Venusovergang

Topic gezien door 3236 bezoekers
Gestart door Erwin Kats, wo 06 jun 2012 - 16:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin Kats

6 juni was al een tijdje gepland om met een groep naar noordkaap in eemshaven te gaan, echter de weersvoorspelling was niet om blij van te worden.
Afgelopen nacht tussen 00:00 en 01:00 heb ik met Jan gesproken en Jan bedankt voor de kaarten van diverse weermodellen !

De conclusie was voor mij, gewoon gaan.
was een lange rit, en dan heb je 15 minuten zicht, maar was wel de moeite waard.
Na het compleet zien van de venus transit in 2004, visueel, wilde ik tog wel een foto maken.
Enige nadeel was dat de zon niet fel genoeg was voor het gebruik van zonne telescopen, en ik ga met een brandpunt van 1500mm x 1.6 niet zonder filter naar de zon fotograferen.
Dus even paar shots uit de hand, heb nog meer foto's maar zijn toch allemaal hetzelfde :P

Hier te zien tussen de 2 wolkenbanden.

5 by erwin kats, on Flickr


4 by erwin kats, on Flickr


3 by erwin kats, on Flickr

dat was ut

2 by erwin kats, on Flickr


1 by erwin kats, on Flickr
Canon eos:         Canon EF:
1DmkIIN              17-40 f4 L 1DmkIII               24-105 f4 L IS   

Sven

Mazzelpik! Toch nog mooie platen kunnen schieten, en gelukkig zat het weer daar meer mee als hier. Mja net zoals jou de 2004 versie helemaal gezien irl! Dus kon de teleurstelling wel enigzins beperkt houden :P
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Schitterend Erwin, ja ik had al gelezen dat je er op uit ging voor de venusovergang, dus was al benieuwd naar je platen. Ja prachtig, buiten het feit om dat Venus er op staat, zijn het sowieso schitterende foto's zeg, al helemaal de eerste en de laatste, compliments!

Daisy

Ontzettend gaaf dit! Prachtig! en wat gaaf dat je het ook echt hebt kunnen aanschouwen.
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Mariska

Wat ontiegelijk gaaf! Wat een geluk heb je gehad dat het net zichtbaar was zeg.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Fanatic

very very nice!

ik denk dat je heel wat mensen hier jaloers hebt gekregen!
mij iig wel!

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Jan van Ooijen

Lekkere foto's hoor!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sasha

Vergeet niet te leven!

Lightning_Glenn

Mooie foto's Erwin, onvergetelijk moment dit.

Erwin Kats

Natuurlijk iedereen bedankt !
Ik neem de foto's zelf met een slok, aangezien ik niet helemaal blij ben met de uiteindelijke kwaliteit.
Maar voor foto's die gemaakt zijn vanuit NL mag ik niet klagen denk ik, aangezien er zo weinig mensen die het gezien kunnen hebben.
hopen dat 2016 wat mooier weer met zich mee brengt voor de volgende overgang  8)
Canon eos:         Canon EF:
1DmkIIN              17-40 f4 L 1DmkIII               24-105 f4 L IS   

suus2012

ooooooooooo geweldig nog niet gezien de foto's
prachtig !!! ik heb er van genoten bedankt voor het plaatsen toppie

gr.suus
zoveel meer tussen hemel en aarde

Ramon Oost

Mooie platen! De laatste heeft een lekker sfeertje :) 

Powered by EzPortal