkeLeo

Moeder natuur heeft zich ook ontwaakt helaas met  :(

arjanbruggink

Citaat van: T-inus op wo 29 feb 2012 - 10:31
Het begint al vroeg weer, en meteen al met dodelijke slachtoffers  :(
Waar lees jij dat er doden zijn gevallen?? Ik lees alleen maar dat er 9 gewonden zijn gevallen waarvan 1 ernstig.
Maar goed, begint wel weer lekker vroeg.... Zal het rest van het seizoen net zo verlopen als 2011??
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tricker

Citaat van: arjanbruggink op wo 29 feb 2012 - 11:48
Waar lees jij dat er doden zijn gevallen?? Ik lees alleen maar dat er 9 gewonden zijn gevallen waarvan 1 ernstig.
Maar goed, begint wel weer lekker vroeg.... Zal het rest van het seizoen net zo verlopen als 2011??

Ik denk dat hij eerder deze week/vorige week bedoelde.

T-inus

Klopt ja, was niet bij dit incident, zal het er zo nog wel even bij zoeken :)
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Jan van Ooijen

Citaat van: T-inus op wo 29 feb 2012 - 13:07
Klopt ja, was niet bij dit incident, zal het er zo nog wel even bij zoeken :)

Hoeft niet, momenteel 1 dode ook gaan er berichten de ronde dat er twee gebouwen (hotels) ingestort zijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Fren

@Jan
het was dus een F1... staat zelfs op de gevel van het hotel op de foto's van jou hierboven haha.
Tornado laat handtekening na ? :P
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Powered by EzPortal