Onweerskansen 21 en 22 juni

Topic gezien door 133976 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 18 jun 2012 - 18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M.Dings

Hier in Oss een complete moesson. Extreem veel neerslag, nog nooit gezien! Onweer valt mee. Veel onweer in de hoogte.

Gerard1995

vraagje: vorig jaar hadden we ook een enorme buienlijn.. en toen het in De Bilt kwam 'leek' het in elkaar te 'storten'' terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo was.. nu we een beetje gelijke situatie hebben en het op de radar opnieuw inkakt, tewijl heel veel mensen nu van stortregens etc. spreken, is dit nu dan weer het geval???????
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

JorisK

Zojuist in Zaandam kwam de bui heel snel opzetten en heeft geven flink gepoetst. Activiteit lijkt inderdaad af te nemen nu, helaas nog geen onweersklap gehoord.

Jelte

Inkakken is het gevolg ervan dat de bui nu boven de radar in Den Helder hangt denk ik. Dit gaat te snel en is te toevallig.

Gerard1995

Citaat van: Jelte op do 21 jun 2012 - 20:50
Inkakken is het gevolg ervan dat de bui nu boven de radar in Den Helder hangt denk ik. Dit gaat te snel en is te toevallig.

viel mij dus ook al op dat dit iets te toevallig is!! zie een paar reacties hierboven ^^
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Wertha

In Weert heeft het even stevig geregend. Het riool begon te protesteren (te horen aan de gorgelende gootstenen en wasbakken), maar vlak daarna nam de kracht v.d. bui snel af.

Qua onweer viel er niets te beleven. Qua wind slechts enkele stevige windstoten.

Geen foto's, alleen maar grauwe lucht gezien..
Aantal onweersdagen 2024: 6 | 2023: 17 | 2022: 21

Stephanie

Citaat van: Reutel op do 21 jun 2012 - 20:41
Automatisch brandalarm Tweesteden Ziekenhuis.

Volgens de buienradar hebben we net de volle laag gehad. Ik heb weinig fotogenieke wolken gezien helaas, wel veel wind en een enorme plas regen. De bliksem ging veelal verscholen achter het regengordijn en het leek er op dat de CC het gewonnen heeft van de CG bliksem. Al met al een mooie show, maar het is zeker niet helemaal los gegaan. Een mooie start van het onweersseizoen zullen we maar zeggen  ;D
Nu wel heel mooie luchten met veel beweging!

Reutel

Citaat van: Stephanie op do 21 jun 2012 - 20:53
Nu wel heel mooie luchten met veel beweging!

Klopt!! Ik zat er net naar te kijken :)

Chase-Stormer

Behoorlijke hoosbui op dit moment, denk dat we nu het hoogtepunt voor ons te pakken hebben

Stephanie

Ineens een verdwaalde bliksem en donder, heel dichtbij!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Hooguit een klein beetje gedonder op afstand, maar alles sterft razendsnel uit zo te zien. Maandagochtend was veel heftiger hier in Arnhem. En zo warm als het zou worden is het helaas ook niet geweest. Enige wat ik kan doen is nog hopen dat er iets nieuws ontstaat of de boel activeren blijft. Wat ene tegenvaller met wat verwacht werd.

Kialna

Tsja....ik werd verrast door een spontane rolwolk en verandering van richting, maar verder was het niet heel spectaculair.

Zie het filmpje hier:

http://www.twitvid.com/TY18N
Stiekem een Ninja.

Chase-Stormer

Toch nog een traktatie gehad van 2 flitsen met 2 donders +- 6s er achteraan, dus ong. 2km afstand.
Dus ik kan een dagje gaan bijschrijven.

Jan van Ooijen

Gelieve uw foto's en filmpjes hier plaatsen: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1823.0.html. Daar komen ze meer tot hun recht
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Hoewel het nu toch zeer donker wordt. Donkerder dan ik durfde vermoeden. Net was de lucht niet zo donker richting zuiden. Wow!

mroffica

iemand die nog een prognose wil doen voor regio twente?
For the love of LiGhTnInG

frankaloe

hier momenteel regen na een flinke hoosbui en een aantal felle bliksemflitsen en gedonder.
zal niet zolang meer duren maar voor wie wil ..
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303
gericht op het zuiden
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

stefandefqon1


Jan van Ooijen

Activatie provincie Utrecht

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal