Mini onweerschase 23-5-2012

Topic gezien door 1412 bezoekers
Gestart door arjanbruggink, do 24 mei 2012 - 20:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Gister tijdens me werk flink zitten tieren in mezelf.... Komt er een dikke donderbui over Hoogeveen heen. Menig CC en CG, maar ja ik zat binnen.

Om 21.00 uur zat dan eindelijk me werk erop, maken dat ik op pad kwam. Eenmaal op de A28 ri Assen zag ik in het NW mooi weerlicht met een ondergaand zonnetje. Dus me 1e tussenstop werd gemaakt aan de Mussels bij Beilen. Hierbij een paar mooie platen gemaakt van de wegtrekkende bui die ri Fryslân ging en van een uitstervende bui boven Assen/Vries die mooi belicht werd.

Hierna deze plek verlaten, omdat er een paar nieuwe cellen onderweg waren vanuit Oost Drenthe richting Beilen e.o.
Dus weer in de auto gestapt en ten Oosten van Beilen gegaan. Hier een plek opgezocht met ruim uitzicht en deze gevonden bij het gehucht Holthe. Hier diverse plaatjes geschoten, maar het was me nog niet naar het zin. Daarop richting Westerbork gegaan, de bui werd steeds feller en zo ook de flitsen.

Eenmaal buiten Westerbork een mooie plek opgezocht op de es en hier diverse platen geschoten en helaas stierf 1 van de buien rap uit. Tijdens het fotograferen viel mij ineens op dat er voor de buien een mooie band zat, welke wel wat weg had van een arcus/rolwolk. De foto´s van dit gedeelte staan nog niet online, verdienen nog enige verbetering i.v.m. dat ik de focus niet goed genoeg had staan.

Om half 12 was de bui boven het NO van Drenthe zo goed als uitgestorven en ben ik naar huis gegaan.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

dondertje127

Weerlicht in de wolken is echt gaaf om te zien hè? Laatst ook gezien sinds heel lange tijd op afstand met oplichtende wolken.

Marcel

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Powered by EzPortal