Onweerskansen 21 en 22 juni

Topic gezien door 134012 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 18 jun 2012 - 18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marco_Goes

Gaat een mooie avond worden op balkon zuidzijde 9 hoog  ;D

De wind begint trouwens al stevig aan te trekken

Jan van Ooijen

Momenteel in westen van Frankrijk

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

weermanwouter

dat regen gebied boven frankrijk draait richting engeland ? ik denk niet dat we ons daar op moeten richten.. het gebied wat nu boven belgie hangt wordt ook minder actief dus we zullen moeten afwachten wat er nog gaat onstaan.

Johann

overdrijven is ook een vak  ;D





Weatherman

Hahaha  ;D dacht even WOW, maar toen ik onder het plaatje keek  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Leon Eikenaar

Citaat van: Jmanig op do 21 jun 2012 - 10:05
Mooie Estofex update!
Grapje moet kunnen toch...

Zow was dat maar zo :)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Jan van Ooijen

Even een stukje van de Fransen gepakt, dit geldt voor het noordelijk deel voor Frankrijk!

De onweersbuien zullen zich gaan vormen in de vroege namiddag aan de westkant. Al snel zal het tot organisatie komen, gesegmenteerd die over het algemeen gebogen structuur kan aannemen tijdens het verplaatsen naar de Belgische en Duitse grens.  Eventuele supercellen kunnen worden toegevoegd aan dit systeem.




De kans op zware onweersbuien met intense neerslag is aanwezig (meer dan 30mm in zeer korte tijd), naast de zware regen en onweersbuien komt er ook hagel voor. Hagel is meer lokaal en kan soms aardig uitpakken (diameter van 4 centimeter is mogelijk). Ook moeten we rekening houden met windstoten, deze kunnen oplopen van 90 tot 120 kilometer per uur. De verticale profielen, gekenmerkt door gradiënten van theta liggen dicht bij elkaar (DCAPE> 1000 J/kg).  Eventuele krachtige downburst is niet uitgesloten! Daarnaast behoort een derecho ook tot de mogelijkheden.


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Ik heb helaas onvoldoende tijd om richting Frankrijk te rijden. Momenteel denk ik aan Belgisch Brabant.

Weatherman

Krijgen we dezelfde taferelen als dat filmpje  :o
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Leon Eikenaar

Wow gaat flink aan toe daar.
Heeft iemand meters lang touw om m'n kerstboom vast te maken :P
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Jan van Ooijen

Wel graag serieus en een beetje inhoudelijk reageren.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Hmm de temperatuur wil niet erg vlotten... Meer bewolking dan expected?

Ik zie trouwens de bewolking zowel vanuit het oosten als ZW voorbijtrekken. Voorbode?

Leon Eikenaar

Nieuwe kaart van de lifted index.
Belgie en zuid NL zitten best wel goed qua hevig onweer.

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

frankaloe

Citaat van: Johann op do 21 jun 2012 - 10:07
overdrijven is ook een vak  ;D
dan ga ik snel even mn boeltje inpakken hiero..
dit overleeft niemand  ;D
maar idd.. dat het een felle bui zal gaan kunnen worden ,aan de hand van de voorlopige berekeningen,is een feit.
iedereen veel onweer plezier etc,ik ben zelf dan net op mn werk...
momenteel 20 grd hier
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

jeffrey83

Hmm, de temperatuur is hier ineens omhoog geschoten volgens mij.... Binnen een half uur is het van lekker werk weer naar plakkerig benauwd werk weer gegaan..

Lijkt me een prima voorbode!  :) vanavond misschien maar eens aan het veerse meer staan als ik optijd ben..

SniperEye

@Jan

Die paarse "gekrulde" lijn met 18UTC is toch 20 uur lokale tijd?

Arend

Citaat van: AOT op do 21 jun 2012 - 10:23
Wow gaat flink aan toe daar.
Heeft iemand meters lang touw om m'n kerstboom vast te maken :P

Je kunt alvast de ballen en lampjes eruit halen.  :P

Blijft leuk om te zien wat voor kaartjes WRF produceert. Laatste neerslagsom van de 4 km run spoelt Zeeland weg. Voor Limburg opvallend weinig neerslag verwacht.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

matroesjka-world

Citaat van: Jan van Ooijen op do 21 jun 2012 - 10:24
Wel graag serieus en een beetje inhoudelijk reageren.


Ja wat is serieus he? als we het weer van Texas al gaan vergelijken met het weer in Nederland, dan weet ik het niet meer hoor...
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

F.Fredje

Ik vind het er op lijken dat het lagedrukgebied, welke voor de buienlijn zou moeten zorgen, nogal ver naar het westen, boven Ierland, ligt. Als ik nu de Europese buienradar bekijk dan ziet het eruit dat het buiengebied vanuit de golf van Biskaye een vnl noordelijke trek heeft en de oversteek maakt naar Engeland.
Of zit ik er helemaal naast?

Leon Eikenaar

Citaat van: F.Fredje op do 21 jun 2012 - 11:03
Ik vind het er op lijken dat het lagedrukgebied, welke voor de buienlijn zou moeten zorgen, nogal ver naar het westen, boven Ierland, ligt. Als ik nu de Europese buienradar bekijk dan ziet het eruit dat het buiengebied vanuit de golf van Biskaye een vnl noordelijke trek heeft en de oversteek maakt naar Engeland.
Of zit ik er helemaal naast?

Volgens mij moet die buienlijn nog ontstaan.
(onzeker)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Powered by EzPortal