Sterretjes

Topic gezien door 4875 bezoekers
Gestart door Fanatic, za 26 mei 2012 - 22:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fanatic

Ik ben vannacht op pad geweest om wat foto's te schieten van de sterretjes!

http://www.fotofanatic.nl/?p=883

preview:
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Oxize

Leuke startrails :)

Je ziet er ook vallende sterren/sattelieten/vliegtuigen tussendoor
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

pyro

nice, op de veluwe?

batenburglennart

Mooi, heel mooi!  :)
Canon EOS 40D + Canon EOS 50D + Canon EF 17-40 f/4.0L USM + Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM  + Canon E

Mariska

Mooi gedaan! De compo is erg leuk gedaan. Wat wel jammer is, is het heldere licht links onder. Een volgende keer eens proberen om Polaris in je beeld te krijgen. Daar draaien de andere sterren om heen :)

Wat is de exif van deze foto eigenlijk?
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Muisje1988

Prachtige foto Fanatic!!!
Heerlijk om naar te kijken

Fanatic

Oxize: Bedankt! Ja er staat van alles op :D haha

Pyro: correct!

batenburglennart: thanks

Mariska: Thanks! Ja helaas moesten er een klojo voorbij rijden die even zijn lampen niet wilde dimmen. Ja de polaris is altijd mooi! maar helaas was die richting op meer stadslicht dus koos bewust voor de andere kant.
Exif is waarschijnlijk verloren gegaan toen ik mijn logotje erop geplakt heb.

CanonEOS400D
iso1600 F/4 30 seconden
Wil je nog meer weten? xD

Muisje1988: thanks!
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Lightning_Glenn

Heel mooi Fanatic, was er goed weer voor inderdaad.

Fanatic

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

StormCell

very nice indeed

Fanatic

Thanks Stromcell!
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Sven

Schitterende foto!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Fanatic

..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

ome-Ed


mrhanky

Mooi! Jammer van die auto.

Tipje voor de volgende keer, maak meerdere foto's van een paar seconden en blend die samen in Photoshop. Dit zorgt er voor dat je veel minder ruis in je foto hebt. Je zou dan ook nog een aparte foto's voor de voorgrond kunnen gebruiken zodat die ook goed belicht is.

Goede uitleg staat hier
http://www.nandoonline.com/tutorials/tut_startrails.html

Mariska

Citaat van: Fanatic op di 29 mei 2012 - 09:10
Mariska: Thanks! Ja helaas moesten er een klojo voorbij rijden die even zijn lampen niet wilde dimmen. Ja de polaris is altijd mooi! maar helaas was die richting op meer stadslicht dus koos bewust voor de andere kant.
Exif is waarschijnlijk verloren gegaan toen ik mijn logotje erop geplakt heb.

CanonEOS400D
iso1600 F/4 30 seconden
Wil je nog meer weten? xD

Je zou toch de voorgrond waar het licht van de auto op staat weer donkerder kunnen maken?

Wat ik met star trails altijd doe is eerst een voorgrondfoto, daarna maak ik de benodigde foto's voor de star trail. De foto's voor de star trail open ik als lagen in CS5. Wanneer de pc dit gedaan heeft dan zet ik alle lagen op 'Lighten'. Zodra dat gebeurd is, dan voeg ik de lagen samen en leg ik uiteindelijk de voorgrondfoto er overheen waarna ik met mijn tekentablet de star trail er als het ware in teken met een lichtere voorgrond in de foto.
Zodra ik alles gedaan heb dan haal ik de vliegtuigsporen uit de foto vandaan.

Binnen de stad kan je overigens ook erg goed star trails maken. Je moet alleen de instellingen aanpassen. In de stad schiet ik soms op 640 ISO en 6 seconden, dat gaat prima.

Hier heb ik wat van mijn star trails staan: http://www.flickr.com/photos/kolkkie/sets/72157628884899847/ (Star trail H.O.M.E en Star trail Genneperparken zijn midden in Eindhoven gemaakt).
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

romulus

 :)Leuk plaatje; heb je maar 30 seconden belicht? Wat was je brandpuntsafstand?

Fanatic

ome-Ed:
Thanks!

mrhanky:
thanks voor je tips!! ga ik zeker wat mee doen! ik heb nu die startail app gebruikt.. die creeert veel ruis...:(

Mariska:
nou die genereerd hij automatisch.. heb wat lopen stoeien met een startail app. met deze app kreeg ik het niet voor elkaar.. deze genereerd ook de ruis volgens mij. Keuze voor mij om een hoge iso te gebruiken is omdat ik zoveel mogelijk wil pakken niet alleen de duidelijke sterren. 30 seconde is voor mij gewoon intressant omdat ik dan gewoon meer foto's kan maken.. (4 gig kaartjes)
Wat een prachtige foto's heb jij er staan zeg! heel mooi! bedankt voor je tips!

romulus:
haha ja per foto! Brandpunt staat altijd op oneindig.
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

TimKoster

Zijn er nog ideale omstandigheden hiervoor? Dat het niet zwaarbewolkt moet zijn snap ik :D.. Maar verder kijk ik nooit echt naar sterren..

Fanatic

Jazeker! Geen wolken, droge lucht (geen must) en geen maan. En uit eigen ervaring trek ik weg uit stedelijk gebied..
..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Powered by EzPortal