Montfort getroffen door tornado

Topic gezien door 8632 bezoekers
Gestart door alaind86, do 07 jun 2012 - 21:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alaind86

Forse schade in Montfort door windhoos

Door een windhoos in Montfort zijn verschillende woningen beschadigd. Dat gebeurde rond negen uur donderdagavond.
Met name aan de Wilhelminastraat waaiden hele daken van woningen af. De brandweer is met groot materieel uitgerukt om assistentie te verlenen. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen, wel is de schade aanzienlijk.

bron l1

Jan van Ooijen

Montfort getroffen door tornado

Het Midden-Limburgse dorp Montfort is donderdagavond getroffen door een tornado. Daarbij zijn verschillende daken van woningen afgewaaid. Dat heeft de brandweer gezegd. Met name de Wilhelminastraat en directe omgeving is vlak na 21.00 uur door het noodweer getroffen. Onbekend is of zich persoonlijke ongelukken hebben voorgedaan. Nadere gegevens ontbreken nog.

Bron Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Onno_D

Verbaast me niks. Hier in Sint odiliënberg (5 km ten noorden van montfort) roteerde de lucht als een gek. Meende zelfs een funnel te hebben gezien. Helaas geen foto's.

Marcel1976

Het wordt echt Tornade Alley hier.  Eerst 2x hier in mijn dorp en nu in Montfort, in vogelvlucht zo'n 6 km hier vandaan....Alleen in Montfort schijnt nu dus wel schade aangericht te zijn, en dat is dan weer minder....Was ook wel een lucht toen ik van Echt naar Koningsbosch reed, maar had camera niet bij de hand omdat ik was gaan zwemmen... :(   
Ik had eerlijk gezegd geen spektakel meer verwacht.

alaind86

Montfort getroffen door tornado

Montfort in Midden-Limburg is vanavond getroffen door een tornado. Daarbij is het dak van twee woningen afgeblazen. Een huis is geraakt door een omgevallen boom. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen, meldt de brandweer. Tornado trof Montfort vlak na 21.00 uur. Bewoners zeggen dat die uit het niets kwam. Het natuurverschijnsel trok van west naar oost over het dorp. De brandweer heeft nog geen volledig beeld van de situatie, maar zegt dat zeker vijf straten zijn getroffen.

Dakpannen
Sommige inwoners van Montfort klommen op hun dak, om de schade te inspecteren. Dat leverde soms onveilige situaties op. Op een aantal daken liggen dakpannen scheef of in de goot. De brandweer is bezig met het verwijderen van die pannen. Volgens de brandweer is Montfort in de jaren zeventig ook al eens getroffen door een tornado. Daarbij vielen toen één dode en diverse gewonden.

België
Ook het noordoosten van België werd getroffen door een tornado.

Bron: NOS

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

alaind86


Jan van Ooijen

Deze foto's zijn met toestemming van de rechtmatige eigenaar geplaatst. Waarvoor onze dank! De foto's zijn afkomstig van http://www.persbureauhaenen.nl. Zijn twitteraccount is: Henri Haenen



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

alaind86


112Twente

Was er ook een (weer)luchtalarm in limburg afgegaan of gebeurt dat nooit in Nederland.

Jan van Ooijen

Of het filmpje daadwerkelijk in Montfort is, is bij mij erg twijfelachtig

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tricker

Ik vind hem inderdaad ook wel erg twijfelachtig... het eerste wat in me opkomt is; waar is dit exact gefilmd want geloof niet dat het van gisteren was..

Mijn gevoel zeg dat dit niet van gisteren is.

Jan van Ooijen

Citaat van: Tricker op vr 08 jun 2012 - 08:11
Ik vind hem inderdaad ook wel erg twijfelachtig... het eerste wat in me opkomt is; waar is dit exact gefilmd want geloof niet dat het van gisteren was..

Mijn gevoel zeg dat dit niet van gisteren is.

Het is inderdaad fake, zie die electropalen maar
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Hier nog twee foto's vanuit Montfort, foto's: Erwin van Nuland en Sander Beckers



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bertjeb


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel1976

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 08 jun 2012 - 08:10
Het is inderdaad fake, zie die electropalen maar
Precies, gooi dat filmpje maar weg, daar klopt niks van, zulke palen staan er niet in Montfort, ken de omgeving wel.

Graphicnizor

Als exbewoner kan ik zeggen dat het filmpje Bull is!

arjanbruggink

Torrie nummer 3 voor Limburg??
Over het filmpje is al genoeg gezegd, maar het is een "mooie" imitatie van het geweldige filmpje van een echte Limburger die meent een wallcloud te zien en fanatiek is.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

alaind86

Filmpjes van de tornado kloppen niet. Er is geen videomateriaal van de (slurf) ,tornado in Montfort. Heb wel een fimpje gevonden van Ben Effing die in Montfort woont en deze rotatie op film vast wist te leggen van de zelfde bui.


Powered by EzPortal