Weerfoto's dondertje127

Topic gezien door 3015 bezoekers
Gestart door dondertje127, do 17 mei 2012 - 00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dondertje127

Ik zat nog eens te rommelen op een CD rom nu inmiddels al wat 'vergeten' foto's te bekijken, en besefte dat ik deze foto's van de buien die in Arnhem destijds die beruchte valwind met grote hagel veroorzaakte op 22 juni 2008, ik jullie nog nooit eerder heb vertoond.
Nu ben ik geen proffesional, maar ik wilde deze foto's jullie niet onthouden. Bovendien lijkt het me een leuke opening voor m'n fototopic. Toen nam ik nog vaak thuis m'n foto's omdat ik toen nog alleen maar een fiets had om weg te gaan.

Ter plaatse in de Laar Oost (Arnhem Zuid) viel geen hagel, maar wel enkele kilometers verderop. Toch ging het er ook hier tekeer.

















Toen het voorbij was:




Deze heb ik na de buien genomen nadat ik in Arnhem Noord ben gaan kijken naar de schade. Op de terugweg even de Huissense dijk opgefietst om deze prachtige supercel vast te leggen die inmiddels boven Duitsland hing:




zorba

Op foto 4 zie je het inderdaad tekeergaan! Nice pics, vooral de laatste, wat een monster!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

ome-Ed


dondertje127

Dank jullie wel voor de inmiddels oude reactie's :)

Hier nu een drietal snapshots te Velp (Gld) van het zware onweer van 30 augustus 2015. Genomen met de I-Pad. Snapshot 2 (3 demensionaal :) ) ziet er een beetje vreemd uit, dat door de felle bliksem wordt veroorzaakt. Anders kreeg hem helaas niet.

Misschien plaats ik van de week nog wat filmpjes. Morgen lukt niet denk ik, omdat ik dan weer onweer ga opnemen als ik thuis kom.



Overigens nog steeds gebliksem en gedonder hier vanaf de Veluwe en veel wind. En het regent weer hard.

dondertje127

Hier nog filmpjes van het onweer van afgelopen avond en nacht. De eerste 2 zijn van de 30e agustus in de avond, de laatste 2 zijn van 31 augustus in de nacht. Ansich is het beeld niet zo scherp, maar het wordt wel scherper bij de bliksem zelf.








Deadmau5


Powered by EzPortal