Onweerskansen 21 en 22 juni

Topic gezien door 133899 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 18 jun 2012 - 18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aniet van Voorst

De zon begint hier in het oosten eindelijk door te breken.

@ AOT: dat viel mij ook al op, ligt dus niet alleen aan mij
twitter: @anitavanvoorst
First supercell 17-07-2004, tornado 12-07-2010

pennywise

niet alleen Estofex,maar ook buienradar is de weg kwijt.

MamaAs

Hmm esofex 1 EN 2 helemaal niet meer in het noorden.
Gaan we nu weer buiten de pot pissen? Jammer!

Nou ja, we houden de situatie in de gaten. Maar wie weet wat er komen gaat, niets zo onvoorspelbaar ... ;)
Moet zeggen dat het hier ook maar 20 graden is. Itt de 24 graden die was voorspelt.

Chase-Stormer

Citaat van: Tyshane op do 21 jun 2012 - 15:45
Goedemiddag! Zeker zin in, heel veel zelfs.  8) Kriebels sinds gisteren pas? ;)

Ja, Ik ben de laatste tijd maar wat voorzichtiger geworden. Woon pas 2 jaar hier in Den Helder en moet nog steeds aan dat water wennen, het ziet er regelmatig heel rooskleurig voor ons uit en pas op het laatste moment heb je pas door dat je buiten de pot pist  :P

OT: net een klein regenbuitje gehad en word vies plakkerig buiten

zorba

Update automatisch (om het kwartier)

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Reutel

Ik zou me niet te veel vast houden aan de precieze locatie van dat level 2 gebied. Een feit is dat de poffertjespan op volle toeren draait en niemand kan voorspellen wanneer de activiteit er uit gaat. Het vuurwerk komt iig onze kant op :)

Weatherman

Citaat van: Reutel op do 21 jun 2012 - 16:39
Ik zou me niet te veel vast houden aan de precieze locatie van dat level 2 gebied. Een feit is dat de poffertjespan op volle toeren draait en niemand kan voorspellen wanneer de activiteit er uit gaat. Het vuurwerk komt iig onze kant op :)
Ja liggen wij goed ? denk haast van wel, en het is hier best benauwd ondanks de zon niet veel geschenen heeft.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jones

Pfoe is echt benauwd hier.. 26°C met zonneschijn! Ook een beetje raar: het regent hier, terwijl het er in de lucht zo niet uit ziet, ik kan niet verklaren vanwaar die komt haha :P terwijl het regent schijnt de zon en is het echt warm!

Trouwens is de website van het KMI overbelast en zien de buien er nog niet uit als een squall line! het moet gewoon een shelfcloud worden vooraleer die hier is!

erik

Zonnetje prikt hier nu ook door de melkwitte bewolking.Wel jammer dat er zoveel hoge bewolking is,dat belemmerd straks msschn het zicht op een mooie rolwolk :( ik hoop dat het dus eerst nog ff verder open trekt!!
Het wordt idd wel meteen plakkerig met het zonnetje erbij,wellicht dat ik straks ff de polder in duik of richting de kust ga,bij groet heb je mooi uitzicht :)

Stephanie

Ik heb zo het idee dat we straks op de eerste rij zitten hier in tilburg. Laat maar komen! 8)

Peetwaa

Broeierig warm hier in de Hoeksche Waard, 24,5 graden en zo vochtig als wat. Af en toe schroeft het zonnetje de temperatuur nog op oftewel moet goed komen. Als het goed is nog net in het deel van estofex level 2. Iemand een idee wanneer de wolken een beetje goed te zien zijn, en de eventuele squall line ter hoogte van Willemstad (N-B)?
For more pictures ; www.flickr.com/peterhokke

Johann

Mooi de positie van het koufront (KF) ook te herkennen aan de windsprong en daling van Temp en DP.
Paris-Orly is inmiddels "gevallen", temperatuur aldaar gezakt van 26 naar 18 °C ! Het KF trekt gestaag verder in NO richting en zal in rond 17h00 het zuidwesten van het land bereiken

Wind en DP 16h00 NW Frankrijk


Jan van Ooijen

Recente satellietafbeelding

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Stephanie op do 21 jun 2012 - 16:44
Ik heb zo het idee dat we straks op de eerste rij zitten hier in tilburg. Laat maar komen! 8)
Wat een feest  ;D en op 3 hoog is dat prachtig om te zien
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

zorba

Radarbeeld van 16.45 uur

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Overshooted tops te zien

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Citaat van: Johann op do 21 jun 2012 - 16:47
Het KF trekt gestaag verder in NO richting en zal in rond 17h00 het zuidwesten van het land bereiken


Je bedoelt waarschijnlijk het zuidwesten van België?  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

F.Fredje

Citaat van: Chase-Stormer op do 21 jun 2012 - 16:36
Ja, Ik ben de laatste tijd maar wat voorzichtiger geworden. Woon pas 2 jaar hier in Den Helder en moet nog steeds aan dat water wennen, het ziet er regelmatig heel rooskleurig voor ons uit en pas op het laatste moment heb je pas door dat je buiten de pot pist  :P

OT: net een klein regenbuitje gehad en word vies plakkerig buiten
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb 20+ jaar in Den Helder gewoond (J'dorp en Kanaalweg) en  het onweert daar niet zo veel (in verhouding tot de rest van NL).

Stephanie

Citaat van: Weatherman op do 21 jun 2012 - 16:50
Wat een feest  ;D en op 3 hoog is dat prachtig om te zien
Op vier hoog nog ietsje beter ;)

Mooie beelden parijs! http://www.earthcam.com/france/paris/
Dreigende wolken!

Weatherman

Citaat van: Stephanie op do 21 jun 2012 - 16:58
Op vier hoog nog ietsje beter ;)

Mooie beelden parijs! http://www.earthcam.com/france/paris/
Dreigende wolken!
Helemaal waar hahahaha  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal