Onweerskansen 21 en 22 juni

Topic gezien door 133862 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 18 jun 2012 - 18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven

Citaat van: Tyshane op wo 20 jun 2012 - 23:04
Die hebben vast prijs! Alleen heeft die situatie niet te maken met dat van ons morgen...

Dat zei ik dus eerder ook al :P dat ontstaat morgen boven noord-west Frankrijk pas :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

sandra-zwolle

Heerlijk vrij morgen!  Ben benieuwd!! :D

Jan van Ooijen

En daar is de nieuwe update wat betreft neerslagverwachting

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pennywise

level 1 ESTOFEX hele land

jeffrey83


Tyshane

Citaat van: pennywise op wo 20 jun 2012 - 23:39
level 1 ESTOFEX hele land

Citaat van: jeffrey83 op wo 20 jun 2012 - 23:42
kaartje bro? (hym)

Ik dacht die Jeffrey doet wel kaartje plaatsen, maar helaas! ;)

Bij deze; Kaartje erbij! :)

A level 1 was issued for NE France and Benelux mainly for severe wind gusts and an isolated large hail/tornado event. Bron: Estofex

PatrickM

Dat is goed nieuws, kan ik nu pitte en dromen over morgen 8)

Suncatcher

interessant stukje : Further north, strength of forcing and incoming intense mid-level jet may assist in a well organized MCS event, which consolidates over NE France with rapid movement towards Benelux (18Z onwards). A few concerns exist:

a) Potential scattered CI in the prefrontal air mass over Benelux during the afternoon hours (beneath diffluence) may spark a cluster of storms ahead of the incoming MCS, which may assist in more stable inflow air parcels for the approaching MCS

b) CAPE plume also fans out ahead of the MCS

c) strong subsidence overspreading the area of interest

However most models show a potential strong MCS event and given strength of forcing, we agree that this solution seems to be plausible. Hence, a swath of concentrated strong to severe wind gusts may evolve over Belgium, the Netherland and NW Germany after 18Z. An isolated tornado event can't be ruled out with increase of LL shear and lowering LCLs. Heavy rainfall may occur but progressive nature of storms probably precludes excessive rainfall events.

For now, we do not want to include a level 2 over Benelux with ongoing uncertainties. The level 1 risk becomes more conditional over E-/C-France.


Dus door onzekerheden 'maar' een level 1, spannend!

Tyshane

Citaat van: Suncatcher op wo 20 jun 2012 - 23:50
For now, we do not want to include a level 2 over Benelux with ongoing uncertainties. The level 1 risk becomes more conditional over E-/C-France.

Dus door onzekerheden 'maar' een level 1, spannend!

Zeker een interessant stukje, het wordt er zo ook wel spannender op ja! Wellicht nog een opschaling naar level 2 in het verschiet? We gaan het zien. Morgen weer een heerlijk dagje mensen!  8)

jeffrey83

Sorry ty ;) ik weet het kaartje niet eens te vinden ;) behalve dat ze hier staan :)

erik

Als ik het zo bekijk hoef ik voor een chase de kop van Noord-Holland niet uit,we gaan het afwachten en indien daar aanleiding toe is duik ik wel de auto in ;)
Alvast veel plezier en succes gewenst aan alle chasers en let op jullie eigen veiligheid en die van anderen!!!

pyro

Voor morgen een 3D-camera in mn arsenaal, hope it works out!
Keep your glasses ready :)

Rufes

Morgen ook maar even op stap dan om m'n nieuwe camera uit te testen. Ben benieuwd!

hj32


glenn

Kan iemand even het volgende toelichten ?
wat is die lijn die momenteel al boven frankrijk in ontwikkeling is ? is dat hetgene wat wij krijgen das dan toch echt vroeg he !
Want het gaat daar nu wel echt snel met de ontwikkelingen

Weatherboy

Citaat van: glenn op do 21 jun 2012 - 01:02
Kan iemand even het volgende toelichten ?
wat is die lijn die momenteel al boven frankrijk in ontwikkeling is ? is dat hetgene wat wij krijgen das dan toch echt vroeg he !
Want het gaat daar nu wel echt snel met de ontwikkelingen

Het is wel het juiste gebied. Het lijkt dichtbij te zijn, maar in werkelijkheid duurt het zeker nog een halve dag voordat het hier bij ons is hoor. Het moet nog 1800km.

Jmanig

Grrrrr er hangt hier een dikke pak bewolking
<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Jan van Ooijen

Onstabiliteit is ook weer toegenomen en ook de STP





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Belangrijkste aandachtspunt is de convectie bij het koufront. Voor het koufront uit zou er al een enkele regen- of onweersbui kunnen voorkomen met daarbij ook kans op hagel, hiervoor is in de Harmonie00 en EC18 Uitvoer een gering signaal aanwezig. Belangrijkste is echter de georganiseerde buienlijn die op het koufront ontstaat, het neerslagpatroon doet een squalline vermoeden. Timing ongeveer 18 UTC bij Zeeuws-Vlaanderen, dit blijft consistent met de overige Uitvoer. Bij de buien tijdens frontpassage grote kans op onweer (Indecs 80-95%). Indicatie in Harmonie00 Uitvoer tot 80-100 ontl/5 min per 25x25 km. Hagel en in korte tijd veel neerslag, 10-20 mm is goed mogelijk, plaatselijk nog wat meer. Vrijdag overdag vooral in de NW helft buien, kans op onweer.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Noodweercentrale voorzichtig, maar dat wordt nog wel bijgewerkt ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal