Onweerskansen 21 en 22 juni

Topic gezien door 133873 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 18 jun 2012 - 18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mauriceb

Hier in Pijnacker trok een 15 min. geleden een shelf over. echt mooie wolkenformaties eronder/achter. Heb ze op de plaat maar kan geen foto's posten meer hier. misschien even overbelast.

Wel mooi gezicht maar de hevigheid van het onweer en de neerslag valt me mee.

Leon Eikenaar

Ongeveer over 2 uur zijn de buien in Zwolle.
dus dit is mijn laatste bericht voor vandaag ;)

Omdat de buien iets sneller zijn gegaan gaan we zo weg.
Good luck chasers en wees voorzichtig!!

Mvg,

Team_AOT
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Thijss

Flink wat regen nu. Van onweer (nog) geen spoor te bekennen. Wel lekker verfrissend :) @hillegomplacetobe


petje

och tja noodweer

maar in ieder geval niet hier in eindhoven...

Mariska

Hier in Ehv begint het te rommelen, verders nog droog.

Mijn vriend zou om 19.25 met het vliegtuig vertrekken uit München richting Brussel, maar de vlucht hebben ze wegens het weer nog aan de grond gehouden.

Ik zal wel zien hoe erg het hier wordt.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

pasz

Prachtige onderkant van de shelf. Veel beweging erin.

Onweer valt mee. Wel paar leuke klappers.

stefandefqon1

hallo ben trouwens nieuw hier  ;D ik heb een paar anderen fotos gezien die echt heel mooi zijn met dat groen erachter wacht nog op een video ervan hoop dat ik het ook te zien krijg woon in heerhugowaard.

Marsel

Te Woensdrecht zojuist de laatste donders van vandaag gehoord. Wind is om en temperaturen zijn flink gezakt. Onweer stelde niet gek veel voor, slechts enkele fellere ontladingen, af en toe intense neerslag en een paar doffe klappen. Verder wel voorafgegaan door een mooie arcus met daaronder even flink wat wind zonder dat het uit de hand liep. Wel woelige luchten van tijd tot tijd....

Al met al toch een beetje 'gewoontjes'. Leuke buien, wat springerige activiteit en lokaal bijzonder intens met wat randverschijnselen....maar noodweer? In ieder geval niet op uitgebreide schaal. Tot nu toe naar mijn idee te groot uitgemeten in de media....

Weatherman

Mooie bui, alleen was dit het al  ;D smaakt naar meer.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

PatrickM

Zo dat was het weer, lekker buitje en geen onweer meer helaas.. 10 jaar geleden verwachtten we het nog beter.

Stephanie

Het is hier weer voorbij, was geweldig!
Er rijdt net een hele stoet aan brandweerwagens voorbij, zal wel ergens een blikseminslag zijn!

Chase-Stormer

Helaas lijkt het zo op de radar er allemaal uit te gaan voordat het De Kop heeft bereikt, blijf toch nog maar even bij de voordeur zitten. Het begint de laatste 20min wel erg benauwd te worden.

Weatherman

Citaat van: Stephanie op do 21 jun 2012 - 20:32
Het is hier weer voorbij, was geweldig!
Er rijdt net een hele stoet aan brandweerwagens voorbij, zal wel ergens een blikseminslag zijn!
Ja daar dacht ik ook aan, smaakt naar mee he  ;D ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Dutchstormchaser

Foto op twitter


Bron: Twitter
Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst

jeffrey83

zo kwam ie middelburg binnen:)

K.C.

Den Bosch gaat het nu los. Een grijze wolkenmassa, veel frisser buiten en constant bliksem. Ow ja, er valt ook nog een plens water naar beneden... Maar dan ook een flinke plens ;)

Arend

Citaat van: pasz op do 21 jun 2012 - 20:20
Prachtige onderkant van de shelf. Veel beweging erin.

Onweer valt mee. Wel paar leuke klappers.

Citaat van: Dutchstormchaser op do 21 jun 2012 - 20:33
Foto op twitter


Prachtige foto's!

Citaat van: Marsel op do 21 jun 2012 - 20:25
Al met al toch een beetje 'gewoontjes'. Leuke buien, wat springerige activiteit en lokaal bijzonder intens met wat randverschijnselen....maar noodweer? In ieder geval niet op uitgebreide schaal. Tot nu toe naar mijn idee te groot uitgemeten in de media...maar goed de avond is nog jong ;).

Snap ook niet dat de term noodweer hier en daar wordt gebruikt. Lijkt me meer een term om naderhand een bepaald weertype te duiden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Reutel

Citaat van: Stephanie op do 21 jun 2012 - 20:32
Het is hier weer voorbij, was geweldig!
Er rijdt net een hele stoet aan brandweerwagens voorbij, zal wel ergens een blikseminslag zijn!

Automatisch brandalarm Tweesteden Ziekenhuis.

Volgens de buienradar hebben we net de volle laag gehad. Ik heb weinig fotogenieke wolken gezien helaas, wel veel wind en een enorme plas regen. De bliksem ging veelal verscholen achter het regengordijn en het leek er op dat de CC het gewonnen heeft van de CG bliksem. Al met al een mooie show, maar het is zeker niet helemaal los gegaan. Een mooie start van het onweersseizoen zullen we maar zeggen  ;D

MamaAs

Het 'dooft' allemaal weer uit voordat het hier in Workum is. Jammer de bammer.

Gerard1995

volgens mij kakt het nu allemaal behoorlijk in elkaar de laatste 10 minuten........ :(
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal