Foto´s met betrekking tot het noodweer

Topic gezien door 7122 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 23 mei 2012 - 15:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dondertje127

Van het onweer wat in de middag net ten Noorden van Arnhem ontstond:



Uitgegroeid tot...




Aambeeld van onweersbui boven de Duitse grens en Oost Nederland die tot hier reikte:



Die wolken met die twee 'ogen' was een onweersbui richting Westen, tijdens zonsondergang wist de zon nog 2 gaten te vinden om doorheen te schijnen:


Jelte

Oh, sorry, stond al in het onweerskansentopic. Hier dan nog een keer.

RSK1992

Na me al ingesteld te hebben op een teleurstelling, begon het tijdens een digitaal klusje voor mijn vader ineens te onweren. Acuut in de auto gesprongen, en naar de rand van het dorp gereden. Een hoop foto's, een stuk of 10 ontladingen te pakken, maar dit is toch veruit de mooiste!


Foto gemaakt aan het begin van de Boerderijweg in Bodegraven.
Met vriendelijke groet,
Robin

Jelte

Prachtige foto RSK!

Ik doe ook nog maar een duit in het zakje. De bui richting Ameland vanaf Terschelling. Tijdens de opbouw.


zorba

Citaat van: RSK1992 op wo 23 mei 2012 - 23:58
Na me al ingesteld te hebben op een teleurstelling, begon het tijdens een digitaal klusje voor mijn vader ineens te onweren. Acuut in de auto gesprongen, en naar de rand van het dorp gereden. Een hoop foto's, een stuk of 10 ontladingen te pakken, maar dit is toch veruit de mooiste!

*foto*

Foto gemaakt aan het begin van de Boerderijweg in Bodegraven.

Whow vet!!

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Kialna

Stiekem een Ninja.

Jevgeni

Nieuwe onweersbui gezien vanaf Asperen, ruim 60 km verderop, ik pakte eventjes een CG mee, helaas alleen een setje bomen ervoor maar toch, CG is meegenomen!


Flitz

Citaat van: wesley7890 op wo 23 mei 2012 - 15:52
Deze wolk ontplofte plots kilometers de lucht in. Genomen in Ouderkerk aan den IJssel (ZH)

Leuk. Dezelfde plofwolk vanuit Dordrecht rond 15.30u:

meteodenhelder

Hier een aantal onweer "filmpjes" vanuit den helder rond 23:00 uur






Skroei

Wel onweer gehad, maar er viel geen drup en er is verder ook de hele nacht geen drup gevallen.
Hier een indruk van de lucht van gisteravond boven Friesland omg. LWD
Zonsondergang zorgde voor mooie oranje gloed

astra

Foto die ik gisteravond vanuit de tuin nam, half uurtje voordat het erg donker werd en een klein beetje onweer met wat regen een einde maakte aan de warmte.

Marlieke

Zoals al gezegd op de chat afgelopen woensdag heb ik enkele foto's gemaakt in Markelo tijdens de zwemles van mijn zoontje.
Hierbij het resultaat.

Ook heb ik nog 1 foto geschoten vanuit ons slaapkamerraam richting het Noord-Oosten. Laatste foto. Je ziet links ook nog een onweerswolkje als je goed kijkt.


Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

ome-Ed


Powered by EzPortal