Onweerskansen 21 en 22 juni

Topic gezien door 133969 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 18 jun 2012 - 18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Momenteel al nieuwe buien tegen de Belgische grens op de andere convergentie lijn? Zijn er 2 convergentielijnen? Daar lijkt het op! Ze komen alleen wel wat vroeger naar mijn idee.

pasz

Citaat van: Jan van Ooijen op do 21 jun 2012 - 14:40
Flinke ploffers aan het worden

Zo, die heb ik een tijd niet gezien !
Loopje kijken op http://www.strikestareu.com/sslt/sslt.html is erg leuk.

Hopen op shelfcloud vanavond. Fototoestel ligt al klaar.



Jan van Ooijen

Guidance, zit sterk aan WA te denken. Waarom nu ineens 25x25km en niet zoals normaal 50x50km?

Belangrijkste aandachtspunt is de convectie bij het koufront. Voor het koufront uit zitten er boven Noord-Frankrijk al een enkele regen- of onweersbui (waarschijnlijk a.g.v. convergentielijn) met daarbij ook kans op hagel, hiervoor is in de modeluitvoer een zwak signaal aanwezig. Belangrijkste is echter de georganiseerde buienlijn die op het koufront ontstaat, het neerslagpatroon doet een squalline vermoeden. Timing volgens Hirlam ongeveer 18 UTC bij Zeeuws-Vlaanderen, volgens de overige modellen 1 a 2 uur eerder. Bij de buien tijdens frontpassage grote kans op onweer, voorwaardelijke kansen op meer dan 200 ontl. in 5 min in SGG ligt met waarden van 60-70% vrij hoog. Indicatie in Harmonie06 Uitvoer tot 80-100 ontl/5 min per 25x25 km. Hagel en in korte tijd veel neerslag, 10-20 mm is goed mogelijk, plaatselijk nog wat meer. Vrijdag overdag opnieuw buien met een grote kans op onweer en hagel, kansen op zwaarder onweer zijn morgen wel beduidend kleiner.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Resident Evil

Ziet er weer goed uit en indd mooie ploffers! hier drupt het ook een beetje.

Hier ready to chase! en te volgen op twitter @lynetterensen en veel twitterende chasers gebruiken #stcnl

Succes chasers en spotters!

Groetjes Lynette
Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Xtrmwthr

Ziet er goed uit dames en heren!  ;D


Koen-IJM


Danny112

KNMI naar code oranje; Extreem Weer!


GHkstra

Citaat van: Danny112 op do 21 jun 2012 - 15:07
KNMI naar code oranje; Extreem Weer!

Dan zijn ze nu een keer op tijd.
Meestal wordt het pas oranje als het te laat is.

pasz

Citaat van: GHkstra op do 21 jun 2012 - 15:09
Dan zijn ze nu een keer op tijd.
Meestal wordt het pas oranje als het te laat is.

Volgens de telegraaf is het heel lokaal extreem weer  :o

Jan van Ooijen

Kom ook gerust in onze chat, waar meer onweersgekken zitten: http://chat.meteo-service.nl/
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Citaat van: pasz op do 21 jun 2012 - 15:10
Volgens de telegraaf is het heel lokaal extreem weer  :o

Toch apart. Meestal overdrijven ze enorm bij de Telegraaf en valt het achteraf wel mee... Dus belooft wat ;-)

Jur


Southman

I like extreme weather!

jones

Dus we krijgen 2 onweerszones? Eerste is een voorgerecht aan de Belgische grens en het hoofdgerecht is zich nu aan het vormen in Frankrijk?  ::)

Paspimefonic

Citaat van: pasz op do 21 jun 2012 - 15:10
Volgens de telegraaf is het heel lokaal extreem weer  :o

De telegraaf heeft er geen verstand van.
het KNMI geeft code oranje af, en dat doen ze niet snel vooraf. Vaak deden ze dat als het kwaad al geschiedt was.

EAJ

Plaatje dat ik net ontving van de NOAA19 satelliet. Doet mijn oude APT apparatuur toch nog eens dienst.




Paspimefonic

Hoe groot is de kans op een weeralarm?

nifri84

NWC komt met een code oranje voor Zeeland en de kust stroken van Noord -en  Zuid Holland en Texel, Terschelling en Vlieland

Aniet van Voorst

Het satellietbeeld van NOAA ziet er heftig uit.. Ik verwacht voor het hele land wel een code oranje. Er zitten stevige exemplaren tussen, misschien zelfs nog wel een MSC als ik dat zo bekijk.
twitter: @anitavanvoorst
First supercell 17-07-2004, tornado 12-07-2010

Powered by EzPortal