Onweerskansen 21 en 22 juni

Topic gezien door 132848 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 18 jun 2012 - 18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: Khim op do 21 jun 2012 - 22:44
Het gaat het nu lekker te keer, flinke ontladingen, de knallen vallen wel mee. Ook flink veel regen.

Beste onweer tot nu toe dit jaar. Flink veel ontladingen, mooie lichtshow (voordeel als het allemaal wat later doorkomt). Eventjes meer dan 15 mm hier gedumpt in de pluvio (and counting). Vlak voor de bui(en) trok de wind even flink aan, maar niet dusdanig dat er (waarschijnlijk) schade is ontstaan. Zeer tevreden!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Melle

Citaat van: Gerard1995 op do 21 jun 2012 - 22:02
tweet van Reinier van den Berg!!

Bijzonder om te zien hoe de 2 gebogen onweerslijnen elkaar raken nabij Barneveld op radar. Levert soms genoeg rotatie voor kleine tornado

geweldige rotaties en bewegingen gezien!! geen fotootjes!! :o

Mooie rotatie was te zien boven zuidelijk Amersfoort, met een beetje geluk heb ik hem op film staan, stelde niet veel voor overigens, maar wel mooi als je weet wat er feitelijk uit zou kunnen komen als hij in kracht had toegenomen.

Melle

Kleine rotatie even online gezet, geen super kwaliteit maar de (lichte)rotatie is wel zichtbaar.


Induction

hmmm hier in Franeker alleen veel regen, in de verte wel wat gedonder gehoord.
Niet echt iets moois kunnen schieten aan foto's hier :(

Leon Eikenaar

Net terug van een chase.
Foto's en video's komen morgen van te pas.
Gelukkig kon het onweer zwolle nog halen maar daarna was het ook meteen over.
Voor de chase was er nogal wat ophef in het team.
Dit en veel meer lees/zie je morgen bij chase verslagen (stormchase 21-06-2012)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

mroffica

Citaat van: Melle op do 21 jun 2012 - 23:39
Kleine rotatie even online gezet, geen super kwaliteit maar de (lichte)rotatie is wel zichtbaar.

jeetje gefilmd met een vhs camera ofzo
For the love of LiGhTnInG

Jan van Ooijen

Vandaag weer kansje op onweer bij buitjes

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

A level 1 was issued for Benelux and extreme NW-Germany mainly for an isolated tornado event.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Artje

Niet te geloven, op een paar donderds een een uitelkaarvallende shelf bijna niets in Rijssen terwijl het 10 kilometer (bui uit de lijn Apeldoorn, Deventer?) als een malle tekeer is gegaan met valwinden, harde regen en ontladingen.

Rijssen heeft in het verleden veel overlast gehad van noodweer maar helaas straft hetzelfde noodweer Rijssen nu af voor alle voorzorgsmaatregelen en laat het ons links liggen...

Volgende keer hopelijk beter!

Jan van Ooijen

KNMI Guidance



Vanuit het zuidwesten naderen alweer de eerste buien, samenhangend met de hoogtetrog. De meeste buien vallen de eerste uren in de westelijke kustgebieden. In de loop van de ochtend, met het oplopen van de temperatuur komen de buien ook meer landinwaarts voor. Bij de buien kans op onweer. KOUW komt met 50-70% kansen, de hoogste waardes in het binnenland. Hirlam komt morgen ook nog met een neerslagsignaal. Gezien de progtemps kan dat allemaal niet heel veel voorstellen.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marlieke

Citaat van: Artje op vr 22 jun 2012 - 08:32
Niet te geloven, op een paar donderds een een uitelkaarvallende shelf bijna niets in Rijssen terwijl het 10 kilometer (bui uit de lijn Apeldoorn, Deventer?) als een malle tekeer is gegaan met valwinden, harde regen en ontladingen.

Rijssen heeft in het verleden veel overlast gehad van noodweer maar helaas straft hetzelfde noodweer Rijssen nu af voor alle voorzorgsmaatregelen en laat het ons links liggen...

Volgende keer hopelijk beter!

Ik weet natuurlijk niet waar jij woont in Rijssen, maar hier, Braakmanslanden, mochten we niet klagen. Heb gisteravond toch best wel een mooie show gezien vanaf het terras (veilig onder dak van tuinhuisje) inclusief een fikse plens water, waardoor ik de donders helaas minder goed hoorde...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Artje

Er waren wel wat donders en bliksems (sloeg zelfs in bij de Oosterhof) maar het viel een beetje in het niets met het noodweer om ons heen.

Keek deze keer vanaf drie hoog naar het zuiden.

Marlieke

Citaat van: Artje op vr 22 jun 2012 - 09:15
Er waren wel wat donders en bliksems (sloeg zelfs in bij de Oosterhof) maar het viel een beetje in het niets met het noodweer om ons heen.

Die donder heb ik ook gehoord ja, was een mooie! En tja, noodweer in de vorm van zwaar onweer is hier een zeldzaamheid. De meeste activiteit is er vaak al uit wanneer het ons heeft bereikt. Zware regenval hebben we idd wel veel gehad in het verleden.
Dat hebben we nog wel soms maar dankzij de maatregelen die de gemeente heeft getroffen valt het niet meer zo op.
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Ries

En zoals wat voor het gros van 't land een spectaculaire onweersdag is 9 van de 10 keer eindigt voor Groningen, zo deed dat het gister ook weer; een plensje water zonder enige bliksem of donder. Geen idee waarom ik me nog altijd lichtelijk hoopvol met de  hobby bezighoud; in de praktijk komt er hier maar uiterst zelden wat van terecht. Moet maar 'ns ophouden met radar staren...de kwelling.

StevenOverijssel

Ik heb hier gister onweer gehad zoals ik het nog nooit had gehoord! Zulke dikke knallen dat zelfs IK een stukje naar binnen liep terwijl ik nooit bang ben voor de onweer... 1 knal ging echt door je hele lichaam en je voelde de druk gewoon ! Maar toch nog 3 bliksemfoto`s kunnen maken.

Het was gisteren dus een mooie avond! Dit smaakt zeker naar meer  ;D


Grtz. Steven
Always in the mood for some thunder and lightning

GHkstra

Op dit moment een aantal onweersbuitjes in NL.

Ries

lol, activeert allemaal leuk nét als 't ons voorbij is  :o

matroesjka-world

Citaat van: Ries op vr 22 jun 2012 - 13:33
lol, activeert allemaal leuk nét als 't ons voorbij is  :o

Je woont verkeerd Ries !!  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Pascal Soomers

Hier vandaag geen buien in het zuiden van Limburg. Ik had zelf dan ook niets verwacht qua onweer ;). Laten we maar snel weer goede kansen tegemoet komen!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Graphicnizor

Flinke hagelbui bij Emmeloord


Powered by EzPortal