Onweerskansen 21 en 22 juni

Topic gezien door 134013 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 18 jun 2012 - 18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marlieke

Citaat van: Koen-IJM op do 21 jun 2012 - 10:26
Hmm de temperatuur wil niet erg vlotten... Meer bewolking dan expected?

Hier zelfde, gewoon nog koud buiten en geen enkel spoor van de zon...

Zo lijkt het me hier niet genoeg op te warmen om enig 'zwaar' weer te verwachten.
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

wimbaens

Citaat van: Arend op do 21 jun 2012 - 10:42
Je kunt alvast de ballen en lampjes eruit halen.  :P

Blijft leuk om te zien wat voor kaartjes WRF produceert. Laatste neerslagsom van de 4 km run spoelt Zeeland weg. Voor Limburg opvallend weinig neerslag verwacht.

Gaan we het in Limburg droog houden :P

F.Fredje

Citaat van: AOT op do 21 jun 2012 - 11:06
Volgens mij moet die buienlijn nog ontstaan.
(onzeker)
Dank je wel. Ik houd het vandaag scherp in de gaten. Heb speciaal voor dit soort dagen een nieuwe cybershot aangeschaft en hoop wat mooie foto's te kunnen maken (maar dan moet de wind m'n  kas en moestuin wel heel laten  ;))

SniperEye

Citaat van: matroesjka-world op do 21 jun 2012 - 10:46

Ja wat is serieus he? als we het weer van Texas al gaan vergelijken met het weer in Nederland, dan weet ik het niet meer hoor...

Lezen is ook een vak. Dit is dus ter vergelijking met een mogelijke situatie in Noord Frankrijk ;)

On topic: Level 1 is gegeven voor een flink gebied. Ik ben momenteel e.e.a. aan het plannen. Overweeg 2 opties; richting het zuidwesten rijden (Lummen/ Leuven in België), of zuidelijk richting Tongeren/ Luik.

Reutel

Goedemorgen!  8)

Op de europese buienradar ( http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur ) is mooi te zien dat de eerste buienlijn momenteel het zuiden van Nederland binnenschuift. Deze lijn lijkt mij toch iets eerder te komen dan verwacht? Hier in Tilburg gaat de temperatuur gestaag omhoog, maar ik kan nog niet echt zeggen dat het al warm en broeierig aanvoelt. Momenteel T 20,5.

Ten westen van Frankrijk draait de buienfabriek op volle toeren om, speciaal voor ons, een mooie show te geven vanavond! Een situatie om goed in de gaten te houden vanmiddag!  ::)

jeffrey83

potverdorie... ik begin een beetje spijt te krijgen dat ik mijn waterdichte camera niet heb mee genomen naar m'n werk..  als je die neerslag kaarten ziet gaat zeeland hoe dan ook een aardige plons water krijgen!

Tyshane

Citaat van: SniperEye op do 21 jun 2012 - 11:23
Level 1 is gegeven voor een flink gebied. Ik ben momenteel e.e.a. aan het plannen. Overweeg 2 opties; richting het zuidwesten rijden (Lummen/ Leuven in België), of zuidelijk richting Tongeren/ Luik.

Klinkt goed, wellicht voor de eerste optie gaan? Of misschien een combi?

SniperEye

^^ Ik zoek altijd een plek waar een snelle verbinding in de buurt is naar andere regio's zodat tijdens het nowcasten snel van plaats verandert kan worden.

Tyshane

Citaat van: Reutel op do 21 jun 2012 - 11:29
Goedemorgen!  8)

Op de europese buienradar ( http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur ) is mooi te zien dat de eerste buienlijn momenteel het zuiden van Nederland binnenschuift. Deze lijn lijkt mij toch iets eerder te komen dan verwacht? Hier in Tilburg gaat de temperatuur gestaag omhoog, maar ik kan nog niet echt zeggen dat het al warm en broeierig aanvoelt. Momenteel T 20,5.

Ten westen van Frankrijk draait de buienfabriek op volle toeren om, speciaal voor ons, een mooie show te geven vanavond! Een situatie om goed in de gaten te houden vanmiddag!  ::)

Mogguh! :) Die lijn nu vanuit Frankrijk daar lijkt de fut al uit te zijn. Hetgeen waar wij hopelijk van gaan genieten zal gaan ontstaan op het koufront en zal nog even duren. Een buitje erop vooruit zal wel leuk zijn! Zal wel eens een mooi showtje kunnen worden ja! :P

Reutel

Citaat van: SniperEye op do 21 jun 2012 - 11:23
On topic: Level 1 is gegeven voor een flink gebied. Ik ben momenteel e.e.a. aan het plannen. Overweeg 2 opties; richting het zuidwesten rijden (Lummen/ Leuven in België), of zuidelijk richting Tongeren/ Luik.

Ik zou niet te veel zuidelijk rijden als ik jou was. Ik denk dat de lijn Tilburg - Den Bosch - Eindhoven de meeste kansen heeft, misschien nog wel iets noordelijker... De actieve lijn zal waarschijnlijk snel voorbij komen dus je moet meteen goed zitten.

Mr.B

Goedemorgen allemaal,

Hoe zit het met de bewolking. Hier in Apeldoorn is het maar grijs en koud. Trekt dit nog weg ?

ChielDeventer

Net ten zuiden van Parijs is de eerste onweersbui ontstaan!

Weatherboy

Ten zuiden van Parijs ontstaat nu een pitje die de lijn gaat vormen met het grotere gebied. Dat wordt voor ons. Alleen steekt het me weer dat het gewoon nog steeds koel is buiten en geen straaltje zon te zien is. Dat kan het hele feest flink afremmen.

Reutel

Citaat van: Tyshane op do 21 jun 2012 - 11:35
Mogguh! :) Die lijn nu vanuit Frankrijk daar lijkt de fut al uit te zijn. Hetgeen waar wij hopelijk van gaan genieten zal gaan ontstaan op het koufront en zal nog even duren. Een buitje erop vooruit zal wel leuk zijn! Zal wel eens een mooi showtje kunnen worden ja! :P

Maar natuurlijk, maar als er nu een klein buitje valt kan dat iig lekker gaan broeien vanmiddag :)

SniperEye

Citaat van: Reutel op do 21 jun 2012 - 11:35
Ik zou niet te veel zuidelijk rijden als ik jou was. Ik denk dat de lijn Tilburg - Den Bosch - Eindhoven de meeste kansen heeft, misschien nog wel iets noordelijker... De actieve lijn zal waarschijnlijk snel voorbij komen dus je moet meteen goed zitten.

Yep, daar neigt het wel naar. Ik denk dat het voorlopig Paal/ Lummen wordt. Ik ga zeker richting België en probeer de buien vroegtijdig op te vangen. Denk niet dat ik in Nederland ga chasen.

Tyshane

Mooi oranje plaatje van WeerDirect:





Reutel

Citaat van: Mr.B op do 21 jun 2012 - 11:38
Goedemorgen allemaal,

Hoe zit het met de bewolking. Hier in Apeldoorn is het maar grijs en koud. Trekt dit nog weg ?

Komt goed :)

Hier is de T al behoorlijk aan het stijgen richting 22 graden.

Mr.B

Citaat van: Reutel op do 21 jun 2012 - 11:45
Komt goed :)

Hier is de T al behoorlijk aan het stijgen richting 22 graden.

We gaan het zien :) dacht heerlijk op mijn vrije dag de hele dag van de zon te kunnen genieten en daarna van het onweer. Dan wordt het hopelijk maar eventjes en veel onweer haha.

Pascal Soomers

De temperatuur loopt gestaag op in Oirsbeek. Nu tact 22,3 graden! Ik heb er zin in!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

Nieuwe Hirlam (uurlijkse neerslag)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal