Mariska's fototopic

Topic gezien door 23138 bezoekers
Gestart door Mariska, ma 04 jun 2012 - 12:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariska

Het doet de mens goed. Ik ben ook blij dat er om Eindhoven flink wat bossen zijn. Ik ben geboren en getogen in Apeldoorn, dus zonder natuur kan ik echt niet. Bos en hei zijn er bij mij ingegoten :)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Mariska

Weer wat plaatjes van de S-hei, echter vol overdag geschoten. Mijn vriend en ik hadden net onze vogels naar mijn vader in Apeldoorn gebracht omdat wij een weekje met vakantie zouden gaan. Ik zag de mooie luchten hangen onderweg naar Eindhoven. Thuis gekomen de camera's gegrepen en weer wegwezen. Wij hebben wel geluk gehad, vlak nadat wij van de hei kwamen waren de luchten niet denderend meer.

Clouds over Strabrecht

Clouds over Strabrecht

Clouds over Strabrecht

Clouds over Strabrecht
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Tyshane

Het wordt misschien inmiddels cliché qua reactie  ::), maar wat een prachtige platen weer!  ;D 8)

Mariska

Afgelopen week even een weekje vakantie gehad en deze doorgebracht in Zeeland :)

Zonsondergang op Neeltje Jans


Wederom Neeltje Jans


Niet de mooiste, maar ik vind de wolken best apart zo, i.c.m. de virga


Zeelandbrug, gemaakt met een Bigstopper met een sluitertijd van 3 minuten


Zeelandbrug


Een lijster die slakken bij onze stacaravan kwam 'kraken'


Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Marcel

Stuk voor stuk weer prachtige foto's Mariska!
Met nummertje 1 en 5 als persoonlijk favorieten :D
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Tyshane

Mooi hoor, zeker de tweede; alsof ik zo het zand in kan stappen. Fraai.

dondertje127

Getsie die laatste, wat is de natuur toch wreed :( bah...

Voor de rest prachtplaten. Het heeft iets... onaards bijna, weemoedig vind ik. Doet me eerder denken aan herfst platen dan aan zomer. Prachtig!

Mariska

De afgelopen tijd niet zo gek veel gefotografeerd. Iets met te warm,niet super duper interessante dingen of dingen die niet openbaar (Stichting Hoogvliegers) op het net mogen. Maar toch heb ik inmiddels weer een kleine update van de afgelopen 10 dagen :)

Ik ben niet zo'n macrofotograaf, maar de afgelopen tijd toch wat dingetjes geprobeerd, los van de landschapjes. Zelfs tussen de rode mieren gelegen om wat te proberen. Helaas is de macro-lens verouderd en doet de auto-focus het niet meer op korte afstand. En met bewegende beestjes is dat haast geen doen, maar wie ben ik om het toch te proberen.

Leenderheide








Strabrechtse Heide











Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Oxize

Netjes hoor Mariska. Was dit op de Veluwe? Leenderheide zegt me zo niks.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Mariska

De Leenderheide ligt ten zuiden van Eindhoven. Knooppunt Leenderheide is ernaar vernoemd :) Ten oosten hiervan vind je de Strabrechtse Heide.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Mariska

Op 30 augustus was er rond het rivierengebied een lekker onwedertje. Vanuit de tuin, nippende aan een glas met wijn, dit schouwspel mogen aanschouwen.
Uiteindelijk besloten om de camera maar uit het zolderraam te hangen, want rijden mocht niet meer. Toch een iets te bourgondische avond gehad.

Dit is het resultaat ervan. In totaal 76 foto's van 10 seconden, dus een ruime 12 minuten aan belichtingstijd over elkaar gelegd.





Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Giso84

Gaaf effect geeft het zeker !!
Voorgaande foto's zijn ook super
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Mariska

Vorige maand was ik met vakantie in Asturië. Een erg grillige rotskust en met bergen van ruim 2000 meter hoogte 20 kilometer het binnenland in. Het resultaat was dat het erg vaak bewolkt was doordat de zeelucht tegen de bergen op knalde. Een overduidelijke cursus hoe bergen het weer kunnen beïnvloeden.

Bufones de Priá. Op sommige plekken zijn er van die spuitgaten waar bij ruig weer het zeewater omhoog spuit. Deze gaten zitten soms wel meters verder landinwaarts. Hier was de zee wel te horen, maar het weer was te rustig voor spektakel.


Zonsopkomst Islote de Poo


Peña Llacia


Zonsondergang Playa de San Martin


Urros de Liencres




Lago de la Ercina




Gesteente Playa del Silencio


Playa del Silencio




Star trail Islote de Poo (de enige enigszins heldere avond
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Marcel

Prachtige fotoreeks Mariska!
Al lijkt het dat er over sommige foto's een kleurwaas ligt (door het gebruik van een ND filter neem ik aan).

De laatste 2 weken van Mei ben ik daar in de buurt geweest (Vanaf San Sebastian via Santander naar Picos de Europa)
Van de kustlijn zelf hebben we niet optimaal kunnen genieten vanwege de aanhoudende mist en regen (het is er niet voor niets zo groen).
Vooral Picos de Europa vond ik prachtig.

Het landschap is daar heel anders dan dat ik gewend ben van het over het algemeen zo droge en dorre Spanje.
Ik wil zeker een keer terug gaan!
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Jan van Ooijen

Heerlijke foto's! Vooral de laatste
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mariska

Citaat van: Marcel op vr 16 okt 2015 - 09:23
Prachtige fotoreeks Mariska!
Al lijkt het dat er over sommige foto's een kleurwaas ligt (door het gebruik van een ND filter neem ik aan).

De laatste 2 weken van Mei ben ik daar in de buurt geweest (Vanaf San Sebastian via Santander naar Picos de Europa)
Van de kustlijn zelf hebben we niet optimaal kunnen genieten vanwege de aanhoudende mist en regen (het is er niet voor niets zo groen).
Vooral Picos de Europa vond ik prachtig.

Het landschap is daar heel anders dan dat ik gewend ben van het over het algemeen zo droge en dorre Spanje.
Ik wil zeker een keer terug gaan!

Van die kleurwaas kan wel kloppen en het komt inderdaad door het ND-filter (Big Stopper). Over de vierde foto heb ik nog niet helemaal uit, ik denk dat ik die wat minder warm ga maken.

De Picos hebben wij niet echt gezien door de bewolking. Tijdens een wandeling zouden wij er zicht op krijgen vanaf een bergtop die voor de Picos ligt. Alleen zijn wij nooit op die top gekomen omdat er ineens een zeer dichte mist op kwam zetten. Aangezien het pad steeds smaller en glibberiger werd leek het ons onverstandig om door te gaan dus hebben wij rechtsomkeert gemaakt.

Eenmaal weer uit de mist zagen wij de Picos wel even in de verte liggen.

Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Nopie

Prachtige luchten in Cuba, helaas kon ik alleen met telefoon foto's maken.

Mariska

Foto's van vorig jaar in Gambia.

Kololi beach


Krokodil


Gier


Gier (na het eten wordt er gebadderd)


Wolkenformatie boven de Sahara
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Mariska

Afgelopen zaterdag even op pad geweest om op zoek te gaan naar leuke fotografiestekjes. Deze zijn gemaakt langs de Waal waar de A50 erover gaat.







En bij thuiskomst vond ik in de tuin nog een Rozemarijngoudhaantje op de lavendel
Chrysolina americana by Mariska van der Kolk, on
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

keesu

Je bent voor mij de beste van de beste en daar de beste van. Heerlijke plaatjes keep up the good work!

Powered by EzPortal