Weerfoto's Tim Koster

Topic gezien door 5432 bezoekers
Gestart door TimKoster, di 22 mei 2012 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimKoster

Ik had vanmiddag zin om het een en ander te nabewerken, en dacht, laat ik ook maar eens een topic openen en proberen te vullen..

Heb nog het een en ander liggen, vanalles een beetje, maar ik begin met de bui op 10-05-2012..

De ontwikkeling van?? - Knuitershoek 10-05-2012

De hele dag niet bezig geweest met het weer, ik had hier weinig tot niets verwacht.. Tot ik opeens het een en ander voorbij zag komen over een supercel in Gent die richting Terneuzen leek te gaan..

Ons vaste plekje opgezocht net buiten Terneuzen, maar daar zaten we al snel in de regen en de grijze massa.. Verder richting Oost gegaan en uitgekomen bij Knuitershoek, waarvan we het bestaan op dat moment niet eens wisten.. Ook daar was het een grijze massa en alleen maar regen, zo nu en dan wat weerlicht..

Het werd al wat droger maar nog steeds een grijze massa, tot op een gegeven moment er iets leek te ontwikkelen, of door de grijze massa kwam.. Het begon duidelijk klein en werd tijdens het wegtrekken groter, leek ook wel lichte rotatie te hebben.. Lochristi en Moerbeke, waar de welbekende filmpjes vandaan kwamen, liggen hier niet bizar ver vandaan.. Ik ben er zeker van dat deze bui daarna verder richting Nederland / Belgiƫ is gegaan en een bekende van mij t.h.v Baarle-Hertog er nog een slurf op had zitten..















Wie kan mij precies vertellen welke ontwikkeling ik hier heb vastgelegd?

Lightning_Glenn

Geen idee wat voor een ontwikkeling heeft plaats gevonden, daar heb ik geen verstand van.
Maar ik weet wel dat het leuke foto's zijn, zien er prachtig uit en het lijkt of er een winhoos in de maak was.

TimKoster

Moet het allemaal wat spannender ;)? Helaas, het leukste en mooiste hou ik nog even achter de hand..

3 buienluchten van 28-06-2011, zat ook onweer op de bui:







En een extra buienlucht van 30-04-2012:




Marcel

Ziet er leuk uit :)
Mooie foto's trouwens
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Wertha

Mooie foto's. Vooral de 3e plaat ziet er heel apart uit. :)
Aantal onweersdagen 2024: 4 | 2023: 17 | 2022: 21

TimKoster

Merci allen :)..

Alles wat jullie waarnemen hoor ik graag.. Dan kan ik ze weer onder dat 'fenomeen' indelen in het archief ;)..

ome-Ed


TimKoster

Tijd voor iets spannenders.. Nog niet heel spannend maar goed ;D.. Een van de eerste gelukte onweersbuien, 17-07-2009 dus bijna alweer 3 jaar oud..







En nog een extraatje: NLC 14-07-2009


ome-Ed

Prachtige platen super mooi

TimKoster

Geen mooie landschappen, maar ze staan erop zullen we maar denken.. Vanaf de zolderkamer met een handdoek als statief ::) ;D

NLC 02-06-2012




arjanbruggink

Mooie plaatjes weer hoor
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Resident Evil

Geweldig! ze blijven elke keer een prachtig gezicht die NLC

Groetjes Lynette
Follow me on twitter https://twitter.com/Lynetterensen
#woont in Zuid  Holland Zuid #arkel

Sietse

Prachtige plaatjes Tim! Helaas kan ik ook niet zeggen wat je in je openingspost vastgelegd hebt. In je laatste foto van je openingsbericht, welke trekrichting had de bui toen, naar je toe of van je af? Als de bui van je af bewoog zou het misschien iets met een stijgstroom kunnen zijn, maar dat durf ik ook niet te zeggen. Ben ook maar een leek :D

batenburglennart

Canon EOS 40D + Canon EOS 50D + Canon EF 17-40 f/4.0L USM + Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM  + Canon E

ome-Ed


TimKoster

Vanavond boven Terneuzen, wellicht later nog wat meer..

En ook hier weer; Wie wat ziet mag het me zeggen :)..


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TimKoster

Foto's van de eerste bui die Zeeland binnenkwam omstreeks 09:45, het was zo ontzettend heiig/mistig dat het met het blote oog bijna niet te zien was.. Maar heb mijn best gedaan..
















inca

Heerlijke foto's, mooie diepte een dreiging!  ;D
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Powered by EzPortal